בחזרה לבית הספר ולגן

ירין שחף, מציג לקראת פתיחת שנת הלימודים: “בדרך לגימנסיה” – איפור לתיכוניסטיות

0
0

איפור אצל תיכוניסטיות: באיזה גיל להתחיל? ממה להיזהר? מה להדגיש ומה לטשטש? ירין שחף, מורה ומנהל בית ספר למקצועות האיפור מספר אחד, עם המדריך המלא לאיפור לבנות תיכון; איך להתאפר? איך לעשות זאת צעד אחר צעד? ממה להיזהר כשמתאפרים? מה כדאי שיהיה תיק איפור? מדוע חשוב לנקות היטב את הפנים ולהסיר את האיפור לפני השינה?
ירין שחף, מציג לקראת פתיחת שנת הלימודים:
ירין שחף, מציג לקראת פתיחת שנת הלימודים: “בדרך לגימנסיה” – איפור לתיכוניסטיות

איפור בגילאי 15 ומעלה נפוץ בעולם המערבי. יותר ויותר נערות בוחרות להתאפר, כדי לשפר את המראה החיצוני, ובעצם ע”י כך לתרום לשיפור הביטחון העצמי. חברות הקוסמטיקה והאיפור, מציעות מגוון רחב של מוצרים המתאימים לעור הצעיר. ההורים, מטבע הדברים, חוששים ותוהים לגבי ה’איפור’, והשפעתו בקרב הנוער. הבנות, נמצאות “בדרך לגימנסיה” מצויות בעיצומו של תהליך התבגרות מורכב וכל סממן חיצוני עלול לשדר מסר כזה או אחר שאולי לא כוון לכך.

במצב זה עולות שאלות מתחייבות באיזה גיל להתחיל? ממה להיזהר? מה להדגיש ומה לטשטש? המורה והמנהל של בית ספר למקצועות האיפור מספר אחד בארץ, ירין שחף, מגיש את המדריך המלא לאיפור לבנות תיכון; איך להתאפר? איך לעשות זאת צעד אחר צעד? ממה להיזהר כשמתאפרים? מה כדאי שיהיה תיק איפור? מדוע חשוב לנקות היטב את הפנים ולהסיר את האיפור לפני השינה?

♥ איך להתאפר?

בבנות ב’גילאי התיכון’, נדרש איפור מינימלי. לרוב עור הפנים בגיל הנעורים נראה זוהר ובריא, (אם לא לוקחים בחשבון את פצעי הבגרות המפורסמים). ההמלצה היא על איפור קליל שמטרתו להדגיש את תווי הפנים, ובמקסימום לטשטש מעט פגמים.

הברשת ריסים עם מעט מסקרה, עיפרון עיניים צבעוני, ושפתון בגוון עדין – זהו. אין צורך להעמיס כמויות, זה נראה רע, זה מבגר ולא נכון. המטרה היא יצירת מראה רענן עם נגיעה אופנתית קלה, זה הכול.

מנגד חשוב מאוד לאבחן את סוג העור, ולבצע טסטים קטנים, כדי לבדוק את תגובתו למוצרי האיפור השונים. בעיקרון, רצוי להשתמש במוצרים ’היפו אלרגנים’ ברישיון של משרד הבריאות.

♥ ממה להיזהר?

חשוב מאוד לא לחלוק תכשירי איפור עם שותפות. נערות רבות מחליפות מסקרה רימל לעיתים גם שפתונים עם חברותיהן דבר שעלול לגרום להדבקה של דלקות עיניים, ו-גירויי עור.

גם השימוש בטסטרים המוצגים בדוכני האיפור, חייב במשנה זהירות, אומר ירין שחף; “אל תנסי על שפתייך את שפתון הטסטר הוא עובר מפה לפה, וצובר ’בקטריות’. נסי אותו על כף גב היד, וקרבי היד אל השפתיים, כך תוכלי לראות באם את אוהבת את הגוון. כנ”ל, גם לגבי עפרונות עיניים”.

♥ מה כדאי שיהיה תיק איפור?

שחף: ההמלצה איפור קליל

1. מברשת לסירוק גבות.

2. מסקרה שחורה או שקופה.

3. צללית פלוס עיפרון עיניים בגוון אופנתי.

4. סומק (לא חובה).

5. מייק אפ –למקרה של פצעי בגרות.

6. שפתון בגוון מעודן.

7. איך לעשות זאת צעד אחר צעד?

לפני הכול, יש למרוח קרם לחות מרגיע לפנים, ולהתאימו לסוג העור;

א. מייק אפ נוזלי קליל דק ונטול שומן, מומלץ לעור צעיר, ועדין הוא גם מתאים במיוחד לסובלות מפצעונים, או ברק שמנוני על הפנים.

ב. יש לקבע את המייק אפ בעזרת פודרה שקופה דחוסה או אפילו ב’טלק רפואי’ במקרה של עור שמנוני במיוחד, אלה יצורו מראה אחיד ומאט.

ג. לאיפור העיניים משתמשים בעיפרון היפו אלרגי (תופעה נפוצה ולא נכונה בקרב גיל העשרה היא למסגר את העין ב’עיפרון שחור’ דבר שמקטין מגודלה של העין מה גם שהעיפרון נמרח נוזל במהירות התוצאה גסה).

ד. בגיל העשרה נכון מאוד להשתמש בעפרונות צבעוניים בהירים אופנתיים, אלה יצרו תחושה של עין גדולה ומוארת. ניתן לשלב שני גוונים כאשר החלק התחתון של העין בצבע הכהה יותר מבין השניים.

ה. לגבי שימוש בצלליות יום יומי; גוונים רכים של פסטלים (צבעי גלידה) מתאימים מאוד.

ו. לשפתיים ביום יום השתמשי ב’גלוס’ מעודן. ללילה ניתן לשדרג בגלוס עם נצנצים.

ז. בכל מקרה, אסור לישון עם איפור, ויש להקפיד על הסרתו המלאה טרום השינה ,העור צעיר נוטה לספוח חומרים שעלולים בעתיד לגרום לקמטוטים טרום זמנם.

ח. זכרי את הכלל בגיל הצעיר כל המוסיף גורע (ובעיקר מבגר).

ט. מדוע חשוב לנקות היטב את הפנים ולהסיר את האיפור לפני השינה? במהלך היום עור הפנים סופח לכלוך – גם אם זה לא נראה (פיח, אבק, וכו’).

י. יש לשמור על שגרת טיפוח וניקיון לעור הפנים בעזרת סבון, ג’ל ניקוי או תרחיץ פנים.

י”א. אסור לישון עם איפור!!! יש לאוורר את נקבוביות העור. ניקוי העור בחלב פנים הוא אידיאלי מאחר והוא גם מעניק לחות. לאחר הניקוי ניתן להתרענן במי פנים שיותירו עור נקי לחלוטין, ויסירו כל שאירית איפור ולו גם הקטנה ביותר.

♥ אל אתר ירין שחף מורה ומנהל בית הספר מס’ 1 למקצועות האיפור.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן