בריאות הציבור

משרד הבריאות: פרסם דף הסבר למקרה חשד לזיהום במי השתייה המבוקבקים של חב’ עין גדי

0
0

הסיכון הבריאותי מ’חיידק פסיאודומונס אאירוגינזה’ הינו תיאורטי ולא נשקפת סכנה בריאותית למי שהנו בעל מערכת חיסונית בריאה ◄ משרד הבריאות, ממשיך בפיקוח על המפעל ומעודכן באופן שוטף על ההתקדמות בתוצאות וממצאי הבדיקה להגדרת מקור הזיהום האפשרי.
משרד הבריאות: פרסם דף הסבר למקרה חשד לזיהום במי השתייה המבוקבקים של חב’ עין גדי
משרד הבריאות: פרסם דף הסבר למקרה חשד לזיהום במי השתייה המבוקבקים של חב’ עין גדי

אמש (שלישי, 07.08.2012), כידוע, הודיעה חברת עין גדי מים מינרליים (ראה למטה) על חשד להימצאות של חיידק פסיאודומונס אאירוגינזה באריזות מים, שישיות בקבוקי 2 ליטר מתאריכי יצור 1.8.12 , 2.8.12 ו 3.8.12. ופג תוקף; 1.8.13, 2.8.13 ו 3.8.13 בהתאם. החברה הודיעה על איסוף הבקבוקים מהשוק, והחזרתם לחנויות. בעקבות המקרה, פרסם משרד הבריאות דף הסבר למקרה חשד לזיהום במי השתייה המבוקבקים של חברת “עין גדי”.

◄ להלן מקבץ שאלות ותשובות היכולות לסייע לציבור;

▼ האם חיידק זה מסוכן?

סוג של חיידק גראם-שלילי. רוב החיידקים מסוג זה חיים באדמה ומפרקים חומר אורגני; הם מעורבים במחזור של חנקן. המין פסאודומונס (pseudomonas, genus Pseudomonas), אארוגינוזה, גורם מחלות באדם; הוא מופיע במוגלה מפצעים, וקשור לזיהומים בדרכי השתן.

זהו חיידק סביבתי, הנמצא באופן טבעי באדמה, במים ובצמחים. החיידק נפוץ מאוד ומצוי, בין היתר, בבריכות שחייה ומקורות מים נוספים.

ברמות שנמצאו לא נשקפת סכנה בריאותית למי שהינם בעל מערכת חיסונית תקינה. באנשים בעלי מערכת חיסון ירודה, קיים סיכוי תיאורטי לתחלואה שאיננה מסכנת החיים.

▼ שתית מ’מי עין גדי’ – מה לעשות? האם לפנות לבדיקת רופא?

אין צורך לפנות לרופא. במידה ועולה חשד של סימנים לזיהום שנגרם מהחיידק (כגון חום, סימני תחלואת מעיים), מומלץ לפנות לרופא המטפל.

▼ מי בודק את המים?

המפעל מחויב לבצע במים בדיקות מיקרוביאליות יומיות (בכל יום) וזאת במטרה לוודא את התאמתם לדרישות החוק והתקנות. הבדיקות מתבצעות הן למקור המים (שנמצא תקין), והן בבקבוקים עצמם, לאחר המילוי.

במסגרת הבדיקות היומיות נמצאו חיידקי פסאודומונס אארוגינוזה בשישיות של בקבוקי 2 ליטר מתאריכי יצור 1.8.12, 2.8.12, 3.8.12. על פי דיווחים מהחברה בקבוקי מים משאר תאריכי היצור תקינים.

משרד הבריאות, ממשיך בפיקוח על המפעל ומעודכן באופן שוטף על ההתקדמות בתוצאות וממצאי הבדיקה להגדרת מקור הזיהום האפשרי.

▼ מדוע נקרא הציבור להחזיר את הבקבוקים ולא לצרוך את המים?

כאמור, לעיל, הסיכון הבריאותי הינו תיאורטי ולא נשקפת סכנה בריאותית למי שהנו בעל מערכת חיסונית בריאה. עם זאת, היות ולמען הסר כל ספק ולאור התקנות האוסרות שיווק של מים מבוקבקים שאינם עומדים בתקן משרד הבריאות הורה לחברה להחזירם מהשיווק, וממליץ שלא לצרוך מים אלה ולהחזירם לחברה.

החברה נותנת מענה לשאלות צרכנים בטלפון;1-800-701-701.

▼ להלן הודעת חברת עין גדי;

חברת עין גדי מים מינרליים, מודיעה, כי קיים חשד להימצאות של חיידק ’פסיאודומונס אאירוגינזה’, בחלק מייצור בקבוקי מים הבאים בשישיות של בקבוקי 2 ליטר, מתאריכי הייצור;

● תאריך יצור: 8.8.2, פג תוקף: 8.8.1,
● תאריך יצור: 28.8.2, פג תוקף: 28.8.1,
● תאריך יצור: 18.8.2, פג תוקף: 18.8.1.

חברת עין גדי, אוספת את הבקבוקים מהשוק. החברה מבקשת מכל מי שנמצאים בידו בקבוקים מתאריכים אילו, לא לצרוך אותם ולפנות למוקד שירות צרכנים; 88-18-18 על מנת להחליף את הבקבוקים בתקינים.

עין גדי מים מינרליים בע”מ, היא חברה להפקה ושיווק של מים מינרליים הנמצאת בבעלות משותפת של השותפות יפאורה-תבורי וקיבוץ עין גדי. מפעל החברה פועל בקיבוץ עין גדי, החל מפברואר 1997, והוא הגדול מסוגו במזרח התיכון.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן