הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, מדובר בחברות המשווקות לצרכנים מבוגרים, בעסקאות שלא ביצעו ◄ הממונה על הרשות עו”ד תמר פינקוס; “ציבור הצרכנים חייב לזכור כי אין מתנות חינם, ולכן, אסור להתפתות להבטחות בדבר מתנות שכאלה… לא נכון ולא מומלץ למסור מספר כרטיס אשראי, עד שאין בידי הצרכן את מלוא פרטי העסקה”.
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, מזהירה מחב’ ישראדיל ע.פ.ע, עסקה נוחה ו-קניה טובה לצרכן
משרדי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, טוען, כי ממידע שהגיע אליו, נמצא, כי חברות; ישראדיל ע.פ.ע בע”מ, עסקה נוחה בע”מ, וקניה טובה לצרכן בע”מ, פונות לצרכנים – בעיקר מבוגרים, ומודיעות להם על זכייה במתנות או לסירוגין, זכייה בזיכוי.
משרדי הרשות, מסבירים, כי צרכן תמים שמתפתה לקבל את ה”מתנה”, נוכח לדעת, כי אין מתנות בחינם והוא חויב ב’כרטיס האשראי’ בגין דמי משלוח בעשרות שקלים או בתשלום של מאות ואלפי שקלים בגין מוצרים ושירותים המסופקים לו שהוא כלל לא הזמין.
מבדיקה שערכה הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, התגלה, כי החברות אינן ממלאות אחר חובתן בחוק, ואינן מגלות לצרכנים את תנאי העסקה על כל פרטיה, לרבות מחיר המוצר או השירות, טרם ביצוע העסקה. כמו כן, החברות אינן שולחות לאחר ביצוע העסקה מסמך המציין את כל פרטי העסקה שבוצע.
עוד נמצא, כי בפניית הצרכנים הנפגעים מה’הטעיה’ לחברה, לשם ביטול העסקה, הם נתקלים בקשיים רבים, ולעיתים קרובות גם בסירוב החברות לבטל את העסקה ולקבל את כספם בחזרה, על אף ’זכות הביטול’ הקיימת בחוק, הקובעת, כי ניתן לבטל עסקה מיום עשיית העסקה עד תום 14 יום מיום קבלת המוצר או מיום קבלת טופס גילוי פרטי העסקה, לפי המאוחר.
הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, עו”ד תמר פינקוס; “על ציבור הצרכנים להימנע מלהתפתות להבטחות בדבר מתנות חינם, ולא למסור מספר כרטיס אשראי עד שאין בידם את מלוא פרטי העסקה.
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, דרשה מחברות; ’ישראדיל ע.פ.ע בע”מ’, ’עסקה נוחה בע”מ’, ו’קניה טובה לצרכן בע”מ’, לחדול לאלתר משיטת השיווק המטעה, ולעמוד בדרישות החוק בעסקאות המתבצעות במכירה בטלפון, ובאתרי האינטרנט השונים”.
◄ תגובת חברת ישראדיל בע”מ;
עו”ד רותם שפירא
מחברת ישראדיל בע”מ, נמסר, בתגובה, באמצעות עו”ד רותם שפירא, ממשרד עורכי דין שפירא, פרידמן, צבר; “מרשתנו, הינה חברה ותיקה ומובילה בתחום השיווק הישיר. מרשתנו, מקפידה לפעול בהתאם לחוק, לכבד את קהל לקוחותיה, לשמור על סטנדרטים גבוהים של יושרה ושמירה על פרטיות הלקוחות.
חברתנו, אינה מציעה מתנות לקהל לקוחותיה ואינה פונה ללקוחות בהתאם לגילם, אלא פונה ללקוחותיה באופן רנדומלי לחלוטין.
החברה הגיבה לטענות הרשות להגנת הצרכן באופן פרטני ומקפידה לפעול בשיתוף פעולה מלא עם כל רשות במקרה של תלונה או טענה פרטנית.
לחברה אלפי לקוחות מרוצים ואם לקוח מעוניין לבטל עסקה, החברה, מחזירה את כספו בהתאם לחוק”.
Add Comment