כאן מדע | טבע

מכון דוידסון לחינוך מדעי: טקס הענקת פרסי עבודות גמר לתלמידי תיכון מצטיינים במדעים

0
0

שי קריתי בת ה-17, מתמודדת עם נושאים מחזית המחקר העולמית בתחום המחשוב הקוונטי ◄ נוי יוסף, מתיכון שפירא בעיר נתניה, חקרה את האווירודינמיקה סביב חתך הכנף של ’כנף השפירית’, שהיא ייחודית בשל חספוסה וגמישותה. למחקר, עשויות להיות השלכות על בניית כלי טייס מתקדמים ◄ מחקרים אלה, ועוד 10 מחקרים נוספים של תלמידי כיתות י”ב, עלו לגמר תחרות עבודות הגמר של מכון דוידסון לחינוך מדעי הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע ◄ הזוכה, ייסע לטקס פרס נובל, בשטוקהולם.
מכון דוידסון לחינוך מדעי: טקס הענקת פרסי עבודות גמר לתלמידי תיכון מצטיינים במדעים
מכון דוידסון לחינוך מדעי: טקס הענקת פרסי עבודות גמר לתלמידי תיכון מצטיינים במדעים

טקס הענקת פרסי עבודות גמר לתלמידי תיכון מצטיינים במדעים, יתקיים הערב (ראשון, 10 ביוני בשעה 17:00), בבית חיים ויצמן, מכון ויצמן למדע, בעיר רחובות, בהשתתפות; 12 תלמידי תיכון מצטיינים במדעים מכל הארץ (10 תלמידות, ושני תלמידים), כלת פרס נובל בכימיה, פרופ’ עדה יונת, נשיא מכון ויצמן למדע, פרופ’ דניאל זייפמן, מנכ”ל מכון דוידסון לחינוך מדעי, ד”ר אריאל היימן, וראש מינהל מדע וטכנולוגיה במשרד החינוך, ד”ר עופר רימון.

טקס הענקת פרסים, והכרזה על זוכה תחרות עבודות גמר (מחקר), שנעשו ע”י תלמידי תיכון, כחלק מ’בחינות הבגרות’. העבודות, מוצגות לתחרות ב’מכון דוידסון לחינוך מדעי’, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע. הזוכה, ייסע לטקס פרס נובל, בשטוקהולם.

עבודות מחקר, לדוגמה; שי קריתי בת ה-17, מבית הספר התיכון העירוני “אהל שם”, בעיר רמת גן, מתמודדת עם נושאים מחזית המחקר העולמית בתחום המחשוב הקוונטי.

עבודתה מתמקדת בבניית שערים לוגיים באמצעות מדידות זוגיות, כחלק מהמחקר שעשוי להוביל לבניית מחשב קוונטי – מחשב המנצל את תכונת המציאויות המקבילות (והקיום המקביל של חומר וגלים). מחשב קוונטי, יוכל לפעול בהספק ומהירות העולים אלפי מונים על המחשבים המתקדמים ביותר הקיימים כיום.

נוי יוסף, מ’תיכון שפירא’ בעיר נתניה, חקרה את ’כנף השפירית’. ליתר דיוק, את האווירודינמיקה סביב חתך הכנף של שפירית, שהיא ייחודית בשל חספוסה וגמישותה. למחקר, עשויות להיות השלכות על בניית כלי טייס מתקדמים.

מחקרים אלה, ועוד עשרה מחקרים נוספים של תלמידי כיתות י”ב, הם העולים ל’גמר תחרות עבודות הגמר’ של מכון דוידסון לחינוך מדעי, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע.

עבודת גמר, היא עבודת חקר, המעניקה לתלמיד הזדמנות נפלאה להציץ לעולם המדעי העכשווי. במהלך העבודה, משתתפים התלמידים בתכנון, ביצוע וניתוח ניסויים הנערכים במעבדות מכון ויצמן למדע, ובמוסדות מחקר נוספים, בהנחיית מדענים.

העבודה המנצחת, תזכה את החוקר/ת הצעיר/ה בטיסה לעיר שטוקהולם לטקס הענקת פרסי נובל, שם ישתתפו בטקס ובארוחה המלכותית לכבוד הזוכים, ובנשף ובמסיבה שלאחריהם.

דובר מכון ויצמן למדע, מסר, כי בנוסף, ישתתף הזוכה ב’סמינר מדענים צעירים’ בו ישתתפו 25 חוקרים צעירים מרחבי העולם. זוכים אחרים בטקס עבודות הגמר, יקבלו מלגת השתתפות במחנות מדע של ’מכון דוידסון לחינוך מדעי’, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע, ושל הטכניון, מכון טכנולוגי לישראל.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן