השר ישראל כץ: “הארכת כביש 6 דרומה, מבוצעת במסגרת תכנית “נתיבי ישראל” שנועדה לחבר את הנגב והגליל למרכז הארץ, באמצעות רשת של כבישים ומסילות ברזל” ◄ “סלילת הקטע החדש, בין להבים ועד צומת הנגב תאפשר להסיט את התנועה העוברת בתוך באר שבע דרומה, ותגביר בכך את רמת הבטיחות בתוך העיר”.
משרד התחבורה, פרסם היום את המכרז להארכת כביש 6 (כביש חוצה ישראל) דרומה
יש חיים אחרי תל אביב; משרד התחבורה, פרסם היום (חמישי), באמצעות חברת “כביש חוצה ישראל” את המכרז להמשך סלילת כביש 6 דרומה במסגרת תכניתו של מר ישראל כץ, שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, להאריך את כביש 6 עד לצומת הנגב.
המכרז להמשך סלילת כביש 6 דרומה, אשר פורסם כולל את קטע הכביש ממחלף רהט, ועד מחלף להבים (קטע 21) באורך של כ-7 קילומטרים. עלות הפרויקט נאמדת בכ-300 מיליון שקל, והוא צפוי להסתיים בתוך שנתיים וחצי.
שר התחבורה מר ישראל כץ, ציין, כי עד סוף השנה יפורסמו שני מכרזים נוספים להארכת כביש 6 דרומה, בקטעים שבין להבים ללקיה ובין לקיה לצומת שוקת, באורך של 11 קילומטרים נוספים.
המכרז, התפרסם לאחר שהממשלה, אישרה את תכניתו של השר כץ, להאריך את כביש מספר 6 דרומה, בקטע שבין להבים וצומת הנגב. מדובר בקטע באורך של 45 קילומטרים. קטע זה כולל את הקמתם של מספר מחלפים לאורך תוואי הכביש ובכללם צומת להבים, צומת שוקת, צומת נבטים, וצומת הנגב.
השר כץ, ציין, כי; “סלילת הקטע החדש, בין להבים ועד צומת הנגב תאפשר להסיט את התנועה העוברת בתוך באר שבע דרומה, ותגביר בכך את רמת הבטיחות בתוך העיר. לדבריו היא גם תשפר משמעותית את הנגישות לבסיס צה”ל באזור”.
“הארכת כביש 6 דרומה מבוצעת במסגרת תכנית “נתיבי ישראל” שנועדה לחבר את הנגב והגליל למרכז הארץ, באמצעות רשת מהירה ומתקדמת של כבישים ומסילות ברזל” – הוסיף השר כץ.
הדרום, מתקרב למרכז הארץ;
כביש 6 (המכונה גם כביש חוצה ישראל או דרך יצחק רבין), הוא כביש מהיר בישראל המשתרע כיום על פני 140 קילומטרים, ממחלף עין תות שבצפון ועד למחלף מאחז בדרום. במחלף תל קשיש שבצפון מתפצל ’כביש חוצה ישראל’ לשתי זרועות – האחת לכיוון מחלף סומך והגליל המערבי, והזרוע השנייה לכיוון מחלף המוביל, ואצבע הגליל.
בשנת 2009, היה אורכו של הכביש 138 קילומטרים מ’מחלף מאחז’ במפגש עם כביש 40 ליד בית קמה בדרום עד מחלף עין תות במפגש עם כביש 70 בסמוך לאליקים בצפון. הכביש, נסלל על ידי חברת כביש חוצה ישראל, ומתופעל על ידי חברת דרך ארץ. בקטע ממחלף שורק עד מחלף עין תות הוא כביש אגרה.
מאחורי סלילת הכביש, עמדו מספר מטרות, ובהן חיבור צפון הארץ ודרומה למרכז, כדי לעודד את התפרסות האוכלוסין, בניית כביש עוקף לגוש דן, שיקל על עומסי התנועה בכבישי האורך (כביש 2, ו-כביש 4), וכן עידוד הסטת האוכלוסייה באזור המרכז מזרחה, על ידי חיבור הערים המזרחיות (לדוגמה; מודיעין-מכבים-רעות) לשאר חלקי המדינה.
עוד על כביש 6.
Add Comment