נגישות כאן ישראל

עמותת נגישות ישראל, סקר: 80% מהמסעדות ובתי קפה בערים מרכזיות, אינן נגישות לנכים

0
0

יובל וגנר, יו”ר נגישות ישראל; “אנשים בישראל, אוהבים ללכת למסעדות ובתי קפה כמו כל אחד אחר, אך לצערנו עבור מעל ל- 600,000 אנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם – מדובר במשימה בלתי אפשרית.. מצב הנגישות במסעדות הינו בלתי נסבל, אנו קוראים למחלקות רישוי עסקים לדרוש מכל המסעדות ובתי הקפה לשפר את נגישותם כתנאי מרישיון העסק”.
עמותת נגישות ישראל, סקר: 80% מהמסעדות ובתי קפה בערים מרכזיות, אינן נגישות לנכים
עמותת נגישות ישראל, סקר: 80% מהמסעדות ובתי קפה בערים מרכזיות, אינן נגישות לנכים

בסקר נגישות מקיף שערכה עמותת נגישות ישראל, בקרב 803 מסעדות ובתי קפה בערים מרכזיות ברחבי הארץ, התגלו ממצאים עגומים ביותר אודות מצב ה’נגישות’ לנכים. יובל וגנר, יו”ר נגישות ישראל; “אנשים בישראל, אוהבים ללכת למסעדות ובתי קפה כמו כל אחד אחר, אך לצערנו עבור מעל ל-600,000 ’אנשים עם מוגבלות’ ובני משפחותיהם – מדובר במשימה בלתי אפשרית. לא יתכן שהם לא יוכלו להיכנס למסעדה לשבת ליד שולחן ובעת הצורך להתפנות בשרותי נכים.

מדובר באפליה, באי אכיפה של ’חוקי הנגישות’ של מחלקות רישוי עסקים בערים השונות בישראל. בעת הקמת מסעדה עלות ההנגשה זניחה, ומה שיותר מעניין של’מסעדה נגישה’, יהיו יותר לקוחות משלמים (הנכים, וגם אלה שבאים איתם; חברים ובני משפחה).

לטענת יובל וגנר, יו”ר נגישות ישראל; “מצב הנגישות במסעדות, הינו בלתי נסבל, אנו קוראים למחלקות רישוי עסקים של הרשויות המקומיות, לדרוש מכל המסעדות ובתי הקפה לשפר את נגישותם כתנאי מרישיון העסק.

אנו קוראים לבעלי העסקים להנגיש, להטמיע ’תפריט נגיש’ ללקוי ראייה, ו’תפריט ברייל’ לעיוורים. אנו קוראים לבעלי העסקים להקפיד לאשר כניסה לעיוורים עם כלבי נחייה, זכרו, כי עסק נגיש שווה לעסק מרוויח”.

בסקר, המובא באתר עמותת נגישות ישראל, עולה, כי נסקרו 803 מסעדות בכל הארץ כאשר רק 20% מהמסעדות נגישות לנכים;

● 24% מהמסעדות נגישות חלקית.

● 56% מהמסעדות, אינן נגישות כלל לנכים.

● רק ב-4% מהמסעדות, יש תפריט המודפס בברייל.

▼ ממצאים כלליים;

● 48% מהמסעדות ללא חניית נכים (המצאות חניית נכים הינה קריטית לאדם עם מוגבלות).

● 53% מהמסעדות ללא שירותי נכים (נכים לא מבקרים במסעדה ללא שירותי נכים, כמו שאדם שאינו נכה לא יבקר במסעדה ללא שירותים – סועד, נזקק לשירותים, לפחות פעם אחת במהלך ביקור במסעדה).

● 47% ללא כסאות עם משענת יד (חשוב ביותר למוגבלי הליכה המתקשים בקימה).

▼ הסקר כלל בדיקה של הפרמטרים הבאים;

● נגישות הדרך מהחנייה לכניסת המסעדה.
● נגישות דלת הכניסה
● שירותי נכים ותקינותם, בדיקת אבזור נדרש, גודל תקני.
● המצאות תפריטי ברייל.

יובל וגנר יו”ר נגישות ישראל, מבהיר, כי; “את הדירוג, קבענו ל-3 רמות נגישות לפי הפירוט הבא;

● נגיש – כל הפרמטרים הבאים מתקיימים: דרך נגישה, כניסה נגישה, שירותי נכים מאובזרים.

● נגיש חלקית – כל הפרמטרים הבאים מתקיימים: דרך נגישה, כניסה נגישה, שירותי נכים מאובזרים חלקית או ללא אבזור.

● לא נגיש – אחד או יותר מהפרמטרים הבאים מתקיים: דרך לא נגישה, כניסה לא נגישה, אין שירותי נכים.

עמותת נגישות ישראל, תקיים מחר (שישי), הפנינג נגישות בנמל תל אביב, הציבור מוזמן להגיע לנמל בין השעות 12:00 ל-16:00.

מדובר באירוע יחידי וראשון מסוגו בעולם. ברחבי הנמל, יוקמו מתחמי התנסות חווייתיות ותחרותיות בסוגי ספורט נכים שונים, בהם הקהל יוכל לקחת חלק פעיל ולחוות בין היתר כיצד משחקים כדורסל בכיסאות גלגלים, איך ההרגשה לחבוט במחבט טניס כשאתה יושב על כיסא גלגלים, ללמוד מה זה כדור שער עיוורים, לרכב על אופני יד ואופניים לעיוורים עם מלווה (טנדם), לשחק ראגבי, לרוץ 100 מ’ בעיניים עצומות, מסלול מכשולים עם כסאות גלגלים ועוד.

האירוע, ישלב משחקי ראווה קצרים שישלבו את הנבחרות בענפים השונים וסלבריטאים בנוסף יהיו בתחומי הנמל מתחמי התנסות בהם הקהל הרחב, יוכל לנסות לטעום גלידה בעיניים עצומות, ללמוד את שפת הסימנים ואף ליצור קעקועים בשפת הסימנים, לנסות לצייר גרפיטי באמצעות הפה, ואפילו גוון מוטורי יהיה לאירוע בדוגמת התנסות בנהיגה על קלנועיות.

כידוע, עמותת נגישות ישראל, פועלת לקידום הנגישות והשתלבותם של אנשים עם מוגבלות בדרך של כבוד, שוויון ועצמאות. ומאמינה שהדרך הטובה ביותר לקידום הנגישות, הינה מתוך מודעות והבנת הצורך והערך העסקי חברתי.

בשנת 2005, חוקק ’חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות’, פרק הנגישות.

החוק, מחייב הסדרי נגישות על מנת שציבור האנשים עם מוגבלות, יוכל להגיע לכל מקום בכבוד, שוויון ועצמאות. התוצאות בשנת 2012, עדיין רחוקות מן המציאות המקווה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן