סביבה | אקולוגיה

מלר”ז אל השר להגנת הסביבה: יש להתקין מיד תקנות המחייבות מד-רעש בדיסקוטקים

0
0

המועצה הציבורית למניעת רעש וזיהום אוויר (מלר”ז), והקליניקה לפרקטיקה ומדיניות סביבתית באוניברסיטת בר-אילן פנו אל השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, לאכיפת נושא מטרדי הרעש; עו”ד גלית עופר, הקליניקה לפרקטיקה ומדיניות סביבתית ב-בר-אילן; “אין שום הצדקה להתייחס אל רעש כאל חלק מהחיים” ◄ חיליק רוזנבלום יו”ר עמותת מלר”ז; “מוכנים להקים סיירת רעש שתפעל לאכיפת נושא מטרדי הרעש”.
מלר
מלר”ז אל השר להגנת הסביבה: יש להתקין מיד תקנות המחייבות מד-רעש בדיסקוטקים

המועצה הציבורית למניעת רעש וזיהום אוויר (מלר”ז), באמצעות עו”ד גיל מור, ו-הקליניקה לפרקטיקה ומדיניות סביבתית באוניברסיטת בר-אילן באמצעות עו”ד גלית עופר, פנו אל השר להגנת הסביבה, מר גלעד ארדן, כדי שיתקין תקנות “מד רעש” בדיסקוטקים.

הפנייה באה על רקע מאבקה של עמותת מלר”ז ב-רעש בכלל ובהמשך לרצונה של מלר”ז, להגן על בני הנוער שעלולים לסבול מ’נזק בריאותי’ בטווח מאד קצר. לכך, הצטרפה תלונתו של מר עוזי שדה, לקוח הקליניקה הסביבתית, המבלה מדי שבוע ב’ריקודי עם’, ולטענתו נחשף לעוצמות גבוהות של רעש.

סעיף 2ו (ב) ל-חוק רישוי עסקים, קובע, כי על השר לאיכות הסביבה, להתקין תקנות לעניין התקנת ’מד-רעש’ ב-אולם שמחות, גן אירועים, ו’דיסקוטק’, כמשמעות המונחים (הפריטים) ב-צו רישוי עסקים. התקנות בנוסחן כיום חלות על אולם שמחות, וגן אירועים בלבד, ואף שם אינן נאכפות.

מלר”ז, פנתה אל ראש אגף הרעש פרופ’ סטיליאן גלברג, בהצעה להוסיף את ה-דיסקוטקים, ו-אולמות הקולנוע שם מוגברת המוזיקה בד”כ, ובפרט בעת הקרנת פרסומות.

בנוסף מלר”ז, התריעה מפני אי האכיפה באולמי שמחות, באירועים בהם נמצא “קהל שבוי”.

במקביל מנהל מר שדה, תכתובת ענפה בשנים האחרונות עם המשרד להגנת הסביבה, משרד התמ”ת, ו-משרד המשפטים, בדרישה לשנות את החוק ולהחיל את התקנות גם על מועדוני ריקודים ודיסקוטקים.

ה’רעש’ במועדונים ובאולמות שמחה, הינו אחת התופעות הקשות ביותר של ’זיהום המרחב הציבורי’. זיהום זה, פוגע ב”קהל שבוי”’ כמו; עובדים, מוזמנים, וכו’, ואינו ניתן להתמודדות באופן פרטני ע”י הציבור הנפגע.

בפניה לשר מבקשות מלר”ז, ו-הקליניקה לפרקטיקה ומדיניות סביבתית, מהשר להגנת הסביבה, להתקין לאלתר תקנות להתקנת מד-רעש בדיסקוטקים; תקנות שיחולו בין היתר גם על מועדוני בילוי המשמשים להרקדות, ולמעשה על כל מקום ציבורי בו מושמעת מוזיקה להנאת באי המקום, ובמקביל לפעול להגברת הפיקוח והאכיפה של התקנות הקיימות ואשר אינן נשמרות באולמי שמחות ו-גני אירועים.

חיליק רוזנבלום, יו”ר עמותת מלר”ז; “פנינו לשר להגנת הסביבה, כדי שיפעל להרחיב את הסמכויות גם למועדונים ודיסקוטקים כמשתמע בחוק. הנוער, סובל ביותר ושמיעתו ניזוקה.

כמו כן, עמותת מלר”ז, מוכנה להעמיד כוח אדם מקצועי, אשר יהווה את “סיירת הרעש” שימדוד את עוצמות הדציבלים, ויאכוף את נושא מטרדי הרעש ולשון החוק אם השינוי יבוא גם באמצעות החוק למניעת מפגעים סביבתיים”.

עו”ד גלית עופר, נמייצגת את הקליניקה לפרקטיקה ומדיניות סביבתית באוניברסיטת בר-אילן; “אין שום הצדקה להתייחס אל ’רעש’ כאל חלק מהחיים.

מדובר בזיהום סביבתי מזיק לא פחות מ’זיהום אוויר’. החוק בנושא זה, ברור ומקנה סמכויות תקינה ואכיפה למשרד להגנת הסביבה, סמכויות שהשר, אינו משתמש בהן. המאבק שלנו ושל מלר”ז, נועד להמריץ את השר לפעול, כדי שבסופו, כולנו ננמיך את הווליום”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן