סביבה | אקולוגיה

עמותת “צלול”: נתנגד לאפשר לתחנת הכוח “רידינג” להשתמש בצינור הימי להובלת מזוט

0
0

“צלול”, אל שר האנרגיה והמים, ד”ר עוזי לנדאו, ולשר להגנת הסביבה, גלעד ארדן; “הציבור בארץ לא יהיה מוכן לסבול מצב שבו משאבי הטבע וחופי הרחצה שלו, יפלו קורבן לחוסר התכנון של משק האנרגיה, ולכניעתו של המשרד להגנת הסביבה, ללחצים שהופעלו עליו על ידי משרד האנרגיה והמים, להסכים להזרמת נפט בצינור הימי להובלת מזוט ממיכליות הנפט אל תחנת הכוח רידינג”.
עמותת
עמותת “צלול”: נתנגד לאפשר לתחנת הכוח “רידינג” להשתמש בצינור הימי להובלת מזוט

עמותת “צלול”, הודיעה לשר האנרגיה והמים, ד”ר עוזי לנדאו, ולשר להגנת הסביבה, מר גלעד ארדן, כי תתנגד בכל תוקף, ובכל האמצעים העומדים לרשותה, לתוכנית לאפשר לתחנת הכוח “רידינג” לעשות שימוש בצינור הימי להובלת מזוט ממיכליות הנפט אל תחנת הכוח, וכי היא דורשת למצוא חלופה דחופה לצינור זה.

במכתבה אל השר לנדאו, ולשר ארדן, טוענת, עמותת “צלול”, כי; “הציבור בארץ, לא יהיה מוכן לסבול, מצב שבו משאבי הטבע, ו’חופי הרחצה’, שלו יפלו קורבן לחוסר התכנון של משק האנרגיה, ולכניעתו של המשרד להגנת הסביבה, ללחצים שהופעלו עליו על ידי משרד האנרגיה והמים להסכים להזרמת ה’מזוט’ בצינור”.

עמותת “צלול”, הדגישה, כי; “לא רק שהציבור בארץ, יאלץ לשלם בבריאותו, בעקבות השימוש ב’דלקים מזהמים’, עתה, מתברר שהוא יצטרך לשלם גם את מחירו של זיהום-ים, וסביבה מן החמורים שידעה המדינה”.

“על משרד האנרגיה מוטל למצוא חלופה יבשתית להובלת המזוט אל תחנת הכוח, באמצעות מיכליות כביש או באמצעות כל אמצעי אחר, שלא יגרום לזיהום הים ולזיהום חופי תל אביב. על המשרד להגנת הסביבה, להתנגד להזרמת המזוט בצינור בכל תוקף”.

התנגדות זו, מבוססת על מידע שבידי עמותת “צלול”, לפיו הצינור, שאורכו כ-1,700 מ’, סובל מהתפוררות קשה ומקורוזיה הגורמים לחורים לכל אורכו. חורים אלה, עלולים להוביל לדליפת דלקים קשה שתזהם בזיהום חמור את מימי הים התיכון, ואת חופי הרחצה של תל-אביב, וגוש דן, בשיאה של עונת הרחצה.

לעמותת “צלול”, ידוע עוד, שהשימוש בצינור זה, הופסק ב-2006, בעקבות מעבר תחנת הכוח לגז. מאז ועד היום הצינור לא טופל, ובשל מצבו תכננה הנהלת תחנת הכוח לפרקו במהלך 2013. עתה, בשל משבר האנרגיה הגדול, ובעקבות הכשל התכנוני של עתודות האנרגיה בארץ, הוחלט לחזור ולהשתמש ב’מזוט’ למרות מצבו הקשה ולמרות הסיכון הרב שהוא עלול לגרום לים התיכון.

לדברי מנכ”ל עמותת “צלול”, הגב’ מאיה יעקבס; “הפאניקה והחלם, בה פועל משרד האנרגיה, יביא ל’אסון סביבתי’ חמור.

הכשל, המתמשך של המשרד בתכנון ראוי של משק האנרגיה הוא איום על הסביבה ועל בריאות הציבור. ישנן חלופות להפעלת הצינור, ויש לעשות הכול להכשירן בטרם הפעלת התחנה. זהו תפקידו של המשרד להגנת הסביבה, ושתיקתו בעניין היא כניעה ללחצים פסולים”.

עוד הוסיפה, יעקבס; “למעשה משרד האנרגיה, מכסה על כשליו בתכנון יעיל של משק האנרגיה, בהאשמות, כי ארגוני הסביבה, ו-המשרד להגנת הסביבה, הם האחראים למחסור הצפוי ב’חשמל’ בקיץ”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן