במסגרת הבדיקה בפרשת גביית היתר של רשת שופרסל (רשת מרכולים ישראלית, החברה נמצאת בבעלות קבוצת IDB, שבשליטת נוחי דנקנר), ייבדק היקף הנזק אשר נגרם לציבור ובפרט תבדוק הרשות מתי נודע לרשת שופרסל על התקלה, האם ניתנה הודעה לצרכנים בדבר התקלה ומאימתי החלו בזיכוי הצרכנים בגין גביית היתר.
הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן, פתחה בבדיקת שופרסל בפרשת גביית היתר
הממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן, עו”ד תמר פינקוס, מציינת, כי בהמשך לפרסומים ולתלונות אשר התקבלו במשרדי הרשות, בדבר תקלת תוכנה אשר גרמה לגביית יתר מצרכנים ב’רשת שופרסל’, בעלת עבר של עבירות צרכנות, פתחה ’הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן’, בבדיקה על מנת לקבוע האם בנסיבות העניין קיימת גם עבירת הטעיה על חוק הגנת הצרכן.
במסגרת הבדיקה בפרשת גביית היתר של שופרסל, ייבדק היקף הנזק אשר נגרם לציבור, ובפרט תבדוק הרשות, מתי נודע לרשת שופרסל על התקלה, האם ניתנה הודעה לצרכנים בדבר התקלה, ומאימתי החלו בזיכוי הצרכנים בגין גביית היתר.
יצוין, כי בספטמבר 2011, הורשעה שוב שופרסל בעבירות הנ”ל. כב’ השופט אברהם היימן, מבית משפט השלום בעיר ראשון לציון, קיבל הסכם טיעון במסגרתו הוטל קנס בסך של 250 אלף שקלים על שופרסל בגין הטעיית צרכנים. זאת משום שבסניפי רשת גבו מהצרכנים מחירים גבוהים מאלו שסומנו על המוצרים עצמם.
במסגרת ההסדר שנחתם בין משרד התמ”ת (שהגיש את כתב האישום מטעם המדינה). לבין שופרסל, חתמה הרשת גם על התחייבות בסך של 150 אלף שקלים שלא לעבור עבירה דומה שנתיים הקרובות. התחייבויות אישיות בסך של 1,500 שקלים כל אחת, נחתמו גם על ידי שלושה מנהלי סניפים של ’רשת שופרסל’.
הממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן הגב’ תמר פינקוס, אמרה; “אנו רואים בחומרה רבה הטעיות צרכנים ברשתות שיווק, ובמקרה דנן חשד ל’הטעיה’ בגין אי גילוי לצרכן. בדבר התקלה ובדבר גביית היתר מבעוד מועד”.
Add Comment