פסק הדין החמור, ניתן נגד רשת מגה – הריבוע הכחול, לאחר ביצוע וניהול חקירה מקיפה של מבקרי מחוז ת”א והמרכז של משרד התמ”ת ◄ עו”ד טלי קינן, התובעת מטעם משרד התמ”ת; “החלטת בית המשפט היא כלי מרתיע כנגד עבריינים בתחום, אולם חשובה לא פחות, ערנותם ומודעותם של הצרכנים”.
רשת מגה-הריבוע הכחול, גבתה מחיר גבוה מהמחיר הנקוב, ונקנסה ב-130,000 ₪
רשת מגה-הריבוע הכחול, הטעתה צרכנים, גבתה מחיר גבוה מהמחיר הנקוב, ונקנסה ב- 130,000 ₪ – כך פסקה כב’ השופטת כב’ ניצה מימון-שעשוע, מבית משפט השלום בעיר פתח תקוה, על הרשת, וכן הטילה עליה התחייבות בסך 50,000 ₪ להימנע מכל עבירות דומות למשך 3 שנים.
מכתב האישום, אשר הוגש על ידי עו”ד טלי קינן, תובעת המחלקה המשפטית ב’משרד התמ”ת’, עולה, כי הטעיות במחיר וגבייה לא בהתאם למחיר הנקוב, נמצאו בסניף “מגה בעיר” ברח’ אחימאיר בשכונת רמת אביב, בסניף “מגה בעיר” בקניון בעיר קרית אונו, בסניף “מגה בעיר תל ברוך” בעיר תל אביב, ובסניף “מגה בול” ברח’ מנור בעיר חולון. בעקבות תלונות אלו, ביצעו מבקרי התמ”ת בדיקות חוזרות ברשתות, ואיששו תלונות אלו.
עוה”ד טלי קינן, אומרת בעקבות פסק הדין, כי; “החלטת בית המשפט, היא כלי מרתיע כנגד עבריינים בתחום, אולם לא פחות חשוב שציבור הצרכנים יהיה מודע לכך. “קניות הניסיון”, הנערכות מעת לעת על ידי משרד התמ”ת, ברשתות השיווק, נערכות, כדי לוודא הקפדה על הדיוק בחשבון הסופי ואי ביצוע עבירות ובכלל זה, עבירות ’הטעיה כנגד צרכנים’.
הצרכן, סומך על הרשת השיווק שהחשבון, ייצא מדויק, ומכאן החשיבות הרבה של האכיפה שמבצע משרד התמ”ת בנושא”.
ציפי שיינקמן, הממונה על מחוז ת”א והמרכז ב-משרד התמ”ת, מציינת, כי; “המחוז, ימשיך לבצע אכיפה נרחבת ומעמיקה ביישובי המרחב המחוזי. מבקרי יחידת סחר הפנים והצרכנות של המחוז, עורכים מבצעי אכיפה מקיפים וימשיכו לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותם כנגד מפירי החוק, למניעת הישנות מקרים מסוג זה של הטעיית הצרכן”.
Add Comment