hadsot_003.jpg
430_id=1849_01.jpg
“אין כמו טלפון מהבית” קמפיין חדש של בזק מנסה להטמיע נורמה התנהגותית שכבר החלה להשתרש לפיה – בבית מדברים רק בטלפון של בזק
החל מהערב עולה לפרסום קמפיין חדש של בזק תחת הסיסמה: “אין כמו טלפון מהבית”. מטרת הקמפיין היא לגרום לצרכנים הנמצאים בבית להעדיף את השיחה בטלפון של בזק על השיחה בסלולרי וליצור נורמה התנהגותית לפיה “בבית מדברים בטלפון של בזק”.
יוצרי הקמפיין, משרד הפרסום אדלר חומסקי& ורשבסקי , גיבשו אסטרטגיה פרסומית אמוציונאלית שמטרתה העיקרית היא חיזוק המשוואה בזק = בית. ובמילים אחרות: אין כמו טלפון מהבית.
במסגרת הקמפיין הוכנו 3 סרטים אמוציונליים המתארים סיטואציות מרגשות מהחיים שבמהלכן קיימת הבחירה של “לדבר בבית מהטלפון”. הטלפון של בזק.
את הקמפיין מלווה השיר let it be וזו הפעם הראשונה בהיסטוריה, שבה מותר לשימוש שיר של הביטלס לצרכי פרסום בארץ.
סמנכ”ל השיווק של בזק, פנינה שנהב, מסבירה, כי עד היום הפנייה ללקוחות היתה במימד הרציונאלי של כדאיות כלכלית, מאחר ושיחה בתוך בזק זולה הרבה יותר מכל דרך התקשרות אחרת. בנוסף, שיחה מבזק לרשת סלולרית או מרשת סלולרית לבזק היא הזולה ביותר. פעילות זו שבוצעה לאורך שנת 2002 הצליחה בצורה משמעותית והמסר “דבר בזול דבר בזק” נקלט היטב.
“הפעם הוחלט להשלים את הטמעת ההרגל להתקשר דרך בזק מהבית, באמצעות הרגש, בקמפיין שנועד לחבר באופן אסוציאטיבי ורגשי את ערכי השיחה בטלפון לערכי הבית” אומרת שנהב.
הרציונל שעומד מאחורי הקמפיין אומר שהבית מתקשר לערכי רוגע, משפחה, ביטחון ואינטימיות. וזאת מול הסלולרי ששייך ל”עולם של החוץ”, עולם של רעש, סידורים, לחץ, מתח וניכור. לכן: אין כמו טלפון מהבית. בימאי הסרטים: עודד דוידוף.
Let it Be Bezeq
בפרסומת החדשה של בזק, מתנגן שירם של הביטלס “שיהיה”, לאחר שלראשונה בהיסטוריה התירו בעלי הזכויות שימוש מסחרי בשירים
הקמפיין החדש של בזק שנועד לחזק את המשוואה בזק = בית מלווה בשירם של ה”ביטלס” let it be. ולא במקרה. היות ולקמפיין נבחרה אסטרטגיה אמוציונלית רק טבעי היה שהיוצרים יחפשו שיר אמוציונלי, מוכר ונוגע.
החיבור בין ה-be של let it be ל-B של בזק הוא שלכד את עיני היוצרים.
זו הפעם הראשונה, שניתן אישור רשמי להשתמש במוסיקה של הלהקה לצרכים מסחריים בישראל. בעולם כולו נערכו עד היום רק שלושה קמפיינים שהשתמשו בשירים של הביטלס, ולראשונה הותר השימוש בשיר “Let it Be” (מילים ולחן), הנחשב לאחד השירים היותר פופולאריים שלהם.
עד לאחרונה, היו כל הזכויות לשירי הביטלס בידי הזמר מייקל ג’קסון, שהטיל איסור גורף על השימוש בהם בפרסומות. לאחר שהזכויות נמכרו לחברת sony, שינו הבעלים החדשים את המדיניות, והתירו את השימוש בתנאים מגבילים, לאחר סינון קפדני של הבקשות.
הטיפול בהשגת זכויות היוצרים על “Let it Be” עבור הקמפיין של בזק וקבלת האישורים הסופיים לגירסת הכיסוי נעשה על ידי חברת “רן עצמון מוסיקה”.
מסתבר שבחברת “סוני” אהבו את התסריטים של קמפיין בזק (משרד הפרסום אדלר-חומסקי-אנד ורשבסקי), אבל תהליך האישור לא היה פשוט.
גירסת הכיסוי הראשונה, בעיבודו והפקתו של עופר מאירי, ובביצוע הזמר ברוך פרידלנד (מנהיג להקת “אפקט דופלר”), נפסלה על ידי בעלי הזכויות בטענה שהיא כמעט זהה למקור, ופרידלנד נשמע ממש כמו פול מקרטני…
בשלב זה החליט עופר מאירי, לשנות כיוון מוסיקלי. את הגירסה שאושרה לשידור מבצעת ברכה, זמרת כושית-עברייה, החברה בלהקת הכושים העבריים מדימונה. ברוך פרידלנד, הסתפק הפעם רק בקולות הרקע יחד עם הזמר בן חסד (אף הוא חבר להקת הכושים העבריים).
Add Comment