יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל

הרמטכ”ל, בני גנץ: אנו עדים לניסיונם של אויבינו הקרובים והרחוקים לפגוע בכל שבנינו

0
0

רא”ל גנץ: “יש לנו החובה לגשר על הפערים, להתייצב זה לצד זה ולשרת בצה”ל. רק כך נוכל לכל אתגר. אני מאמין, כי אם נשכיל לשמר את מוכנותנו המבצעית ואת נחישותנו ונקיים שלום אמת בתוכנו פנימה, נוכל לאזור את העוצמה הדרושה כדי לנצח כל מערכה, להרחיק אויב מגבולותינו ולאפשר שיבוא שלום לישראל”.
הרמטכ
הרמטכ”ל, בני גנץ: אנו עדים לניסיונם של אויבינו הקרובים והרחוקים לפגוע בכל שבנינו

הרמטכ”ל, רא”ל בני גנץ, נאם אמש (שלישי) בטקס הממלכתי ברחבת הכותל המערבי בירושלים, ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, תשע”ב, והתייחס לכאבן של המשפחות השכולות ואמר, כי; “הכאב המפעם בחלל הריק שבליבכם אין לו מועד או שעה ביום. איש מלבדכם לא יוכל להעיד כמה הוא עמוק, כמה הוא מטלטל. אנו, המלווה אתכם כל העת בחרדת קודש, יודעים כי חיים שלמים הצטמצמו לכמה ימים שבהם כל פעולה הייתה האחרונה – החיבוק האחרון, החיוך האחרון, התפילה האחרונה שיחזרו בשלום”.

עוד הוסיף הרמטכ”ל, כי; “כמפקדו של צה”ל, בשמם של עמיתיי המפקדים בעוצבות ובחטיבות, בטייסות ובשייטות, ובשמם של כלל חיילי צה”ל, אני עומד מולכם הערב, מביט בעיניכם, מחבק אתכם ומבטיח להגשים את צוואתם הנצחית של היקרים לכם מכל – לשמור עליכם, לשמור על כולנו, לשמור על הבית”.

“צבא ההגנה לישראל; הוא חומת המגן הבנויה מאלפי חיילים וחיילות, מפקדים ומפקדות בסדיר ובמילואים. בטירונות, בקורסים, באימונים, בהכשרו וביחידות השונות הם לומדים יחדיו את רזי המקצוע הצבאי וקושרים את גורלם בגורל חבריהם”, אמר רא”ל גנץ; “שכם אל שכם, הם מבצעים כל משימה, בכל מקום ובכל זמן. בשעה שאנו מכונסים כאן, הם נמצאים שם בשטח- מאוחדים סביב המטרה ומגנים עלינו”.

בהתייחס ל’מציאות האסטרטגית’ הניצבת כעת לפתחו של צה”ל, אמר הרמטכ”ל רא”ל בני גנץ, כי; “לאחר שערפילי המהפכות, החלו לשקוע, ניכר, כי אנו מביטים במזרח תיכון שונה משלמדנו להכיר בעשורים האחרונים. על חורבותיה של המפה האסטרטגית הישנה, הולך ומתגבש מצרף אתגרים חדש ומשמעותי. בתוך המציאות המעורערת הזו, אנו עדים לניסיונם של אויבינו הקרובים והרחוקים לפגוע בכל שבנינו. מדינת ישראל, מיום הקמתה לא השלימה ולא תשלים עם איום על אזרחיה”.

“בצד הכמיהה לשלום, ניצב צה”ל מול איומים אלה, כחומה בצורה ואיתנה. כצבא חזק, מאומן ושקול. צבא נחוש ומתקדם המוכן לכל קרב ולכל משימה”, קבע רא”ל גנץ.

בדבריו, הדגיש, כי; “יש לנו החובה לגשר על הפערים, להתייצב זה לצד זה ולשרת בצה”ל. רק כך נוכל לכל אתגר. אני מאמין, כי אם נשכיל לשמר את מוכנותנו המבצעית ואת נחישותנו ונקיים שלום אמת בתוכנו פנימה, נוכל לאזור את העוצמה הדרושה, כדי לנצח כל מערכה, להרחיק אויב מגבולותינו ולאפשר שיבוא שלום לישראל”, סיכם רא”ל גנץ.

◄ משפחת צה”ל מבכה את בניה וחובקת אותם לנצח נצחים. אנו מגשימים את צוואת אחינו שנפלו

באגרת שכתב לכלל מפקדי וחיילי צה”ל, כתב הרמטכ”ל רא”ל בני גנץ, כי; “שנה נוספת חלפה, שנה נוספת של עמידה על המשמר, של עשייה נמרצת וחסרת פשרות למען הבטחת שלומם של אזרחי מדינת ישראל. חלפה שנה ושוב עומדים אנו בעצרות הזיכרון, ליד קברי רעים שנפלו, מול קירות האנדרטאות העומסים עליהם את טור השמות הבלתי נגמר והבלתי נתפס של חללי מערכות ישראל”.

“שנה עברה, ויום הזיכרון שוב נוסך את דממתו על בית ישראל כולו. גם בשנה זו, עומד בצה”ל בשורות חסרות, כואב אך איתן, זוכר את רבבות המפקדים והחיילים שנפלו במרוצת השנים ומחויב למורשת הקרב שרשמו בפועלם”, הוסיף הרמטכ”ל.

רא”ל גנץ, ציין, כי; “ביום המיוחד הזה, עלינו להביט על עצמנו, על יחידותינו, על צה”ל כולו, לעשות חשבון נפש נוקב ולשאול: האם אנו ממשיכים כראוי את דרכם? האם אנו מיטיבים לבצע את משימת דורנו בתורנו? האם אנו מנווטים את הספינת הביטחון של מדינת ישראל לחוף מבטחים?”.

“היום אנו יכולים לומר בקול רם וחזק – אנו מגשימים את צוואת אחינו שנפלו”, כתב הרמטכ”ל, שהדגיש כי “במבט על צה”ל, אנו רואים צבא נחוש וחזק, מרתיע, טכנולוגי ומחוכם, היכול לכל אחד מן האתגרים העומדים לפתחו בשעה גורלית זו – שבה המזרח התיכון ממשיך לגעוש ברעם המהפכה, בעוד ארגוני הטרור חותרים ללא לאות לפגיעה באזרחינו”.

בתום האיגרת, ציין הרמטכ”ל, כי; “חובה נוספת לנו, נדר שקודש בדם – לעמוד לימין משפחותיהם של רעינו הנופלים ולימינן של המשפחות השכולות כולן. ההורים, האחים, הרעיות והילדים הללו, שביום אחד חשך עליהם עולמם, שילמו את המחיר הכבד ביותר למען חיינו כעם חופשי בארץ הזו, ועתה יש להם 365 ימי זיכרון וכאב בשנה. היום, כבכל הימים, נחבק אותם כמשפחה גדולה וחזקה – משפחת צבא ההגנה לישראל, המבכה את בניה וחובקת אותם לנצח נצחים”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן