מסחר | תעשייה

מדד הביורוקרטיה של לשכת המסחר, קובע: משרד המשפטים, הכי ביורוקרטי לעסקים

0
0

“מדד הביורוקרטיה” של לשכת המסחר ת”א והמרכז, ו-SQ בסיכום הרבעון הראשון של 2012, והציון הגבוה ביותר מאז תחילת המדד בשנת 2008; הכי נוח לעסקים; הביטוח הלאומי ◄ עו”ד אוריאל לין, נשיא ל’איגוד לשכות המסחר’; “אין ספק, כי חל שיפור בעל חשיבות בהפחתת הביורוקרטיה ושיפור השירות הניתן למגזר העסקי, יחד עם זאת, הדרך עדיין ארוכה; מי שמעוניין בצמיחת המשק ללא תקציבים נוספים מוטב שימקד את תשומת ליבו בפיתרון בעיה זו ויעניק לה עדיפות גבוהה בסדרי עבודתו…”.
מדד הביורוקרטיה של לשכת המסחר, קובע: משרד המשפטים, הכי ביורוקרטי לעסקים
מדד הביורוקרטיה של לשכת המסחר, קובע: משרד המשפטים, הכי ביורוקרטי לעסקים

מסיכום הרבעון הראשון לשנת 2012 של מדד הביורוקרטיה של לשכת המסחר ת”א והמרכז, המבוצע באמצעות חברת SQ “השביל שלך להצלחה” וגיאוקרטוגרפיה, עולה, כי המדד, רשם ברבעון זה את הציון הגבוה ביותר מאז תחילת המדידות בשנת 2008 – ציון כולל של 6.84.

מן הממצאים, עוד עולה, כי חל שיפור בהתנהלות הביורוקרטית של רוב משרדי הממשלה, שנמדדו; הבריאות, התחבורה, האוצר, ו’המוסד לביטוח לאומי’ למעט שלושה משרדים הרושמים מגמות ירידה; משרד הפנים, משרד התמ”ת, ו’משרד המשפטים’, התופס במדד את המקום האחרון, מאז שנכנס למדידות לפני שנה”.

“מדד הביורוקרטיה”, בודק את איכות השירות וחווית הלקוח במשרדי הממשלה, ובגופים הממשלתיים השונים ומורכב מארבעה קריטריונים; זמינות נציגים, זמן הטיפול בפניה, יחס אישי ואיכות הפתרונות. המדד, בוחן גם תהליכים המתרחשים במשרדים, כגון; הנפקת רישיונות, הוצאת/חידוש דרכון, תשלומים למשרדים, ועוד.

“מדד הביורוקרטיה”, המתפרסם אחת לרבעון, פורסם לראשונה בספטמבר 2008, והעניק ל’שירות הממשלתי’, ציון שביעות רצון נמוך מאוד – רק 6.5. ברבעון האחרון של 2008, נראו סימנים של עליה לכיוון של 6.61, ועם החלפת הממשלה, ברבעונים הראשון והשלישי של 2009, חלה ירידה לרמות שפל של 6.35 ו-6.36.

ברבעון הראשון של 2010, חל שיפור במדד, והוא עלה לשיא של 6.79, שנת 2011, לעומת זאת הסתכמה בירידה ב-ציוני משרדי הממשלה.

במדידה הנוכחית, מסתמנת עלייה משמעותית במדד, כאשר הציון הכללי עומד על 6.84, והוא הציון הגבוה ביותר שנמדד מאז החל המדד.

“מדד הביורוקרטיה הכללי משנת”

◄ מי המשרד הכי ביורוקרטי?

בחישוב ציוני “מדד הביורוקרטיה” לפי משרדים, ניתן להבחין, כי הרבעון הראשון של 2012, הסתכם במגמות מעורבות;

● מקום הראשון, הגוף הממשלתי הנוח ביותר למגזר העסקי הוא ’הביטוח הלאומי’ (עם ציון של 7.49) שהראה את הקפיצה הגדולה ביותר בציוני המדד של הרבעון הנוכחי, עלייה של 0.66 מהרבעון הקודם.

● מקום השני, נמצא ’משרד התמ”ת’ השומר על רמת שירות יציבה עם ציון מדד של 7.27.

● מקום השלישי, נמצא משרד התחבורה עם ציון עם ציון של 6.9, הנושק לציון 7 שאפיין את השירות במשרד בתחילת 2011. ברבעונים האחרונים, הציג המשרד, ירידה מסוימת.

● מקום הרביעי, נמצא ’משרד הבריאות’, המראה עלייה של כמעט חצי נקודה, וקיבל את הציון 6.85.

● מקום החמישי, תופס ’משרד האוצר’ עם ציון מדד של 6.83. המשרד, מראה מגמת עלייה ברבעונים האחרונים, כך שקיים סימן חיובי לשיפור השירות.

● מקום השישי, ממוקם משרד הפנים עם ציון מדד של 6.51. המשרד, מציג זה הרבעון השני ירידה באיכות השירות לעסקים.

● מקום השביעי, והאחרון, המשרד הביורוקרטי ביותר, ולפיכך, הגרוע ביותר עבור המגזר העסקי, הינו משרד המשפטים, הממשיך לתפוס את המקום האחרון במדד, מאז נכנס אליו בתחילת 2011.

ברבעון הראשון של 2012, נרשמת ירידה מתחת לציון 6 (ציון 5.89) ברמת השירות לעסקים, אך עדיין קיים שיפור לעומת הרבעונים הראשונים של 2011.

<!–BureaucracyIndexTableOfTheChamberOfCommerce2012_09-04-12_01.htm–>

▼ תהליכים ביורוקרטיים;

בחינת פרמטרים של זמינות, זמן התהליך, יחס אישי ומקצועיות; באופן כללי העסקים אינם מרוצים מזמן התהליך בפניות למשרדי הממשלה. ברבעון הראשון של 2012, זמן התהליך הינו המדד המעכב של השירות במרבית המשרדים.

משך התהליך גורם לחוסר שביעות רצון בולט בעיקר במשרד הפנים ובמערכת בתי המשפט.

◄ מה מעכב כל משרד?

» זמן התהליך; משרדי האוצר, הבריאות, בתי המשפט, הפנים והתחבורה.

» זמינות הנציגים הנמוכה; בביטוח הלאומי.
יחס אישי ומקצועיות הנציגים – במשרד התמ”ת.

» בולטים לטובה עם ציונים מעל 7, משרדי התמ”ת, ו-הביטוח הלאומי, אשר מובילים את המדד.

◄ איזה משרד מבזבז הכי הרבה זמן?

“מדד הביורוקרטיה” של לשכת המסחר ת”א והמרכז, המבוצע באמצעות חברת SQ “השביל שלך להצלחה”, ו’גיאוקרטוגרפיה’, מגלה, כי בממוצע זמן הטיפול בפועל עומד על פי 2.8 מאשר הזמן הסביר לטיפול, לתפיסת בעלי העסקים.

להערכת העסקים, הזמן הסביר הממוצע לטיפול בפנייה הינו כשלושה שבועות (3.07), בעוד שזמן הטיפול בפועל עומד על יותר מחודשיים (8.68 שבועות).

נתוני המדד, מעלים, כי המשרד, המתהדר בתואר מבזבז הזמן הגבוה ביותר, הינו ’משרד המשפטים’ עם זמן שיא של 26.6 שבועות לטיפול בעסקים הפונים אליו. לשם השוואה, ב’מגזר העסקי’ סבורים, כי זמן הטיפול בעסקים צריך לארוך כשמונה שבועות בלבד.

נתוני המדד, מראים, כי הסחבת במשרד הבריאות, ממשיכה גם ברבעון הנוכחי. העסקים מדווחים, כי הטיפול במשרד הבריאות, לוקח פי 4 יותר מאשר לדעתם נדרש (8.56 שבועות בממוצע לטיפול בתהליך לעומת 2.14, שסבורים העסקים שאמור לקחת).

במשרד התמ”ת, משך הטיפול הממוצע ארוך כמעט פי 2.5 (6.56 שבועות) לעומת 2.47 שבועות לדעת בעלי העסקים).

במשרד הפנים, זמן הטיפול בפועל אורך 6.85 שבועות לעומת זמן של כשלושה שבועות וחצי בלבד הנתפס בעיני העסקים כזמן סביר.

ב-משרד התחבורה, זמן הטיפול בפועל הוא הקצר ביותר מבין המשרדים והוא עומד על 2.8 שבועות לעומת 1.48 שבועות שהינו זמן סביר לטיפול בעיני העסקים.

לדברי נשיא לשכת המסחר ת”א והמרכז, ו’איגוד לשכות המסחר’, עו”ד אוריאל לין; “אין ספק, כי חל שיפור בעל חשיבות בהפחתת ה’ביורוקרטיה’, ושיפור השירות הניתן למגזר העסקי, יחד עם זאת, הדרך עדיין ארוכה. מי שמעוניין בצמיחת המשק ללא תקציבים נוספים מוטב שימקד את תשומת ליבו בפיתרון בעיה זו, ויעניק לה עדיפות גבוהה בסדרי עבודתו.

עיקרון זה, חל בראש ובראשונה על כל שרי הממשלה ומנכ”לי משרדיהם. הביורוקרטיה לא נמדדת רק בעלותה הכספית אלא היא אף ביטוי של יחס הממשלה למגזר העסקי”

לדברי שי חיון, מנכ”ל SQ “השביל שלך להצלחה”, “נתוני המדד ברבעון הראשון של 2012 מעודדים משתי בחינות. האחת, היא מגמת העלייה הרצופה בשלושת הרבעונים האחרונים והשנייה היא שציון 6.84, מהווה נקודת שיא שאליה מגיע המדד מאז תחילת המדידה”.

לדבריו, של שי חיון; “נתוני הרבעון הם בסימן עליה של 3.8% לעומת הרבעון הקודם, ומציינים, עלייה של 5.7%, לעומת השפל ברבעון השני של 2011, אז היה המדד בציון 6.48″.

חיון, מציין לטובה את ’הביטוח הלאומי’, שמראה קו שיפור משמעותי מאז הרבעון השני של 2011 עד לנטילת ההובלה ברבעון הנוכחי מ-התמ”ת עם ציון שיא של 7.49. מגמה זו, מבטאת בצורה טובה את מעורבות מנכ”לית המוסד לביטוח לאומי, הקודמת, אשר לקחה כמשימה את נושא שיפור איכות השירות”.

● ניתן לצפות בנתונים בזמן אמת באתר האיגוד או באתר sqm, כניסת לקוחות, שם משתמש: biro, סיסמא; biro

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.

ברכת ראש הממשלה ליום העצמאות ה-77 למדינה

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

פתיחת חגיגות יום העצמאות ה77 בהר הרצל

תפילה ליום העצמאות ה-77 תשפ”ה

חגיגה ישראלית – מוסיקה ליום העצמאות ה- 77

רמיקסים לחגיגת יום העצמאות 77

דילוג לתוכן