אוניברסיטה | מכללה

אוניברסיטת בר-אילן: תחרות (Robocup Junior) רובוקאפ – ג’וניור 2012, יוצאת לדרך

0
0

תתקיים באולם הספורט של אוניברסיטה בר-אילן היום (ד’, 14.3.2012), בין השעות 17:30-8:00 ◄ עד שנת 2050, מתוכננת קבוצת כדורגל של רובוטים הומינואידים אוטונומיים, היכולה לנצח את אלופת העולם האמיתית בכדורגל, על פי כללי FIFA.
אוניברסיטת בר-אילן: תחרות (Robocup Junior) רובוקאפ - ג’וניור 2012, יוצאת לדרך
אוניברסיטת בר-אילן: תחרות (Robocup Junior) רובוקאפ – ג’וניור 2012, יוצאת לדרך

המגמה לרובוטיקה בפקולטה להנדסה של אוניברסיטת בר-אילן, מארחת השנה את תחרות ’רובוקאפ- ג’וניור’ (Robocup Junior) 2012, והיא תתקיים היום (ד’, 14.3.2012), באולם הספורט באוניברסיטה בין השעות; 17:30-8:00. תחרות “רובוקאפ ג’וניור”, היא חלק מתחרות רובוקאפ העולמית (RoboCup
June 18 – 24, 2012 (Mexico City, Mexico), שתתקיים השנה בחודש יוני בעיר מקסיקו.

תחרות ה’רובוקאפ’, נהגתה לראשונה ע”י קבוצת חוקרים יפנים ואמריקאים ב-1993, ונערכה לראשונה ביפן בשנת 1997. מאז נערכת התחרות מדי שנה באתרים שונים ברחבי העולם.

נבחרת הרובוטים של אוניברסיטת בר- אילן, ישראל, שהתמודדה בתחרות העולמית, עלתה בפעם הראשונה בהיסטוריה של הטורניר היוקרתי, לשלב השני, בתחרות בשנת 2009, וסיימה בין 16 הטובות בעולם.

◄ ’רובוקאפ-ג’וניור’ (Robocup Junior)

“רובוקאפ ג’וניור”, הינה תחרות רובוטיקה, המכוונת ללימוד מבוסס פרויקטים לתלמידים עד גיל 19, עם מיקוד על עשייה וסביבה תומכת שבאמצעותה התלמידים יכולים לגדול תוך הרחבת הידע שלהם.

התחרות גם מכוונת לעורר את סקרנות התלמידים בנושא והעלאת המוטיבציה שלהם ללימודי טכנולוגיה. התחרויות במסגרת ’רובוקאפ ג’וניור’, שמות דגש על פתרון בעיות שיתופי, ומתוכננות להגיע לתלמידים יצירתיים עם מגוון כישורים ותחומי עניין.

הדגש ב’תחרות רובוקאפ ג’וניור’, הוא על חינוך, לתלמידים, התחרות מספקת כניסה מרתקת ומלהיבה לשטח הרובוטיקה, ודרך חדשה לפתח יכולות טכנולוגיות וחברתיות באמצעות שילוב תחומי; האלקטרוניקה, חומרה, תוכנה, בקרה, ועוד, עבודה משותפת בצוות ופיתוח מערכת אוטונומית.

תחרות רובוקאפ ג’וניור, מכילה שלושה סוגי תחרויות; כדורגל, ריקוד, ו-הצלה.

את התחרות מארגן, ד”ר אלי קולברג, המשמש נשיא ’רובוקאפ ישראל’, וראש המגמה לרובוטיקה בפקולטה להנדסה ב’אוניברסיטת בר אילן’.

הרציונל של כלל התחרות הוא קידום המחקר ב’רובוטיקה’ בעולם. לצורך כך, נקבעה מטרת “תחרות RoboCup (עברית: “רובוקאפ”) שהינה תחרות רובוטים בינלאומית, שנוסדה ב-1993, ומטרתה המוצהרת היא לפתח, עד שנת 2050, קבוצת כדורגל של רובוטים הומינואידים אוטונומיים שיכולה לנצח את אלופת העולם בכדורגל, לפי הכללים של FIFA.

◄ אפשר לצרף גם רקדנים אנושיים לצד הרובוטים

הרובוטים של אוניברסיטת בר-אילן בתחרות רובוקאפ

תחרות רובוקאפ ג’וניור, מכילה שלושה סוגי תחרויות; כדורגל של שני רובוטים מול שניים אחרים, רובוטים לריקודים, ורובוטים להצלה.

בכדורגל, גודל המגרש הוא 183 ס”מ על 122 ס”מ, כאשר הרצפה משתנה לפי גווני אפור, והשערים צבועים באפור.

משך המשחק 25 דקות כאשר כל מחצית 10 דקות ו-5 דקות הפסקה. ישנם חוקים לגבי החזקת הכדור, הבקעת שערים, קנסות ועונשין, ועוד.

יש מגבלה לגבי גודל הרובוט ומשקלו. בתחרות הריקודים, הרובוטים מבצעים ריקודים על פי מוסיקה שבחרו התלמידים, ובין הקריטריונים בוחנים את ה; תכנות, יצירתיות, תלבושות, ועוד.

משך הריקוד, נע בין דקה אחת לשתי דקות. אפשר לצרף גם רקדנים אנושיים לצד הרובוטים, כדי להגדיל את האפקט של ההופעה. ב”תחרות ההצלה”, רובוט, עוקב אחר פס שחור על רקע לבן בתוך מספר חדרים, שחלקם במפלס תחתון וחלקם במפלס עליון שמחובר באמצעות שיפוע למפלס התחתון.

על הפס לאורך המסלול מודבקות דמויות מבריסטול או מנייר כסף. הרובוט, צריך לזהות את ה”קורבנות” האלו ולעבור את כל החדרים. זיהוי ה”קורבנות” מתבצע על ידי עצירה של שנייה אחת מעל ה”קורבן” והשמעת צפצוף.

התחרות הבינלאומית של רובוקאפ ג’וניור, נמשכת חמישה ימים. בשנת 1999, התקיימה לראשונה הדגמה של רובוטים לתחרות ה Junior שבה השתתפה קבוצה ישראלית שהורכבה מתלמידים מארבעה בתי ספר שונים. הקבוצה בנתה שני רובוטים, ושער.

רובוט אחד אוטונומי שהייתה לו מחסנית של 10 כדורים, ובעט בעיטות עונשין לעבר השער. רובוט נוסף, נבנה כך שהוא נע באמצעות ג’ויסטיק על מסילות לרוחב השער במטרה למנוע הבקעת שער. הקבוצה, זכתה לשבחים על הרמה הגבוהה שהפגינה. החל משנת 2004, משתתפות קבוצות תלמידים מישראל בתחרות זו בהצלחה רבה.

בתחרות RoboCup, 5 קטגוריות עיקריות;

● רובוקאפ כדורגל.
● רובוקאפ הצלה.
● רובוקאפ ריקוד.
● רובוקאפ בבית – אינטראקציה עם סביבה אנושית.
● רובוקאפ צעירים – תחרויות לתלמידי תיכון.

אל האתר הרשמי של ה-RoboCup .

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן