Site icon כאן ישראל | kanisrael | כאן נעים | kan-naim

משרד הבריאות, מכריז על נוהל חדש לזימון מטופלים למרפאות בבתי החולים

0
0

“כנס חווית המטופל”, שערך משרד הבריאות, יהווה כנס ראשון, ויהפוך לכנס שנתי במערכת הבריאות בשנים הבאות ◄ מנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ רוני גמזו, ציין בכנס, כי; “הטיפול המקצועי הניתן במערכת הוא בעל איכויות גבוהות, אולם לגבי החוויה השירותית, התחושה לעיתים שונה. משימה זו, עומדת לפתחו של כל איש צוות רפואי”.

משרד הבריאות, מכריז על נוהל חדש לזימון מטופלים למרפאות בבתי החולים

במסגרת ’כנס חווית המטופל במערכת הבריאות’, התכנסו היום (חמישי, 23.02.2012), מנהלי מערכת הבריאות, לדון בסוגיה המורכבת של ’חווית המטופל במערכת הבריאות’ בכל מסגרת הטיפול תוך התעמקות בהתנהלות הנדרשת מצד הצוות הרפואי והניהולי, במטרה לשפר את הדיאלוג בין המטפל למטופל, להעצמת איכות הטיפול.

סגן שר הבריאות ח״כ הרב יעקב ליצמן, פתח את הכנס, ואמר, כי; “יש להתמיד בהשקעה לשיפור איכות השירות הרפואי לרווחת ציבור החולים”.

בהתייחס להודעת ’הסתדרות האחיות’ על כוונתה לשבות בימים הקרובים – אמר סגן שר הבריאות, כי הוא ער למצוקת האחיות ויימשכו המאמצים לפתרון, אך עזיבת מחלקות ע״י אחיות, אינה צעד ראוי ולא מקובל עליו.

העומסים הצפויים, ברובם, הקיימים בימים מסוימים, במחלקות שונות, עקב עונת החורף, והעלייה ב’מקרי שפעת’, הינם בשליטה, וכי השבתת המחלקות אינה הדרך הראויה.

סגן השר ח״כ הרב ליצמן, הבהיר גם בדבריו, כי החלטתו לפטור רופאים ישראלים שלמדו במדינות ה – OECD, מבחינת הסמכה בארץ, מהווה פתרון ראוי למחסור הגובר ברופאים, וכי יעשה הכול להביא החלטה זו לאישור הממשלה.

עוד ציין סגן שר הבריאות הרב ליצמן, כי; הרפורמה בתחום הסיעוד שגובשה במשרד הבריאות, ותוגש בקרוב לממשלה, תביא ל’צדק חברתי’ לאוכלוסיה המבוגרת בישראל, ותעשה סוף להתנהלות הבעייתית בתחום הסיעוד כפי שהיא כיום.

מנכל משרד הבריאות, פרופ’ רוני גמזו

מנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ רוני גמזו, ציין בכנס, כי; “הטיפול המקצועי הניתן במערכת הוא בעל איכויות גבוהות, אולם לגבי החוויה השירותית, התחושה לעיתים שונה. משימה זו, עומדת לפתחו של כל איש צוות רפואי.

“כנס חווית המטופל”, שערך משרד הבריאות, היום, יהווה כנס ראשון, ויהפוך לכנס שנתי במערכת הבריאות בשנים הבאות”. אמר פרופ’ גמזו.

עיקרי טיוטת הנוהל, אשר תועבר להתייחסות בתי החולים ו’קופות החולים’, בתוך מספר ימים;

1. החוזר, יכלול סטנדרט לזימון מטופלים למרפאות תוך התמקדות ב’מרפאות החוץ’ של בתי החולים. ככלל, אופן; ’זימון התורים’, יהיה ממורכז (באמצעות ניתוב למרכזיה) בכל המרפאות והמכונים של בתי החולים לרבות שימוש ב’אתר האינטרנט’ בתהליך הזימון.

2. בתהליך הזימון, יושם דגש על מסירת פרטים, כדלקמן; מועד התור, מיקום התור, ביקור במרפאה, פרטים רפואיים נדרשים (התחייבות), ומידע לגבי דרכי הגעה (רכב, תחבורה ציבורית, וכו’…).

3. עיתוי הזימון באותו יום – המרפאות, יחויבו לזימונים מדורגים, ולא בשעה אחידה לכל המטופלים.

תגובות
0
0



Exit mobile version