צרכנות

משרד התמ”ת: החל מ-1 בינואר 2012: הסוף לשימוש ב”אותיות הקטנות”

0
0

הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר ההוגן, עו”ד תמר פינקוס, פרסמה הנחיות מפורטות אשר ינחו את מדיניות האכיפה ◄ שר התמ”ת, שלום שמחון; “התיקון ב”אותיות הקטנות”, יאפשר לצרכן לקבל תמונה אמיתית של המוצר או השירות המוצע לו ולהחליט על כדאיות הרכישה כאשר כל המידע והסייגים מצויים בידיו”.
משרד התמ
משרד התמ”ת: החל מ-1 בינואר 2012: הסוף לשימוש ב”אותיות הקטנות”

בעקבות כניסתן לתוקף של תקנות הגנת הצרכן הנוגעות לגודל האותיות, בשבוע הבא, החל מ-1 בינואר 2012, פרסמה הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר ההוגן, עו”ד תמר פינקוס, הנחיות מפורטות אשר ינחו את מדיניות האכיפה. השימוש באותיות קטנות בכל מידע פרסומי, שבא להגביל, לסייג או להתנות את האמור בפרסום יהווה עבירה על חוק הגנת הצרכן, התשמ”א- 1981.

שר התמ”ת מר שלום שמחון, אמר היום (ראשון), כי; “התיקון ב”אותיות הקטנות”, יאפשר ל’צרכן’, לקבל תמונה אמיתית של המוצר או השירות המוצע לו ולהחליט על כדאיות הרכישה כאשר כל המידע והסייגים מצויים בידיו”.

כזכור ביום 17 ביולי 2011, התפרסם ברשומות תיקון לתקנות שמטרתו לקבוע הוראות לגבי גודל האותיות בתנאי הכלול במידע אחר לצרכן שאינו חוזה אחיד.

התיקון לתקנות, ייכנס לתוקף ביום 1 בינואר 2012, והוא כולל את החידושים הבאים;

1. הגדרת המונח “מידע אחר” – התקנות קובעות, כי מידע אחר הוא כל פרסום, לרבות עלון מידע, קטלוג, מודעת פרסומת, וכן מידע כיוצא באלה, בין מודפס ובין במדיה אלקטרונית. התקנות, קובעות, כי מידע אחר הוא מידע פרסומי היכול להופיע במודעה, שלט חוצות, עלון מידע קטלוג, וכיוצא באלה.

המידע, כאמור, יכול להיות מודפס או להופיע במדיה אלקטרונית, כגון; באינטרנט, במכשיר סלולארי, באי מייל. יודגש, כי התקנות, אינן חלות על פרסומות המופיעות בטלוויזיה לגביהן קיימת הסדרה ספציפית אחרת מכוח חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, תש”ן– 1990, וחוק התקשורת (בזק ושידורים), תשמ”ב – 1982.

2. התקנות קובעות הסדרה, אך ורק לגבי “תנאי הכלול במידע”, היינו; הוראה הכלולה במידע, המגבילה, מסייגת או מתנה את האמור בו. עוסקים רבים נוהגים לפרסם את עצמם ואת מרכולתם באותיות גדולות, ומושכות את העין, עם זאת את הסייגים לפרסום הם לרוב כותבים בתחתית העמוד ובאותיות קטנות, אשר לעיתים בלתי קריאות. שינוי הפרקטיקה הזו של כתיבת הסייגים באותיות קטנות מדי, היא זו שעומדת על הפרק בתקנות אלה.

3. מאחר והמידע הפרסומי, כאמור, יכול להופיע גם במדיה אלקטרונית, קובעות התקנות, כי הגודל המזערי של האותיות בסייגים הכלולים במידע כאמור יהיה 30% מגודל האותיות הגדולות ביותר, אשר במידע האמור, אך לא יותר מגודל האותיות המהוות את תוכן המידע.

במקרה בו הפרסום עצמו כתוב באותיות קטנות וה- 30% מגודל האותיות הגדולות ביותר במודעה הינו קטן מ-2 מ”מ, קובעות התקנות, כי בכל מקרה וככל שהמידע לצרכן, אינו מופיע במדיה דיגיטלית, הגודל, לא יקטן משני מ”מ. הוראה זו, לא תחול על מדיה דיגיטלית, מאחר ויש קושי לאכוף אותה לגבי מדיה דיגיטלית.

4. אכיפת התקנות, תחל מיד עם כניסת התקנות לתוקף ביום 1/1/2012.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.

ברכת ראש הממשלה ליום העצמאות ה-77 למדינה

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

פתיחת חגיגות יום העצמאות ה77 בהר הרצל

תפילה ליום העצמאות ה-77 תשפ”ה

חגיגה ישראלית – מוסיקה ליום העצמאות ה- 77

דילוג לתוכן