במבצע אכיפה משותף של משרד התיירות ו’משרד התחבורה’, בעיר אילת, התחזו עובדי משרד התיירות והתחבורה לתיירים, וכך נתגלו מקרים של הפקעות מחיר ◄ שר התיירות, סטס מיסז’ניקוב; “תייר מרוצה, הופך לשגריר של רצון טוב ואנחנו נמשיך להדרכות וביקורת במטרה לשפר איכות השירות” ◄ שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ; “אני רואה בחומרה כל חריגה מהנהלים הקבועים בחוק, ואפעל בכל האמצעים העומדים לרשותי”.
אילת: 8 כתבי אישום נגד נהגי מוניות, על הפקעת מחירים לתיירים בעיר
במסגרת מבצע משותף של משרד התיירות, משרד התחבורה ומשטרת ישראל שנערך בעיר אילת, הוגשו כתבי אישום נגד שמונה נהגי מוניות על הפקעת מחירים ועבירות שונות, ארבעה נהגים נוספים נמצאים בשלבי חקירה. המבצע שהתקיים בסוף השבוע, כלל ביקורות סמויות וגלויות שנערכו במשך שלושה ימים.
במהלך ימי הביקורת ביצעו הפקחים למעלה מ-40 נסיעות סמויות ברחבי העיר, מתוכן כ-12 מאזור הנמל, ואליו. בנסיעות אלו התחזו עובדי משרד התיירות, ומשרד התחבורה ל’תיירים’, וכך נתגלו שלושה מקרים של הפקעות מחיר. במקביל, נערכה ביקורת יזומה למוניות בשיתוף המשטרה, בה נבדקו סרטי הפעלת המונים.
המבצע, התקיים במסגרת פעולות משרד התיירות, לצורך שיפור השירות, הניתן לתיירים המבקרים בישראל. מחלקת הביקורת של משרד התיירות, מבצעת ביקורות שוטפות במהלך השנה בתחומים שונים, בין היתר; מתקני אכסון ומלונות, אתרי תיירות, אטרקציות, מרכזי ערים תיירותיות, נותני שירותים שונים, בהם גם נהגי מוניות, ועוד.
מחלקת הפיקוח ב’משרד התחבורה’, פועלת בין היתר, לשמירה על נהלי תפעול המוניות, כמו; תעריפים נהוגים, הדפסת קבלות, הפעלת מונה, שירות אדיב, ועוד.
נהג מונית, אשר נחשד, כי עבר על הנהלים, נשלח לחקירה ב-משרד התחבורה, ובמידה והתלונה נמצאת מוצדקת, מוגש כנגדו כתב אישום לבית המשפט.
כך למשל, בית משפט השלום בעיר ראשון לציון, פסל לתקופה של 11 חודשים את רישיונו של נהג מונית אשר לא הפעיל מונה, ו-הפקיע מחיר נסיעה לתייר מחו”ל. זאת בעקבות חקירה של משרד התחבורה, לאחר קבלת תלונה בנושא.
שר התיירות, מר סטס מיסז’ניקוב, אמר בתגובה; “חווית הביקור של התייר, מתחילה עם כניסתו לישראל ,ומסתיימת בעזיבתו את הארץ. מגוון החוויות שהוא עובר בביקורו הן המעצבות את תדמית ישראל כמדינת תיירות מתקדמת, כאשר כל מפגש עם נותן שירות, הנו בעל השפעה מהותית על חוויה זו.
תייר מרוצה, הופך לשגריר של רצון טוב, ואנחנו נמשיך להדרכות וביקורת במטרה לשפר את איכות השירות”.
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, מר ישראל כץ, אמר בתגובה; “אני רואה בחומרה כל חריגה מהנהלים הקבועים בחוק, ואפעל בכל האמצעים העומדים לרשותי על מנת לוודא שציבור הנוסעים, התושבים והתיירים, יקבלו ב’תחבורה הציבורית’ בכלל וב’מוניות’ בפרט, את השירות הטוב ביותר לו הם זכאים”.