נגישות כאן ישראל

נגישות, לאנשים עם מוגבלות בבתי הקולנוע בישראל: רק בסרטים

65% מבתי הקולנוע בישראל אינם נגישים לאנשים עם מוגבלות ◄ 49% מן האולמות החדשים, אינם נוחים לצפייה לאדם עם כסא גלגלים ◄ 75% מבתי הקולנוע מותאמים ללקויות שמיעה ◄ יובל וגנר, יו"ר נגישות ישראל; אנו פונים ליזמי ענף בתי הקולנוע לא לעגל פינות ולא להמציא את הגלגל, אנחנו רוצים בתי קולנוע נגישים ונוחים לכל סוגי המוגבלויות".
0
0

יובל וגנר, יושב ראש נגישות ישראל, ברקע: אולם קולנוע

לרגל ’יום המודעות הבינלאומי לאנשים עם מוגבלות’, הנערך השבוע, ערכה ’עמותת נגישות ישראל’, סקר לבדיקת הנגישות בבתי הקולנוע בישראל וב”מתחמי בתי קולנוע”, על פי הנתונים אשר נאספו, ניתן לחשוב שמדובר בסרט רע, ויותר מכך בסרט בו אפשר ללמוד איך לעשות את החיים ליותר קשים, דווקא עבור אנשים עם מוגבלויות בישראל, בפתחה של שנת 2012.

יובל וגנר, יו”ר נגישות ישראל, כואב מאד, את כאב חבריו, ומאשים, את בעלי בתי הקולנוע מתחמי בתי קולנוע בישראל, כי; “מצב הנגישות בבתי קולנוע, הוא רחוק מלהשביע רצון, ורחוק מהמצב שבמדינות העולם המודרניות”.

לדברי וגנר, בעולם ובארץ ישראל, מציינים בימים אלו את ’יום המודעות לאנשים עם מוגבלות’. יום זה בא להדגיש את הזכות לשוויון גם לאלה שנגזר עליהם לחיות עם מוגבלות. חשוב לזכור, כי מדובר במאות אלפי אנשים ומשפחותיהם שעבורם מצב הנגישות בבתי קולנוע בישראל רחוק מלהשביע רצון ורחוק מהמצב שבמדינות העולם המודרניות.

ביום זה, אנו פונים ליזמי ענף הקולנוע לא לעגל פינות ולא להמציא את הגלגל, אנחנו רוצים בתי קולנוע נגישים ונוחים לכל סוגי המוגבלויות”. סיכם יובל וגנר, יו”ר נגישות ישראל.

<!–SurveyTableAccessibilityTestInTheatersInIsrael_07-12-11_01.htm–>
עמותת נגישות ישראל, טוענת, כי נכון להיום ברוב בתי הקולנוע הישנים, מקומות הישיבה הינם בחלקו האחורי של בתי הקולנוע דבר המאפשר זוויות צפייה טובות לאנשים על כסאות גלגלים, אפילו אם נדרש לשבת במעבר שזה לא בטיחותי ואף דורש כל הזמן לזוז לטובת מעבר אנשים.

זה עדיף על האולמות החדשים, שם לרוב הכניסה לאולם, הינה בחלק התחתון והקרוב למסך, באולמות אלה אדם על כסא גלגלים, לא יכול לצפות בנוחות בסרט.

ניתן לראות, כי 58% מסך האולמות בארץ וב-49% מסך האולמות החדשים המקומות לכסא גלגלים, הינו בשורות הראשונות. לפי מגמה זו, צופים על כסאות גלגלים, יאלצו לראות סרטים ב… בית. בנוסף, מוגבלי הליכה, וקשישים המתקשים לרדת ולעלות מדרגות באולם הקולנוע ללא מאחזי יד, מתקשים עם המציאות כי ב- 81 מהאולמות בארץ, כ- 36% הן ללא מאחז יד.

◄ מה קורה בעולם?

בעולם בתי הקולנוע, נדרשו לשדרוגי נגישות בעיקר ב; ארה”ב, קנדה, אוסטרליה, אנגליה ועוד. מה שמעניין שבמדינות אלה הונגשו בתי קולנוע לטובת כל סוגי המוגבלויות – כסאות גלגלים (מקומות נוחים בזוויות צפייה נוחות), מוגבלי הליכה, לקויות שמיעה עם אוזנית עם פס קול מיוחד המתאר רעשי רקע וכתוביות אישיות, ואפילו בהנגשה לעיוורים עם פס קול מיוחד המתאר את הנראה ושימוש באפקטים חושיים, כגון; תזוזה, טמפרטורה, לחות, ריחות.

◄ מצב החקיקה בישראל;

חקיקת הנגישות הרלוונטית, הינה במסגרת חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות בפרק הנגישות. זו מפנה לתקנות נגישות מבנים חדשים – לפיה כל אולם חדש החל מנובמבר 2009, צריך להיות נגיש בהתאם לתקנות אלה, בנוסף במהלך דצמבר 2011, יכנסו לתוקף ’תקנות מבנים קיימים’ שיחייבו את בתי הקולנוע לשפר את הנגישות עד נובמבר 2015.

החקיקה אף מאפשרת אכיפה, לכל אזרח לתבוע על סכום של עד 50,000 ש”ח ללא הוכחת נזק אישי.

◄ מה נדרש לשפר?

בילוי בקולנוע, הינו תחום שגם אנשים עם מוגבלות נהנים ממנו. בארץ הבעיות העיקריות, הן;

1. מקומות ישיבה נוחים עם זווית צפויה נוחה לאנשים עם כסאות גלגלים.
2. אולמות שיאפשרו לקבוצת כסאות גלגלים לראות סרט.
3. מאחזי יד בכל האולמות.
4. כתוביות בכל הסרטים בעברית לטובת לקויי שמיעה וחרשים
5. הנגשת כל אולמות הקולנוע עם מערכות עזר לשמיעה.
6. פרסום אמין ומפורט של הסדרי הנגישות ע”י בתי הקולנוע כולל איזה סרט מוצג בכל אולם.

אנשי עמותת נגישות ישראל, מציינים לטובה, כי מצב ה’נגישות’ הכללית – גישה שרותי נכים, ומערכות עזר לשמיעה ל’לקויי שמיעה’, משתפרת.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן