Site icon כאן ישראל | kanisrael | כאן נעים | kan-naim

הכינוס הארצי ה-16 של מחקר המח לעשייה חינוכית וטיפולית בגיל הרך – יישומים אפשריים

0
0

הכינוס הארצי ה-16 של מחקר המח לעשייה חינוכית וטיפולית בגיל הרך – יישומים אפשריים, שייערך ביום חמישי (17.11.11), אוניברסיטת בר- אילן, יתמקד בשאלה מה יכולה מערכת החינוך ללמוד ממצאי ’חקר המח’, וכיצד ניתן ליישם ממצאים אלה עם; תינוקות, פעוטות, וילדים בגיל הרך ◄ בכינוס, יוצגו מספר צמתים חשובים בהם מידע המגיע מחקר המוח, העשוי לתרום לעבודה חינוכית, וטיפולית עם ילדים ב’גיל הרך’.

הכינוס הארצי ה-16 של מחקר המח לעשייה חינוכית וטיפולית בגיל הרך – יישומים אפשריים

מרכז בייקר לחקר קשיי התפתחות של תינוקות וילדים בגיל הרך, בבית הספר לחינוך ע”ש פרופ’ פ. חורגין, יקיים ביום חמישי הקרוב, כ’ במרחשון התשע”ב (17.11.11), במרכז ע”ש וואהל באוניברסיטת בר- אילן את הכינוס הארצי ה- 16 של ’מחקר המח לעשייה חינוכית וטיפולית בגיל הרך – יישומים אפשריים’.

חקר המוח, מעלה שאלות רבות הנוגעות בטיפול ובחינוך, כגון; מהם המנגנונים המוחיים המעורבים בתפקודים קוגניטיביים ורגשיים? מהם השינויים המוחיים המלווים למידה? אלו בעיות ב’תפקוד מוחי’ מונחות בבסיסם של קשיים התפתחותיים שונים, כמו; ליקויי קשב או ליקויי למידה שונים והאם ניתן לאתר ליקויים אלו.

הכינוס הארצי ה-16 של מחקר המח לעשייה חינוכית וטיפולית בגיל הרך – יישומים אפשריים, יתמקד בשאלה מה יכולה מערכת החינוך ללמוד ממצאי ’חקר המח’, וכיצד ניתן ליישם ממצאים אלה עם; תינוקות, פעוטות, וילדים בגיל הרך.

כמו כן, בכינוס, יוצגו מספר צמתים חשובים בהם מידע המגיע מחקר המוח, עשוי לתרום לעבודה חינוכית, וטיפולית עם ילדים ב’גיל הרך’.

במסגרת תוכנית הכינוס הארצי ה-16 של מחקר המח לעשייה חינוכית וטיפולית בגיל הרך – יישומים אפשריים, תישא את דברי פתיחה פרופ’ פנינה קליין, ראש המוקד להתפתחות הילד, ביה”ס לחינוך, אוניברסיטת בר-אילן.

אחר כך, יובאו “עדכונים חמים” מחזיתות ’חקר המוח’ והשלכות אפשריות ל’עשייה חינוכית’, מפי ד”ר נאוה לויט בן-נון, ביה”ס לפסיכולוגיה והיחידה למחקר יישומי במדעי המוח, המרכז הבינתחומי, הרצליה.

פרופ’ פנינה קליין, ראש המוקד להתפתחות הילד, בית הספר לחינוך, אוניברסיטת בר-אילן

על המוח החברתי; מרשתות נוירונים לרשתות חברתיות וחזרה, יישא דברים ד”ר גבי בוקובזה, ביה”ס לחינוך, אוניברסיטת תל-אביב.

בין השעות 11:30-12:15, ירצה פרופ’ מתי מינץ, היחידה למחקר בפסיכולוגיה, המחלקה לפסיכולוגיה, אוניברסיטת תל-אביב, על תחושת שיווי המשקל – כיצד היא תורמת להתפתחות נורמאלית.

סינכרוניות ביולוגית, מוחית והתנהגותית בתוך קשרים מוקדמים ותרומתה להתפתחות הילד; בדיקת מודלים להתערבות בגיל הרך. ההצאה בנושא, תובא על ידי פרופ’ רות פלדמן, מהמחלקה לפסיכולוגיה והמרכז לחקר המוח, של אוניברסיטת בר-אילן.

מאוחר יותר, לאחר הפסקת צהריים, יישא פרופ’ אריאל כנפו, המחלקה לפסיכולוגיה, האוניברסיטה העברית, ירושלים, הרצאה בנושא; “התפתחות רגשית וחברתית בילדות המוקדמת: תורשה, סביבה ומה שביניהן”.

ד”ר ליאורה ויינבך, ביה”ס לחינוך, אוניברסיטת תל-אביב והפקולטה למשפטים, אוניברסיטת בר-אילן, תדבר על; “האבולוציה של הדיבור וזיקתה לאבולוציה של המוח-מודל יישומי”.

כאמור, הכינוס יתקיים ביום חמישי הקרוב, כ’ במרחשון התשע”ב (17.11.11), במרכז ע”ש וואהל באוניברסיטת בר- אילן.

תגובות
0
0



Exit mobile version