אינטרנט חדשות

עמותת אשנב: סגירת תיק התאבדות הנער דוד-אל מזרחי – מסר שלילי ברמה הציבורית

0
0

עמותת אשנב – אנשים למען שימוש נבון באינטרנט, מגיבה לידיעה שהתפרסמה הבוקר בעיתון “מעריב” בנוגע להתאבדות הנער בכפר אדומים בתחילת השנה; “מכה קשה למאמצים החינוכיים והחוקיים שנעשים ואשר צריכים להיעשות, כדי למנוע תופעות טרגיות כמו המקרה של הנער דוד אל ז”ל.
עמותת אשנב: סגירת תיק התאבדות הנער דוד-אל מזרחי - מסר שלילי ברמה הציבורית
עמותת אשנב: סגירת תיק התאבדות הנער דוד-אל מזרחי – מסר שלילי ברמה הציבורית

עמותת אשנב, אנשים למען שימוש נבון באינטרנט, מותחת ביקורת קשה ומביעה תמיהה על החלטת המשטרה להמליץ לפרקליטות מחוז ירושלים, לאחר כ-10 חודשים שלא להאשים בהריגה את חבריו של הנער דוד-אל מזרחי ז”ל, אשר התאבד בעקבות הצקות והטרדות שגרמו לו חבריו ב’פייסבוק’ או את הנהלת בית הספר אשר בו למד בכפר אדומים, מאחר ולא נמצאה תשתית ראייתית לרשלנות או לעבירה פלילית המחייבת להעמיד לדין.

יו”ר עמותת אשנב, מר ברוך הינוך, הגיב; “תופעת ההטרדות וההצקות בין בני הנוער ברשתות החברתיות, כולל פייסבוק (Facebook ), היא אחת התופעות החמורות שהורים ומחנכים מתמודדים איתה בשנים האחרונות.

אנו, ב”עמותת אשנב”, עוקבים אחר הנושא, ומגלים, כי התופעה נמצאת במגמת עליה תמידית. הנער דוד אל, התאבד אומנם בעקבות הצקות פיזיות, אולם מקורן בשיח האלים שערכו חבריו ברשת Facebook”.

עוד הוסיף, הינוך, כי; “העובדה שהמשטרה, ממליצה, לעבור על מקרה שהסתיים בהתאבדותו של נער לסדר היום, היא; מסר שלילי ברמה הציבורית, ומכה קשה למאמצים החינוכיים והחוקיים שנעשים ואשר צריכים להיעשות, כדי למנוע ’תופעות טרגיות’, כמו המקרה של הנער דוד אל ז”ל. אנו קוראים אל משטרת ישראל, ואל הפרקליטות – לשקול את הנושא שנית, למען מניעת הישנותם של מקרים דומים בעתיד”.

◄ אודות עמותת “אשנב”

’עמותת אשנב – אנשים למען שימוש נבון באינטרנט’, הינה עמותה התנדבותית שהוקמה בשנת 1999, להנצחתו של החייל ערן אדרת ז”ל, אשר לרשת האינטרנט, היה תפקיד בהתאבדותו.

העמותה, פועלת למען קידום מודעות הציבור הרחב; ההורים, הילדים ובני הנוער להשפעות החיוביות והשליליות של השימוש ברשת האינטרנט, והרשתות החברתיות השונות על החברה וטיפוח שימוש מושכל ונבון בה.

חוזר מנכ”ל משרד החינוך, שפתח את שנת הלימודים הנחה את מנהלי בתי הספר והצוותים החינוכיים לקיים הדרכות בנושא; שימוש נבון באינטרנט לאורך כל שנת הלימודים והפנה אותם לעמותת אשנב.

העמותה, מפעילה מערך מתנדבים בפריסה ארצית ובמהלך השנים האחרונות הודרכו למעלה מ-55,000 תלמידים והורים ברחבי הארץ, תוך שיתוף פעולה עם צה”ל, משרד החינוך, ועוד.

העמותה, שותפה למיזמים רבים העוסקים בשימוש נבון ברשת, עורכת כנסים בתחומים רבים ומגוונים של שימוש נבון ברשת, ולאחרונה, השיקה במסגרת כנס שהתקיים בכנסת, את ’השדולה למען שימוש נבון ברשת’ בראשותו של ח”כ זאב בילסקי (סיעת קדימה), ואת “סרגל המצוקה של אשנב” המאפשר דיווח בזמן אמת על פעילות מטרידה באתרים שונים.

בנוסף לכך, שותפה “אשנב” במיזם חדש של גוגל- Family safety center , המכיל תכנים ועצות בכל הקשור לגלישה נבונה ובטוחה ברשת.

מידע נוסף על העמותה באתר; אשנב.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן