סביבה | אקולוגיה

המשרד להגנת הסביבה: מהפכת המיחזור הופכת מחזון למציאות

0
0

אושרה תוכנית המתאר הארצית של המשרד להגנת הסביבה, המעניקה עדיפות לטיפול בפסולת ולמיחזור כמשאב על פני הטמנתה באדמה ◄ השר להגנת הסביבה, מר גלעד ארדן; “הסרנו חסם בירוקראטי משמעותי בדרך ליישום מהפכת המיחזור והפיכת הפסולת למשאב במקום להמשיך ולהשליך כסף לאדמה ולפגוע בציבור ובסביבה”.
המשרד להגנת הסביבה: מהפכת המיחזור הופכת מחזון למציאות
המשרד להגנת הסביבה: מהפכת המיחזור הופכת מחזון למציאות

ועדת השרים לפנים ושירותים של הכנסת, אישרה אתמול (ראשון, 9.10.11) את תוכנית המתאר הארצית לפסולת מוצקה (תמ”א 16 תיקון 4), התמ”א, מחליפה את תמ”א 16 משנת 1989. התוכנית החדשה, נועדה לתת עדיפות לטיפול בפסולת על פני הטמנתה.

השר להגנת הסביבה, מר גלעד ארדן, אמר עם קבלת ההחלטה, כי; “הסרנו היום חסם בירוקרטי, משמעותי, בדרך ליישום מהפכת המיחזור והפיכת הפסולת למשאב במקום להמשיך ולהשליך כסף לאדמה ולפגוע בציבור ובסביבה.

התמ”א (תוכנית המתאר הארצית) החדשה, תעודד את המשק לעשות שימוש בפסולת ובחומרי הגלם המרכיבים אותה זהו רווח של כולם – רווח כלכלי, סביבתי, ובריאותי”. סיכם השר להגנת הסביבה.

התוכנית החדשה (תמ”א), תתן עדיפות לטיפול בפסולת על פני הטמנתה, במספר כלים חשובים;

● קיצור הליכי התכנון הנדרשים לצורך קידום היתרים למתקני טיפול בפסולת באזורי תעשיה. על פי התוכנית החדשה, מעתה, יידרש רק היתר בניה בסמכות ועדה מקומית, ולא יהיה צורך בשינוי תוכנית. המהלך, יכול להתבצע לאחר בחינה סביבתית הבודקת שלא צפויות השפעות חריגות של מתקן הטיפול ולאחר יידוע הציבור.

● חובת שיקום אתרי הטמנה קיימים – בנוסף לכתיבת הנחיות לשיקום אתרים שיקודמו במסגרת תוכנית זו, חלה חובה על הכנת תוכניות שיקום לאתרי הטמנה הפועלים כיום, כך שיתאפשר בעתיד שימוש חלופי בקרקע זו.

● הקמת ועדות משנה לפסולת בועדות המחוזיות. ועדה זו, תאפשר מעקב שוטף על נושא הפסולת ברמה המחוזית ותבטיח שהפתרונות אינן “בעיה” של ’המשרד להגנת הסביבה’ בלבד אלא, אחת מחובות מוסדות התכנון.

● חובת הצגת פתרון לטיפול בפסולת בתוכניות מקומיות ובתוכניות להרחבה ניכרת.

המשרד להגנת הסביבה, רואה בתמ”א החדשה, כלי חשוב להובלת מהפכת הפסולת, אישורה מסיר חסמים קיימים המעכבים הקמת אתרי טיפול בפסולת ומחייב קביעת פתרונות טיפול בפסולת בכל תוכנית.

התוכנית החדשה של עדיפות לטיפול בפסולת ול’מיחזור’ כמשאב על פני הטמנתה באדמה, מהווה נדבך משמעותי נוסף במהפכת הפסולת אותה מוביל המשרד להגנת הסביבה, ששואפת לאפס אחוזי הטמנת פסולת, ומצטרפת לשורת צעדים שקידם המשרד, בהם; אישור ’חוק האריזות’ המטיל אחריות על יצרני האריזות למחזרן, העלאת גובה היטל ההטמנה, מתן תמיכות כספיות ל’רשויות המקומיות’, כדי לממן את המעבר להפרדה במקור לשני זרמים;

● מימון הקמת תשתיות מיחזור ומתקני קצה, הקצאת מאות מיליוני שקלים לרשויות מקומיות

● יזמים פרטיים לתמיכה בהקמת מפעלי מיחזור והפקת אנרגיה, ועוד.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן