Site icon כאן ישראל | kanisrael | כאן נעים | kan-naim

משרד הבריאות, מבהיר מדיניותו בשרות ל’נפגעי תאונות דרכים’ שאינו בסל הבריאות

0
0

משרד הבריאות, ממליץ, כי נפגע –מבוטח, אשר קיבל תשובה שלילית מ’קופת החולים’ בנימוק, כי השרות המבוקש אינו כלול בסל הבריאות, יכול לפנות לנציבת קבילות הציבור ל’חוק ביטוח בריאות ממלכתי’, במשרד הבריאות, בכדי לברר זכאותו לקבלת השירות עפ”י חוק, או לפנות לערכאות משפטיות.

משרד הבריאות, מבהיר מדיניותו בשרות לנפגעי תאונות דרכים שאינו בסל הבריאות

אם חלילה וחס, נפגעת בתאונת דרכים, משרד הבריאות, מבקש להבהיר בעקבות ריבוי השאלות, כי כל שרות הנדרש ל’נפגע תאונת דרכים’, אשר אינו ב”סל הבריאות” – האחריות לספקו היא על חברת הביטוח.

מעיקרי עמדת משרד הבריאות, ניתן ללמוד, למשל, כי; מבוטח שהוא נפגע תאונת דרכים, הינו זכאי לקבל מ’קופת החולים’ רק אותם שירותים הכלולים בסל הבריאות. שירותים הכלולים ב’סל הבריאות’ בהגבלת מכסה – תחול הגבלה זאת גם על זכאותו של נפגע תאונת הדרכים.

עם זאת, יודגש, כי נפגע תאונת דרכים פטור מתשלומי ההשתתפות העצמית בעד שירותים הנובעים מן התאונה. השלמת טיפולים, נדרשים מעבר למכסת הסל תסופק במימון חברת הביטוח.

עוד מציין, משרד הבריאות, כי; שירותים שאינם ב’סל’ והם נובעים מן התאונה, יהיה זכאי נפגע תאונת דרכים לקבלם מחברת הביטוח.

נפגע תאונת דרכים אשר אינו זכאי לשירותים לפי חוק ביטוח בריאות ממלכתי – הינו זכאי לשיפוי מחברת הביטוח על כלל השירותים הדרושים לו, ונובעים מן התאונה.

משרד הבריאות, ממליץ, כי נפגע–מבוטח, אשר קיבל תשובה שלילית מקופת החולים בנימוק, כי השרות המבוקש אינו כלול בסל הבריאות, יכול לפנות לנציבת קבילות הציבור ל’חוק ביטוח בריאות ממלכתי’, במשרד הבריאות, בכדי לברר את זכאותו לקבלת השירות על פי חוק, או לפנות לערכאות משפטיות. הערכאה המוסמכת לדון בכך הינה לביה”ד לעבודה.

תגובות
0
0



Exit mobile version