נגישות כאן ישראל

בעלי מוגבלויות: שר המשפטים, יעקב נאמן, חתם על תקנות נגישות לבניין ציבורי קיים

0
0

נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, מר אחיה קמארה; “זהו יום חג לאנשים עם מוגבלות בישראל. היום מתחילה הספירה לאחור ליום שבו בניינים ציבוריים בישראל יהיו נגישים לאנשים עם מוגבלות ואלה לא יורחקו עוד מהמרחב הציבורי.
בעלי מוגבלויות: שר המשפטים, יעקב נאמן, חתם על תקנות נגישות לבניין ציבורי קיים
בעלי מוגבלויות: שר המשפטים, יעקב נאמן, חתם על תקנות נגישות לבניין ציבורי קיים

בשורה טובה לאנשים בעלי מוגבלויות; שר המשפטים, מר יעקב נאמן, חתם בסוף השבוע האחרון על תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות למקום ציבורי שהוא בניין קיים) התשע”א- 2010. התקנות עוסקות ב’הנגשת מבנים’ קיימים וסביבתם ל’אנשים עם מוגבלות’ ותכנסנה לתוקף 6 חודשים החל מרגע פרסומן.

מבנים רבים, המשמשים בפעילות יום יומית של הציבור בתחומי חיים שונים, החל בשירותים ממשלתיים, מוניציפאליים, וכלה בשירותי פנאי ובידור, אינם נגישים היום לאנשים עם מוגבלות.

בחלקם אף חסרים התאמות נגישות בסיסיות, כגון; דרכי גישה ללא מדרגות, מעליות, בתי שימוש המותאמים לאדם עם מוגבלות בניידות וסימונים שיסייעו לאנשים עם מוגבלות ראייה. משמעות הדבר היא שמאות אלפי אזרחים מורחקים ממרקם החיים הישראלי על ידי אי קבלת שירות בסיסי ככל אדם אחר.

נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, במשרד המשפטים, החלה כבר בשנת 2006 בהכנת התקנות המחייבות לבצע התאמות נגישות לבניין ציבורי, ואל השירותים הניתנים בו. לאחר תהליך ארוך ומורכב של דיונים בתת ועדה לנושא בראשות ח”כ אילן גילאון, אושרו התקנות ביולי 2010, בועדת העבודה הרווחה והבריאות בכנסת.

בסוף השבוע האחרון, ומשהתקבלה גם הסכמת שר הפנים, חתם שר המשפטים על התקנות, ובכך תמה מלאכת החקיקה.

התקנות קובעות, בין השאר, מסגרת זמנים הדרגתית להשלמת הנגישות בבניינים השונים. כך למשל הסקטור הפרטי, יידרש להשלים את הנגשת הבניינים עד לסוף 2015, הרשויות המקומיות עד לסוף 2021, ושאר הרשויות הציבוריות עד לסוף 2018.

שר המשפטים, מר יעקב נאמן; “אני רואה חשיבות רבה בתקנות הנגישות למבנים ציבוריים אותן אנו מקדמים. יש לברך על בשורה חשובה זו העתידה להשפיע ולהקל על ציבור רחב. הנגשת מבני הציבור לאנשים עם מוגבלויות הינה חובתה של החברה בישראל”.

נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, מר אחיה קמארה, הגיב ואמר; ” זהו יום חג לאנשים עם מוגבלות בישראל. היום מתחילה הספירה לאחור ליום שבו בניינים ציבוריים בישראל, יהיו ’נגישים’ לאנשים עם מוגבלות ואלה לא יורחקו עוד מהמרחב הציבורי.

נציבות שוויון זכויות כגוף האמון על אכיפת התקנות תפעל בכלים שהמחוקק נתן לה על מנת שהחוק, ייושם ככתבו וכלשונו, ובמקביל תפעל הנציבות להסביר לציבור החייבים בנגישות את חשיבות ההנגשה, ואת התועלת שנפיק כולנו כחברה מהשתלבותם של אנשים עם מוגבלות בכל תחומי החיים ואת היות הנגישות תנאי בסיס לשילוב זה”.

באוגוסט 2009, נכנס לתוקף תיקון ל’תקנות התכנון והבניה’, אשר מחייב כל בניין חדש או תוספת לבניין להיות ’נגיש’ ל’אנשים עם מוגבלות’, ולעמוד בדרישות להתאמת נגישות, כך שיהיו נגישים לאנשים עם מגוון סוגי המוגבלות.

לפי תקנות אלו, היתרי בניה למבנים ציבוריים חדשים או אישור להרחבת מבנה קיים, יינתנו רק לאחר שתיבדק העמידה בדרישות המאפשרות נגישות לאנשים עם מוגבלות.

עדי שמחוביץ, עוזרת דובר משרד המשפטים, מסרה לכתב “כאן נעים”, כי נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, הוקמה מתוקף חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, התשנ”ח-1998.

תפקידי הנציבות הם, בין היתר, קידום עקרונות היסוד של החוק, קידום שוויון ומניעת הפליה של אנשים עם מוגבלות, קידום נגישות ועידוד השתלבותם והשתתפותם הפעילה של אנשים עם מוגבלות בחברה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן