ERP – הינו שם כללי למערכת המשלבת תחומי פעילות שונים בתוך הארגון, לתוך מערכת אחת, ובכך ניתן לבצע תהליכי עבודה חוצי ארגון במערכת אחת על גבי בסיס נתונים המאפשר שימוש במידע משותף ובממשק אחד ואחיד ◄ ראש הפרויקט רפאל לנקרי; ל’רה-ארגון’ המוצלח שעבר בנק ישראל, וזוקף את ההצלחה חסרת התקדים של פרויקטים גדולים אלה למקצועיות ולמסירות העובדים והמנהלים ושיתוף הפעולה הפורה בין הבנק לנציגות העובדים ולגיבוי מצד נגיד הבנק – פרופ’ סטנלי פישר, מנכ”ל הבנק והנהלת הבנק.
בנק ישראל, השיק מערכת ERP לניהול מתקדם של תהליכי העבודה שלו
בנק ישראל, השיק היום (01/07/2011), את מערכת ERP לתכנון משאבי ארגון Enterprise Resource Planning System(), המשלבת תחומי פעילות שונים בתוך הארגון, לתוך מערכת אחת, ובכך ניתן לבצע תהליכי עבודה חוצי ארגון במערכת אחת על גבי בסיס נתונים אחד ואחיד), כמתוכנן ובהצלחה.
במהלך היום הזה , מדווחים, רחש הבנק פעילות כתוצאה מעבודת עובדים רבים ועובדי חברת מלם מערכות, עם העלאת מערכת ה-ERP, של חברת SAP, לאוויר. העובדים הסתובבו בבנק בחולצות עליהן נכתב; “ERP – כאן עכשיו”. בכך, בנק ישראל, כבנק מרכזי, מצטרף לשורת בנקים מרכזיים בעולם שיישמו מערכת ERP.
הפרויקט, הינו פרויקט מורכב, הן ברמה הניהולית והן ברמה המקצועית והלוגיסטית.
Enterprise Resource Planning – (ERP), הינו שם כללי למערכת המשלבת תחומי פעילות שונים בתוך הארגון, לתוך מערכת אחת, ובכך ניתן לבצע תהליכי עבודה חוצי ארגון במערכת אחת על גבי בסיס נתונים באופן המאפשר שימוש במידע משותף באופן אינטגרטיבי ובעל ממשק אחד ואחיד.
המערכת מאפשרת ניהול, בקרה ומידע ברמה גבוהה וכן מחליפה מספר רב של מערכות בבנק. המדובר במערכת אחת, שמחליפה פונקציונלית כ- 26 מערכות/פעילויות שנוהלו בגיליונות אלקטרוניים. המערכות שהוחלפו לעיל, הינן ברמות טכנולוגיות שונות, ורובן מבוססות על טכנולוגיות מיושנות ורמת בקרות נמוכה באופן יחסי.
בשלב הראשון, עלו לאוויר החשבות, תקציב ותמחיר, משאבי האנוש, רכש ולוגיסטיקה וכן מכירת פרסומים בהוצאה לאור. ובנוסף: פורטל, מודול דיווחים ודוחות (Business Warehouse) וכן מודול לארכוב מסמכים. בשלב השני, מתוכננת הרחבת היישום במודול משאבי אנוש.
מערכת ERP, אשר הוטמעה בבנק ישראל, הינה של חברת SAP העולמית, והחברה המיישמת הינה חברת מלם מערכות בע”מ.
העלייה לאוויר, המוצלחת הינה פרי של עבודת תכנון, היערכות, עבודה מאומצת ומסורה של כלל השותפים לפרויקט במשך כשנה. בנוסף, שיתוף הפעולה הפורה בין הגורמים הרבים השותפים לפרויקט, מהווה אחד הגורמים המרכזיים להצלחת הפרויקט.
הפרויקט, נוהל על ידי מנהל חטיבת משאבי אנוש ומינהל, והממונה על החשבות ומערכות התשלומים והסליקה בבנק ישראל מר רפאל לנקרי, ובשיתוף עם חטיבת טכנולוגיית המידע בבנק. בראש ועדת ההיגוי העליונה עמד מר חזי כאלו, מנכ”ל הבנק.
בפרויקט’ עבדו במשך כ- 13 חודשים, כ- 200 עובדים, מתוכם כ- 150 עובדי הבנק וכ- 50 עובדי חברת מלם ויועצים אחרים.
לו”ז ותכולה;
הפרויקט החל ביוני 2010, ומחולק לשני שלבים;
• שלב א’ – עלה לאוויר, בהתאם לתכנון, ב-1 ביולי, 2011.
• שלב ב’ – מתוכנן לעלות לאוויר ביוני 2012.
ראש הפרויקט – מר רפאל לנקרי, אומר, כי; “אני רואה בפרויקט זה המשך ל’רה-ארגון’ המוצלח שעבר הבנק, וזוקף את ההצלחה חסרת התקדים של פרויקטים גדולים אלה למקצועיות ולמסירות העובדים והמנהלים ושיתוף הפעולה הפורה בין הבנק לנציגות העובדים ולגיבוי מצד נגיד הבנק – פרופ’ סטנלי פישר, מנכ”ל הבנק, והנהלת הבנק.
מר לנקרי, הוסיף, כי מערכת זו, שהוכנה בשיתוף פעולה פורה עם חברת מל”מ, תסייע בהמשך קידום הבנק לסטנדרטים הגבוהים אליהם הבנק שואף”.