עסקים קטנים ובינוניים

משרד התמ”ת: הממשלה, תאשר הצעת מחליטים לחיזוק וביסוס העסקים הקטנים

0
0

על רקע המחאה הציבורית כנגד החברות הגדולות, שר התמ”ת שלום שמחון; “ההצעה שאנו מביאים תביא לחיזוק העסקים והתעשייה הקטנה בישראל ותאפשר להצמיח תחרותיות במשק” ◄ עפ”י ההצעה, ישלם בעל העסק, העונה לקריטריונים שייקבעו, ’מע”מ’, רק לאחר שקיבל את התשלום ◄ רן קויתי, מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים; מהלכים אלו הם צעד משמעותי לקידום מעמדם של עסקים קטנים ובינוניים
משרד התמ
משרד התמ”ת: הממשלה, תאשר הצעת מחליטים לחיזוק וביסוס העסקים הקטנים

הממשלה, אמורה לאשר ביום ראשון הבא את הצעת מחליטים לחיזוק וביסוס העסקים הקטנים בישראל שתוביל למהפכה בתחום, שיביא שר התמ”ת מר שלום שמחון, לאישור הממשלה הצעת מחליטים, שנוסחה על ידי הסוכנות ל’עסקים קטנים’ ובינוניים ב’משרד התמ”ת’. כל זאת במטרה לחזק את מגזר העסקים הקטנים והבינוניים. ההצעה גובשה בתיאום עם ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו.

הצעת המחליטים, כוללת ארבעה מרכיבים משמעותיים לקידום העסקים הקטנים;

● הקניית סיוע לעובד עצמאי שנותר ללא פרנסה עקב סגירת עסקו,
● הרחבת הזכאות לתשלום מע”מ במזומן,
● ריכוז כל הסמכויות הנוגעות לעסקים קטנים בידיי הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים,
● התחייבות לקידום החוק לעסקים קטנים.

בהצעה נקבע, כי שר התמ”ת, יגיש את החוק ל’עסקים קטנים’ ל’וועדת השרים לחקיקה עד ה-1 בספטמבר. העסקים הקטנים, הם מגזר משמעותי מאד במשק. בישראל, פועלים 464 אלף עסקים זעירים.

60% מן המועסקים במשק הם בעלי עסקים קטנים. מחצית מהם בעל ואישה, המועסקים באותו עסק. ההסכמות בעניין הצעות המחליטים התקבלו לאחר מספר פגישות בין ראש הממשלה לשר התמ”ת.

השר שמחון, הוסיף; “העסקים הקטנים, הם לב ליבה של הכלכלה הישראלית, מנוע צמיחה חשוב למשק, ומקור תעסוקה לרבים”, לפיכך, יש חשיבות רבה לגיבוש מדיניות כוללת לחיזוק המגזר”.

◄ בעל העסק, ישלם, את ה’מע”מ’, רק לאחר שקיבל את התשלום

רן קויתי, מנהל ’הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים’, אמר, כי; “מהלכים אלו הם צעד משמעותי לקידום מעמדם של עסקים קטנים ובינוניים, ואמורים להיות חלק מתכנית רב שנתית לטיפול במגזר זה”.

סיוע לעובד ’עצמאי’ שנותר ללא פרנסה, עקב סגירת עסקו, הינו בחובה מהפכה של ממש. השר שמחון, ציין, כי; “מרכיב זה יחזק את ’העסקים הקטנים’ ויסייע לצמיחה, גם בשני המגזרים שהוצבו בראש בסדר העדיפויות של התמ”ת – המיעוטים, ו-החרדים.

“בעל עסק, שידע, כי מובטחים לו פיצויים במקרה של אבטלה, יוכל לקחת סיכונים גדולים יותר ולהעיז להקים את העסק”.
ההחלטה להרחיב את הזכאות לתשלום המע”מ בעת קבלת התמורה (מע”מ על בסיס מזומן) תקל על עשרות אלפי עסקים קטנים. כיום משלמים בעלי העסקים את תשלום מע”מ אחת לחודש, גם אם טרם קיבלו את התשלום מהלקוח עבור המוצר או השירות.

על פי ההצעה, ישלם בעל העסק, העונה לקריטריונים שייקבעו, את ה’מע”מ’, רק לאחר שקיבל את התשלום. כיום נהנים מזכאות זו בעלי עסקים בתחום השירותים שמגלגלים מחזור של 15 מיליון ₪. ההצעה תרחיב את הזכאות לכל המגזרים לרבות התעשייה, הקבלנים והקמעונות.

משרד האוצר, יגיש הצעה זו ל’ועדת שרים לחקיקה’ עד ה- 3.9.2011.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן