רכב | אוטו | דו גלגלי

משרד התשתיות הלאומיות, עדכן מדיניותו בנושא רכב חשמלי, ולעידוד השימוש בו

0
0

ממסמך מדיניות מורחב ומעודכן, בנושא רכב חשמלי, עולה בין היתר, כי; כדי להגן על טובת הצרכן, יוכלו השר ו/או משרד התשתיות הלאומיות, לקבוע פיקוח על מחירי החשמל, שמוכר ספק טעינה, לבעלי כלי הרכב החשמלי ◄ תשתית הטעינה, תעמוד בסטנדרטים בינלאומיים וישראליים גבוהים
משרד התשתיות הלאומיות, עדכן מדיניותו בנושא רכב חשמלי, ולעידוד השימוש בו
משרד התשתיות הלאומיות, עדכן מדיניותו בנושא רכב חשמלי, ולעידוד השימוש בו

לנוכח המהפכה השקטה בתחום בנושא רכב חשמלי (Electric vehicle), פרסם היום (רביעי), משרד התשתיות הלאומיות, את עדכון מדיניותו. כזכור, בחודש דצמבר האחרון פרסם המשרד לשימוע ציבורי את הטיוטה הראשונה של המדיניות ובחודש פברואר, פרסם את עיקרי המדיניות לאחר שהתקבלו ונשקלו הערות הציבור.

במהלך החודשים שלאחר מכן, התקבלו במשרד, הערות נוספות והיום מפרסם משרד התשתיות הלאומיות, מסמך מדיניות מורחב ומעודכן, בהתאם לעקרונות המרכזיים הבאים, מתוך מדיניותו לעודד שימוש ב’כלי רכב חשמליים’ במשק הישראלי;

1. טעינת כלי הרכב, תעשה תוך מתן מענה בטיחותי הולם למשתמש בהתקני הטעינה ולעוברי אורח, בהתאם לתקנות ולתקינה.

2. כל בעל רכב חשמלי, יוכל להתקין עמדת טעינה פרטית (התקן טעינה) לשימושו האישי בחנייתו הפרטית, על ידי חשמלאי בעל רישיון מתאים. העמדה תחובר לרשת חלוקת החשמל, באמצעות חיבור ל’מערכת החשמל הביתית’ של בעל הרכב (בבתים פרטיים). בבית משותף, יתקין בעל רישיון החלוקה האזורי (בדרך כלל חברת חשמל), ארון חלוקה ייעודי הכולל מונה למדידת צריכת החשמל.

3. התקנה של התקן טעינה, תתבצע באופן שיקַבֵּע את היחידה לקיר מבנה או לעמוד ללא יכולת טלטול. הרכב החשמלי, יחובר להתקן הטעינה באופן שיאפשר תקשורת של הרכב מול התקן הטעינה לצורך מניעת התחשמלות על ידי מגע אקראי בשקע המצוי בהתקן, ותקשורת של התקן הטעינה מול הרכב לצורך מניעת ניסיון לטעינה על ידי כבל טעינה לא תקני.

4. התקן הטעינה, יאפשר בקרת רציפות הארקה, וניתוק במקרה של ליקוי, ניתוק במקרה של הופעת זרם דלף ביחידת הטעינה (פעילות כ”מפסק פחת” / “מפסק מגן”), והפסקה מיידית של מתח הטעינה במקרה של ניתוק תקע הטעינה מהרכב בעת הטעינה.

5. התקן הטעינה, ייבדק על ידי בעל רישיון חשמלאי בודק לפני הפעלתו הראשונה לעניין קיום הוראות חוק החשמל, התשי”ד-1954, ותקנותיו.

6. תשתית הטעינה, תעמוד בסטנדרטים בינלאומיים וישראליים גבוהים.

7. תימנע השתת עלויות טעינת הרכב חשמלי על כלל צרכני החשמל במשק.

8. פיקוח ובקרת העומס על רשת החלוקה המקומית ועל רשת ההולכה הארצית, יעשו על ידי ספק השירות החיוני, כהגדרתו בחוק משק החשמל (בד”כ חברת החשמל), במטרה להקטין את הצורך בהרחבת רשת החשמל הקיימת כיום ובהקמת מתקני ייצור חשמל נוספים (להלן, “בקרת הטעינה”).

9. כל נקודות הטעינה, שיוקמו לצורך טעינת כלי רכב, בבתים הפרטיים, באזורים הציבוריים ובאזורים הפרטיים לשימוש הציבור (חניונים), יאפשרו יישום בקרת הטעינה עם קבלת ההחלטה על כך. תחילת בקרת הטעינה, תתבצע בהתאם לקצב כניסת כלי הרכב החשמליים למשק, ועל פי רמת ההיערכות של בעל רישיון ספק השירות החיוני (חברת חשמל, ו-חמ”י).

10. יחידת הטעינה ה”חכמה” תתקשר עם מערכת בקרת הטעינה של חברת החשמל או עם ספק הטעינה אליו היא קשורה, בהתאם להסכם ביניהם, אשר יאשרו את ביצוע הטעינה באופן המתחייב מתוקף המגבלות הקיימות בתשתית החלוקה הקיימת באזור, וכן בכפוף לדרישות הפיקוח הארצי של חברת החשמל באופן המתחייב מיכולת היצור וההולכה.

11. יקודם מסלול רישיונות אשר יוסדר במסגרת חוק משק החשמל. יצוין, כי ספקי הטעינה, יהיו חייבים בקבלת רישיון על מנת לבצע פעילות במשק זה. יינתן ’רישיון ספק טעינה’ לכל גורם עסקי, המבקש זאת ועומד בתנאי הסף ודרישות החוק כפי שיקבעו.

12. בעל רכב חשמלי, יוכל להתקשר עם ספק טעינה שינהל את טעינת הרכב החשמלי שלו, אך לא יהיה חייב בכך.

13. ספק טעינה לא יגביל את לקוחותיו בקבלת שירותי טעינה מהתקני טעינה שאינם בבעלותו או בניהולו.

14. יישמר עיקרון “הגישה החופשית” (Open Access) בחניונים פרטיים המשמשים את הציבור, שיאפשר מערכת טעינה רבת ספקים כולל גישת “הלקוח המזדמן”.

15. בחניון פרטי לשירות הציבור – ספק טעינה לא יימנע מבעלי רכבים חשמליים לטעון את רכבם מהסיבה שאינם נמנים על לקוחותיו הקבועים.

16. תוסדר הפסקת התקשרות בעל הרכב עם ספק טעינה, ככל שיתבקש, באופן מהיר וקל.

17. תקוים תחרות הוגנת בין גורמים עסקיים בענף.

18. ספקי הטעינה ישמרו על חיסיון מידע בכל הקשור ללקוחותיהם והרגלי הצריכה שלהם, בכפוף לכל דין, ויימנע שימוש במידע העלול לפגוע בפרטיות הלקוחות.

19. באזורים הציבוריים (שטחים בבעלות או בחזקה של המדינה או רשות מקומית בהם נעשה שימוש למעבר הציבור ובכלל זה מדרכות, דרכים, כבישים, רחובות, מגרשים אשר השימוש בהם חופשי מתשלום או כרוך בתשלום אגרת הסדר חנייה לפי חוקי עזר עירוניים) תעשה התקנת עמדות הטעינה על ידי בעל רישיון החלוקה (בדרך כלל חברת החשמל).

20. תעריפי הטעינה באמצעות חברת החשמל, יקבעו ע”י רשות החשמל, ויפורסמו על ידה. משרד התשתיות הלאומיות מציע כי התעריפים יקבעו כתעריפי עומס וזמן (תעו”ז) יעודי לסקטור זה. תעריפי ספקי הטעינה ללקוחות מזדמנים באזורים הפרטיים המשמשים את הציבור, יפורסמו על ידי ספקי הטעינה באופן שיקבע.

כדי להגן על טובת הצרכן, יוכלו השר ו/או משרד התשתיות הלאומיות, לקבוע פיקוח על מחירי החשמל, שמוכר ספק טעינה לבעלי כלי הרכב החשמלי, ככל שהדבר יידרש.

הצילום, וסרטון הוידיאו לצורך המחשה בלבד, הובאו מתוך אתר חברת Better Place.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן