אוניברסיטה | מכללה

אוניברסיטת חיפה, העניקה תואר ד”ר לשם כבוד למזכ”ל אונסק”ו אירינה בוקובה

0
0

אוניברסיטת חיפה, לוקחת תפקיד מרכזי בקידום הפלורליזם, הסובלנות ודו-הקיום, והיא ייחודית בדרך שהיא משתמשת במצוינות האקדמית שלה ליצירת גשרים בין מדינות ובין עמים. לאוניברסיטת חיפה, חלק עצום בקידום ההבנה שכולנו שייכים למין האנושי” – אמרה בוקובה, בעת קבלת התואר מנשיא האוניברסיטה פרופ’ אהרון בן-זאב והרקטור פרופ’ דוד פרג’י.
אוניברסיטת חיפה, העניקה תואר ד
אוניברסיטת חיפה, העניקה תואר ד”ר לשם כבוד למזכ”ל אונסק”ו אירינה בוקובה

אוניברסיטת חיפה, העניקה אמש (א’) תואר ד”ר לשם כבוד לאירינה בוקובה, מזכ”ל אונסק”ו (הארגון לחינוך, מדע ותרבות של האו”ם), בהוקרה על המנהיגות והחזון שבהובלת הארגון, על תמיכתה לחיזוק היחסים בין ישראל ואונסק”ו ועל התמיכה בהקמת קתדרות אונסק”ו לביו-אתיקה, לדיאלוג בין-תרבותי- דתי ולשונות תרבותית באוניברסיטת חיפה.

התואר הוענק לגב’ בוקובה, במסגרת הכנס של מרכז “כרמל” לנשים מנהיגות שנערך באודיטוריום רפפורט בעיר חיפה; “זה כבוד גדול עבורי. אני רואה בתואר זה כפיקדון שהופקד לא רק בידי, אלא בידי ארגון אונסק”ו כולו”, אמרה בוקובה בעת קבלת התואר.

את תואר הכבוד העניקו לגב’ בוקובה נשיא אוניברסיטת חיפה פרופ’ אהרון בן-זאב, ורקטור האוניברסיטה פרופ’ דוד פרג’י; “לאוניברסיטת חיפה, יש הזכות לשתף פעולה איתך ועם ארגון אונסק”ו. הקתדרות המשותפות שלנו, הופכות אותנו למוסד האקדמי עם שיתוף הפעולה הגדול ביותר בישראל עם הארגון ולחלק מרכזי משיתוף הפעולה של מדינת ישראל כולה עם אונסק”ו בתחומי המדע, חינוך, תרבות ותקשורת. אנחנו גאים להיות שותפים לדרך זו”, אמר פרופ’ בן-זאב.

“אוניברסיטת חיפה, לוקחת תפקיד מרכזי בקידום הפלורליזם, הסובלנות ודו-הקיום והיא ייחודית בדרך שהיא משתמשת במצוינות האקדמית שלה ליצירת גשרים בין מדינות ובין עמים. לאוניברסיטת חיפה חלק עצום בקידום ההבנה שכולנו שייכים למין האנושי”, אמרה בוקובה.

בנימוקים הנוספים לקבלת התואר, ציין פרופ’ פרג’י את תרומתה הרבה של בוקובה לדיאלוג בין-תרבותי, המבוסס על כבוד הדדי וסובלנות; על המטרות הנעלות שאונסק”ו, תחת הובלתה שם לעצמו כדוגמת הסיוע והתרומה למען ייצובה והתפתחותה של אפריקה, המאבק בעוני העולמי והשוויון המגדרי.

בוקובה, נולדה בשנת 1952 בבולגריה. היא החלה את הקריירה הדיפלומטית שלה בראשית שנות ה-80 במשרד החוץ הבולגרי. משם עברה לחיים הפוליטיים במדינתה ונבחרה לפרלמנט, לאחר מכן, מונתה למזכירת המדינה לאינטגרציה אירופית, ובשנים 1997-1996, כיהנה כשרת החוץ בממשלת בולגריה. בשנת 2005, מונתה לשגרירת בולגריה ב’אונסק”ו’ ובשנת 2009, נבחרה למנכ”ל הארגון.

הגב’ בוקובה היא האישה הראשונה שמכהנת בתפקיד בכיר זה. מאז התמנתה למנכ”ל אונסק”ו, התהדקו היחסים בין הארגון ובין מדינת ישראל בצורה משמעותית, ובחודש מרץ האחרון, נחתם הסכם לפתיחת משרד באונסק”ו, שיוקדש כולו להפצת החינוך לזיכרון השואה בעולם.

הגב’ בוקובה, הודיעה, מספר פעמים, כי הארגון שבראשותה, ייאבק באופן חסר פשרות כנגד הכחשת השואה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן