הריון | לידה | תינוקות

מרכז הרפואי הלל יפה, חדרה: ההריון ביחד, לידת התאומות בימים נפרדים

0
0

ד”ר חיים דוד, אחראי חדר לידה שיילד ב’הלל יפה’, את התאומות; “מדובר באירוע די נדיר. מאחר והעובר השני היה תקין… אפשרנו לה המשך לידה וגינאלית, אך ברגע שהתהליך נעצר, החלטנו על ביצוע זירוז ועדיין לא הייתה תגובה. מכיוון שהחלה להופיע מצוקה עוברית הוחלט להעבירה במיידי לניתוח קיסרי ◄ האם המאושרת; “אני מניחה שאולי בעתיד, בהתאם לרצונן, נחגוג להם ימי הולדת בנפרד”.
מרכז הרפואי הלל יפה, חדרה: ההריון ביחד, לידת התאומות בימים נפרדים
מרכז הרפואי הלל יפה, חדרה: ההריון ביחד, לידת התאומות בימים נפרדים

התאומות לבית כרמי-וייס, היו באופן טבעי, צמודות זו לזו במהלך כל תשעת חודשי ההריון של ההריון של אימם, שי, תושבת קיבוץ גבעת חיים מאוחד. אבל דווקא כשהגיעה אמם ללדת ב’מרכז הרפואי הלל יפה’, בעיר חדרה, התמהמה אחת התאומות. התוצאה; האחת נולדה בתאריך ה-1.5.2011 והשנייה, בהפרש של מספר שעות, ביום המחרת- ה-2.5.2011.

לרוב, לידת תאומים, מביאה עמה את המעמד המחייב של חגיגת תאריך יום הולדת משותף למשך שארית החיים. התאומות הטריות למשפחת וייס כרמי, מקיבוץ גבעת חיים מאוחד, החליטו אחרת.

באופן טבעי, היו, התאומות לבית כרמי-וייס, צמודות זו לזו במהלך כל תשעת חודשי ההריון. אבל דווקא, כשהגיעה אימם, שי ללדת ב’מרכז הרפואי הלל יפה’, בעיר חדרה, התמהמה אחת התאומות. התוצאה; האחת, נולדה בתאריך ה-1.5.2011, בשעה 21:35 בערב נולדה התאומה הראשונה בלידה רגילה, במשקל ובריאות תקינים.

צוות חדר לידה של ’הלל יפה’, כנהוג ומקובל במקרים אלו, המשיך בלידה, וחיכה לצאתה של התאומה השנייה.

כעבור שעתיים, כשנראה, היה כי לידת התאומה השנייה, מתמהמהת, הוחלט, על מנת שלא לסכן את התינוקת והאם שי, ולהעביר אותה, לחדר ניתוח, וליילד את התאומה השנייה ב’ניתוח קיסרי’. הניתוח הסתיים בהצלחה, ותאומה שנייה באה לעולם, גם היא במשקל ובריאות תקינים.

ההתינוקת השנייה, נולדה בהפרש של מספר שעות, אבל התאריך – יום המחרת – ה- 2.5.2011, זמן הלידה; 00:32, ובמונחים עממיים – ימי הולדת נפרדים. מה שלא מעיב כלל וכלל על השמחה הכפולה.

ד”ר חיים דוד, אחראי חדר לידה בבית החולים ’הלל יפה’, שיילד את התאומות, מציין, כי מדובר באירוע די נדיר.

“מאחר והעובר השני היה תקין” הוא מסביר, “אפשרנו לה המשך לידה וגינאלית, אך ברגע שהתהליך נעצר, החלטנו על ביצוע זירוז לידה ועדיין לא הייתה תגובה. מכיוון שהחלה להופיע מצוקה עוברית, הוחלט להעבירה במיידי לניתוח קיסרי. מובן שלנו היה אכפת יותר מבריאות היולדת והעוברים ולא שמנו לב לתאריכים”.

ומה היולדת שי, מקיבוץ גבעת חיים מאוחד, אומרת על חווית לידת התאומות? “הייתה לי חווית לידה מדהימה עם צוות מקסים.

לגבי חגיגות ימי ההולדת בעתיד, אני מניחה שאם הן תבקשנה לחגוג ימי הולדת נפרדים, אנחנו נשקול את זה. בינתיים – החגיגות תישארנה משותפות” – קבעה האם שי בסיפוק.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן