סרטן

סרטן הדם: הילד טל שטרית בן ה-8‏ מהמושבה יבנאל, זקוק ל’השתלת מח עצם’ בדחיפות

0
0

“אנחנו רוצים לתת לבננו טל, חיים של ילד”, אומר אביו עופר; “הוא חולה כבר שנתיים ב’סרטן הדם’, ולא הספיק ליהנות מהילדות. הציבור, יכול לסייע לנו ולבננו, בכך שימשיך לחיות” ◄ עלות כל בדיקת מבחנה עומדת על 250 שקלים, ב”עזר מציון” מבקשים, לסייע במימון המבצע, לתרומות כספיות ולמידע על מוקדי איסוף הדגימות’ ניתן להתקשר לטלפון; 1-800-236-236.
סרטן הדם: הילד טל שטרית בן ה-8‏ מהמושבה יבנאל, זקוק ל’השתלת מח עצם’ בדחיפות
סרטן הדם: הילד טל שטרית בן ה-8‏ מהמושבה יבנאל, זקוק ל’השתלת מח עצם’ בדחיפות

הילד טל שטרית, מן המושבה יבנאל, דרומית-מערבית לעיר טבריה, הוא רק בן 8, וכבר במשך שנתיים נאלץ להתמודד עם מחלת לוקמיה (Leukemia; בעברית: סרטן הדם). לדברי הרופאים, רק מציאת תורם מתאים ל’השתלת מח עצם’, תציל את חייו, ולשם כך, ייערך ביום רביעי 27.04.2011, יום התרמה של מח עצם, בחמישה מוקדים ברחבי הארץ.

ייאמר מיד, כי בזמן שילדים בגילו, יוצאים בימים אלה לחופשת הפסח המיוחלת, נאלץ טל שטרית מיבנאל, להתמודד עם מחלת הלוקמיה הנוראה, בה לקה לפני שנתיים. לוקמיה, היא מחלה קשה הגורמת להיווצרות לא-תקינה ומוגברת של תאי דם במוח העצם. תחילה מתנהגים התאים בצורה כמעט רגילה, אך עם הזמן דוחקים את תאי הדם הלבנים, האדומים וטסיות הדם.

לדברי הרופאים, רק השתלת מח עצם, תציל את חיי הילד טל, ומיד הוחלט לצאת למבצע מקומי שהתפתח במהרה למבצע ארצי בחיפוש אחר תורם מתאים.

עמותת “עזר מציון”, התגייסה למבצע שנקבע, כאמור, לתאריך ה- 27.4 בחמישה מוקדים מרכזיים ברחבי ישראל; יבנאל, עפולה, זכרון יעקב, חיפה, פתח תקווה.

לפני שנתיים, כאשר הוריו של הילד טל, הבחינו ב”חוסר תיאבון” אצל בנם שלווה בבטן נפוחה, לקראת פסח, החלה להופיע אצל טל, בטן תפוחה.

“חשבנו שזה מהמצות. בסוף החג כבר הופיעו סימנים כחולים, ואז הלכנו לרופאה. היא ביצעה לו בדיקות דם, שהיו לא תקינות, וישר פינו אותנו לביה”ח שניידר” – סיפר אביו, עופר, שהחליט מיד לעקור את משפחתו מיבנאל לקיבוץ נחשולים, באזור חוף הכרמל, ליד חיפה, כדי להיות קרובים לבית החולים “שניידר”, שם הוא מטופל מאז ההבחנה.

הרופאים, רק השתלת מח עצם, תציל את חיי הילד בן ה-8‏ טל שטרית

חדרי הטיפולים, החליפו את כיתה א’, ולאחר תקופה, המחלה “נסוגה” מגופו, אך לצער כולם, רק לפרק זמן קצר מאד. בניסיון להציל את חייו בוצעה ’השתלת מח עצם’ עצמית בגופו של הילד טל שהחזיקה מעמד שלושה חודשים בלבד.

כעת, שנתיים לאחר התפרצות המחלה, קבעו הרופאים בבית החולים “שניידר”, כי רק השתלת מח עצם מאדם אחר, תציל את חייו.

מאחר ובני משפחתו, נמצאו כאלה שאינם מתאימים, ערכו הרופאים בדיקה במאגרי מח העצם בארץ ובעולם – אך לא נמצאה התאמה, ולכן, הוחלט לצאת למבצע למציאת תורם מתאים לילד טל, ובמקביל להרחיב את ’מאגר מח העצם’ העשוי להציל את חייהם של חולים נוספים הממתינים לתרומת מח עצם.

תחילה, הוחלט על מבצע התרמה מקומי במושבה יבנאל, ובקיבוץ נחשולים, שם מתגוררת המשפחה בימים אלה, כך קיוו בני המשפחה, כי לא יצטרכו לטלטל את שגרת חייו של הילד, אך הבינו, במהרה, כי יהיו חייבים לצאת למבצע גדול יותר כולל גיוס כלי התקשורת השונים, כדי להגדיל את הסיכוי למצוא תורם מתאים.

“אנחנו רוצים לתת לטל חיים של ילד”, מסכם אביו עופר ומוסיף; “הוא חולה כבר שנתיים, ולא הספיק ליהנות מהילדות. הציבור, יכול לסייע לנו ולבננו טל, בכך שימשיך לחיות”.

מבצע ההתרמה לאיתור תורם מתאים לטל נקבע ליום רביעי, ה-27.4, בין השעות; 12:00 ל-20:00. ניתן, יהיה להגיע ולהיבדק במספר מוקדי התרמה של “עזר מציון” ברחבי הארץ, וביניהם; מתנ”ס יבנאל, מרכז מסחרי “סינמול” בקניון לב המפרץ חיפה, מתחם “G בעמק” בעיר עפולה, מרכז מסחרי “מול זכרון” במושבה זכרון יעקב, וכן במרכז “אורנית” בעיר פתח תקוה.

לאור העובדה, כי עלות כל בדיקת מבחנה עומדת על 250 שקלים, מבקשים ב”עזר מציון” מהתורמים להימנע מתרומה כפולה (מי שכבר תרם) ובמקביל לסייע במימון המבצע, לתרומות כספיות, ולמידע על מוקדי איסוף הדגימות, ניתן להתקשר לטלפון; 1-800-236-236.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן