הריון | לידה | תינוקות

אוניברסיטת בן-גוריון, מחקר: לדחות הריון, לפחות שנה ממועד הניתוח לקיצור קיבה

0
0

פרופ’ שיינר; “ההמלצה לא נבדקה לפי תוצאות הריון שליליות בסדרות גדולות (כי לא היו). ההנחיה לדחות הריון למשך שנה לפחות מהניתוח לקיצור קיבה בעייתית, מכיוון שנשים רבות עם השמנת יתר, רצו בהריון, ולא הצליחו להרות. ידוע שירידת משקל משפרת סיכויי כניסה להריון, והימנעות מכוונת מהריון של שנה ויותר הינה בעייתית”.
אוניברסיטת בן-גוריון, מחקר: לדחות הריון, לפחות שנה ממועד הניתוח  לקיצור קיבה
אוניברסיטת בן-גוריון, מחקר: לדחות הריון, לפחות שנה ממועד הניתוח לקיצור קיבה

האם יש לדחות הריון במשך שנה ויותר לאחר ניתוחי קיצור קיבה? בשאלה זו עסק מחקר מקורי שבוצע באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, ובמרכז הרפואי סורוקה. המחקר, אשר פורסם לאחרונה בעיתון היוקרתי למיילדות וגינקולוגיה (Am J Obstet Gynecol), בדק האם אכן, יש להיצמד להמלצות של האיגוד האמריקאי, ולדחות הריון לפחות שנה ממועד הניתוח לקיצור קיבה (בריאטרי).

קבוצת חוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב, ו’המרכז הרפואי סורוקה’, בראשות פרופ’ אייל שיינר, רופא בכיר בחטיבה למיילדות וגינקולוגיה בסורוקה, וד”ר עמוס אדרי, אשר ביצע את העבודה כחלק מהדרישות לתואר MD ב’אוניברסיטת בן-גוריון’, בדקה סידרה של למעלה מ- 100 נשים שהרו תוך פחות משנה מהניתוח ל’קיצור קיבה’ (Stomach short analysis). תוצאות ההיריון, נבחנו בהשוואה לקבוצה של 385 נשים, שהרו לאחר שנה ויותר.

החוקרים, מצאו, כי תוצאות ה’היריון’, היו דומות בשתי הקבוצות, וכי לא הייתה עלייה בשיעור הסיבוכים ההריוניים או המשויכים לניתוחים הבריאטריים בקבוצת הנשים שהרתה תוך פחות משנה מהניתוח הבריאטרי.

לדברי פרופ’ שיינר; “השמנת יתר, הינה המגיפה הכבדה ביותר של העשור האחרון. הטיפול המוצלח ביותר להשמנת יתר, ניכרת לאחר כישלון דיאטה ופעילות גופנית, הינו; ניתוח קיצור קיבה. ניתוחים אלה, אכן נמצאים במגמת עלייה ניכרת, ובהתאם יותר ויותר נשים ב’גיל הפריון’, עוברות ניתוחים קיצורי קיבה למיניהם.

ההמלצות היום של האיגוד האמריקאי למיילדות וגינקולוגיה, הינם דחיית הריון למשך 12-18 חודשים לפחות לאחר ניתוחי קיצורי קיבה. ההנחיה, ניתנה לפי סיכונים תיאורטיים של הימנעות הכניסה להריון בתקופת ירידת המשקל הניכרת…”.

“למעשה”, מרחיב פרופ’ שיינר; “ההמלצה לא נבדקה לפי תוצאות הריון שליליות בסדרות גדולות (כי לא היו). ההנחיה לדחות הריון למשך שנה לפחות מהניתוח לקיצור קיבה בעייתית, מכיוון שנשים רבות עם השמנת יתר, רצו בהריון, ולא הצליחו להרות. ידוע שירידת משקל משפרת סיכויי כניסה להריון, והימנעות מכוונת מהריון של שנה ויותר הינה בעייתית”.

מסכם פרופ’ שיינר; “הריון תוך פחות משנה לאחר ניתוחים בריאטריים אינו קשור בעלייה בסיבוכים לאם ולעובר. לפיכך, לא צריך לצאת באופן גורף בהמלצות של הימנעות מהריון של שנה ויותר לאחר ניתוחים בריאטריים. יש ’לתפור’ תוכנית ולהתאים המלצות על בסיס אינדוידואלי לכל אישה בהתאם למשקלה, ולרצונה בהריון”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן