צרכנות

המועצה לצרכנות: סכום הטעויות שהצרכנים מגלים בחשבונות התקופתיים, כמיליארד ₪

0
0

המועצה הישראלית לצרכנות, משיקה קמפיין: “עושים חשבון לחשבון” ◄ מנכ”ל מנכ”ל המועצה לצרכנות, עו”ד אהוד פלג; “בנוסף לצורך בקידום ההגינות והיושר בקרב עסקים, צריכים גם הצרכנים לבדוק את החשבונות שהם מקבלים. עם פרסום המדריך באתר המועצה, לא ניתן יהיה יותר להסתתר מאחורי הנימוק שהחשבון לא מובן”.
המועצה לצרכנות: סכום הטעויות שהצרכנים מגלים בחשבונות התקופתיים, כמיליארד ₪
המועצה לצרכנות: סכום הטעויות שהצרכנים מגלים בחשבונות התקופתיים, כמיליארד ₪

המינוס גדל בחשבון שלכם? אין מנוס. תתחילו לעשות חשבון לחשבון, מסקר שביצעה ’המועצה הישראלית לצרכנות’, באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה, עולה, כי כמחצית מהצרכנים (40%), אינם קוראים את החשבונות לתשלום שהם מקבלים לביתם, זאת בעיקר, כי החשבונות לא מובנים להם. טעות זו “עולה” לצרכנים כמיליארד שקל בשנה!

לאור הממצאים העגומים הללו, החליטו אנשי המועצה הישראלית לצרכנות, להשיק כחלק מאירועי ’יום הצרכן הבינלאומי’ (International Consumer Day), המצוין ברחבי העולם החל משנת 1983, בתאריך 15 במרץ, קמפיין הסברה; “עושים חשבון לחשבון” – במטרה להוביל לשינוי תפיסתי והתנהגותי של הצרכנים בבדיקת החשבונות התקופתיים.

“עושים חשבון לחשבון”, מתחבר לנושא העולמי שנבחר לשנת 2011 לציון; ’יום הצרכן הבינלאומי’ – הגנה על זכויות הצרכנים בעניינים פיננסיים. המועצה הישראלית לצרכנות, בחרה להתמקד בנושא החשבונות אותם אנחנו מקבלים לתשלום, מחברות הנותנות לנו שירותים שונים.

מטרת הקמפיין לעודד צרכנים לבדוק את חשבונותיהם. באתר המועצה הישראלית לצרכנות, נבנה ’מדריך לקריאת חשבונות’, בו מקבל הגולש מידע מקיף על החשבונות אותם הוא משלם.

באתר חשבונות של 3 חברות הסלולר, חשמל, גז, ארנונה מים, כבלים, ולווין.

בעתיד, יתווספו חשבונות נוספים. בכל תחום קיימת החשבונית המקורית, עליה ב”שיטוט” עם העכבר מקבלים פרשנות והסבר לכל אחד מהסעיפים. כן, מופיעים במדריך; טיפים לצרכן, תלונות נפוצות בתחום, והיבטים חוקיים.

הקמפיין באמצעות משרד הפרסום אינבוקס, כולל מודעות בעיתונות המודפסת, באנרים באינטרנט, ופעילות נרחבת במדיה החברתית. בנוסף, יכלול הקמפיין פעילות בקמפוסים באמצעות צוותי הצרכנות, הפעילה של המועצה לצרכנות.

הסטודנטים, חברי הצוותים, יסתובבו בקמפוסים וברחבי הערים “מחופשים” לאנשי עסקים, ויודו לעוברים ושבים על כך שאינם בודקים את החשבונות.

הקמפיין, יעביר את המסרים והתכנים בצורה פשוטה והומוריסטית, במטרה להעלות את המודעות הציבורית להפסדים הכספיים הנגרמים כתוצאה מ’אי קריאת החשבון’.

הקמפיין “עושים חשבון לחשבון”, החל בטיזר (Teaser), פרסומת שבאה לעורר מתח ועניין בציבור לקראת החדרת מוצר או מושג חדשים; “אנחנו מודים לכם!” – זאת על מנת להדגיש, כי העוסקים, כנראה מרוצים מהמצב בו הצרכן, אינו בודק את החשבונות, מאחר והרווחים על הטעויות מגיעים ישירות לקופותיהם.

המשך קמפיין הפרסום המועצה הישראלית לצרכנות, יעסוק בהדרכה לגבי קריאת חשבונות והבנתם, ונמשך במודעת תשובה המזמינה להיכנס לאתר המועצה ולבדוק החשבונות.

מהסקר עולה, עוד, כי 40% מהצרכנים לא בודקים את החשבון המגיע אליהם. 65% מהצרכנים הבודקים חשבונות, גילו טעויות בשווי כולל של כמיליארד שקל בשנה.

בעקבות העלאת הקמפיין, נשלחו לחברי הכנסת ולשרים חשבונות פיקטיביים ל”תשלום”, מחברה הגובה מס מילים, וזאת כדי לשתף אותם במסרים של הקמפיין: “לא בדקת- שלמת. משתלם לבדוק חשבונות”.

מנכ”ל המועצה לצרכנות, עו”ד אהוד פלג, מסביר, כי בנוסף לצורך בקידום ההגינות והיושר בקרב עסקים, צריכים גם הצרכנים לבדוק את החשבונות שהם מקבלים.

עם פרסום המדריך באתר המועצה הישראלית לצרכנות, לא ניתן יהיה יותר להסתתר מאחורי הנימוק שהחשבון לא מובן”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.

ברכת ראש הממשלה ליום העצמאות ה-77 למדינה

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

פתיחת חגיגות יום העצמאות ה77 בהר הרצל

תפילה ליום העצמאות ה-77 תשפ”ה

חגיגה ישראלית – מוסיקה ליום העצמאות ה- 77

רמיקסים לחגיגת יום העצמאות 77

דילוג לתוכן