כאן קריית ים

קרית ים: נחנך הפלנטריום הראשון בארץ ע”ש אילן רמון, ז”ל

הפלנטריום, פתוח לתלמידי בתיה"ס, תיירים והקהל הרחב. אולם הפלנטריום, מהווה גם משכן לחלק מפעילויות הסמינר השנתי לחלל ומדע הנערך זו השנה הרביעית ע"י "קדימה מדע", לזכר האסטרונאוט אילן רמון ז"ל ◄ האסטרונאוט האמריקאי, קולונל תימוטי קרימר; "רמון, הצטייר בעינינו כאדם החותר אל עבר מטרות שיהפכו את עולמנו לטוב יותר"
0
0
קרית ים: נחנך הפלנטריום הראשון בארץ ע"ש האסטרונאוט אילן רמון, ז"ל
קרית ים: נחנך הפלנטריום הראשון בארץ ע”ש האסטרונאוט אילן רמון, ז”ל

בעיר קריית ים, נחנך אולם הפלנטריום על-שם האסטרונאוט הישראלי הראשון, אילן רמון ז”ל. הטקס, נערך במסגרת הסמינר השנתי לחלל ומדע בקמפוס קריית מדע, חינוך, תרבות וספורט על-שם אלכס ובטי שונבאום בקרית ים.

טקס חנוכת האולם, היה במעמד האסטרונאוט האמריקאי מר תימוטי קרימר, מר רוברט זינגר – יו”ר ’קדימה מדע’, מר אבי גנון – מנכ”ל קדימה מדע, מר רוני קלינסקי – המנכ”ל היוצא של קדימה מדע, מר מנחם גרינבלום – מנכ”ל משרד המדע, ראש העיר של קרית ים מר שמואל סיסו, נציגי קרן רמון, ואורחים נוספים.

בקרית ים, שהוכרזה על-ידי משרד החינוך כ’עיר המדע של ישראל’, הסתיימה, לאחרונה, בנייתו של קמפוס חדשני, הכולל, בין היתר, מרכז מדעים וטכנולוגיה ואצטדיון אתלטיקה, בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים.

במרכז הקמפוס, נבנה פארק מדעי, ובתוכו מבנה פלנטריום חינוכי ללימוד אסטרונומיה.

הפלנטריום, פתוח לתלמידי בתי-הספר, תיירים והקהל הרחב. כמו כן, אולם הפלנטריום, מהווה משכן לחלק מפעילויות הסמינר השנתי לחלל ומדע, הנערך זו השנה הרביעית על-ידי קדימה מדע, לזכר האסטרונאוט אילן רמון ז”ל, טייס החלל הישראלי הראשון, אשר שימש מומחה מטען בצוות מעבורת החלל קולומביה במסגרת משימה STS-107.

ב־1 בפברואר 2003, נספה רמון, יחד עם צוות המעבורת, שהתפרקה עם חזרתה לאטמוספירה של כדור הארץ.

האסטרונאוט האמריקאי, קולונל קרימר: גילה מקום יפה: ילדי קרית ים

לסמינר, מוזמנים תלמידי תיכון מלמעלה משלושים בתי ספר בפריפריה, המשתתפים בפעילויות השונות של קדימה מדע. במהלך הסמינר שהתקיים השנה, נחנך אולם הפלנטריום על-שם אילן רמון ז”ל ובניין הפלנטריום על-שם מרגו וג’זף רטאזי ז”ל.

האסטרונאוט האמריקאי, קולונל תימוטי קרימר, שהגיע לארץ לרגל האירוע החשוב והמרגש, ביום שלישי, השבוע (1 בפברואר), הרצה, וענה על שאלות המשתתפים בנושא; מעבורת החלל. הוא סיפר על חוויותיו משהותו בחלל במשך קרוב לחצי שנה במעבדת החלל הבינלאומית “סיוז”, בירך את המשתתפים ואמר, כי; “אילן רמון, הצטייר בעינינו כאדם החותר אל עבר מטרות שיהפכו את עולמנו לטוב יותר”.

עוד הוסיף, ואמר; “כשהייתי בחלל, חשבתי שכדור הארץ, נראה הדבר הכי יפה בעולם, אולם אחרי שביקרתי אצלכם – גילתי שיש מקום אפילו יפה יותר”. במהלך היום, הוקרנו סרטים על כיפת הפלנטריום, ונערכו פעולות קבוצתיות בנושאים שונים.

בתום הסמינר, הוכרזו זוכי תחרות המחקרים בנושאי החלל; תלמידי בית-הספר כדורי, שחקרו את השפעת פעילות השמש על איכות תנובת חלב הפרות.

פלנטריום ע”ש אילן רמון בעיר קרית ים, מראה מבחוץ

אבי גנון, מנכ”ל קדימה מדע, אמר; “זו הזדמנות פז לא רק לשמוע על חוויותיו של אסטרונאוט אמריקאי, אלא של אחד שהכיר את אילן רמון ז”ל, דמות ומופת לכולנו. סיפורו של רמון ז”ל, משמש מקור השראה לחקר נפלאות החלל”.

קדימה מדע, שחרתה על דגלה את קידום החינוך המדעי-טכנולוגי בישראל, פועלת בארץ החל מסוף שנת 2006.

כארגון היהודי הגדול מסוגו בעולם, בתחום קידום החינוך המדעי והטכנולוגי, מביאה עמה קדימה מדע, ידע בינלאומי ייחודי בתחום החדשנות הטכנולוגית, כמו גם בתחומי התוכניות הפדגוגיות והכשרת מורים.

בעשרות הפרויקטים שמפעיל הארגון בעשרות קמפוסים חינוכיים ברחבי הארץ, בעיקר באזורי פריפריה, הוא מקדם תלמידים בכל הרמות ומכל המגזרים למצוינות במדע וטכנולוגיה ומעניק להם כלים לחיים בסביבה טכנולוגית מתקדמת.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן