דיני עבודה - פסקי דין

קיבוץ עין כרמל, הורשע באי קבלת עובדת לעבודה בשל הריונה ונקנס בסך 65,000 ₪

0
0

עין כרמל, התחייב בסכום זהה להימנע מעבירה דומה ◄ התובעת הראשית במשרד התמ”ת, עו”ד גלי לוי; “זהו בהחלט קנס מרתיע במסגרת ההליך הפלילי שמעביר מסר ברור לציבור המעסיקים שלא להפלות שלא כדין עובדות הרות בקבלה לעבודה”.
קיבוץ עין כרמל, הורשע באי קבלת עובדת לעבודה בשל הריונה ונקנס בסך 65,000 ₪
קיבוץ עין כרמל, הורשע באי קבלת עובדת לעבודה בשל הריונה ונקנס בסך 65,000 ₪

עין כרמל קיבוץ באזור הצפון במישור החוף ליד עתלית, הורשע במסגרת הסדר טיעון, בהפלייתה של עובדת בשל הריונה. כב’ השופטת דלית גילה, בית הדין האזורי לעבודה בעיר חיפה, קבעה, כי מדובר ב”אפליה פסולה אשר אין צורך להכביר במילים על הפגיעה שלה בעובדת הספציפית ובהעסקת נשים בכלל. עם זאת, לאור העובדה, כי מדובר בעבירה ראשונה של הקיבוץ (הנאשם), ולאור לקיחת האחריות על מעשיו, השיתה עליו קנס בסך 65,000 ₪, וקבעה, כי נציג מוסמך של קיבוץ עין כרמל, יחתום, בשם הקיבוץ, על התחייבות להימנע מעבירה על הוראות חוק שוויון הזדמנויות בעבודה בגובה של 65,000 ₪”.

סיפורו של המעשה, כך היה; האגף ל’אכיפת חוקי עבודה’ במשרד התמ”ת, באמצעות תמר מורן סגן ממונה על האכיפה במחוז הצפון, ניהל חקירה כנגד קיבוץ עין כרמל, בעקבות חשד להפליה של מועמדת, בקבלה לעבודה בשל הריונה.

ממצאי החקירה, עלה, כי העובדת, שעבדה כמטפלת במשך יומיים בשבוע במשך תקופה ארוכה אצל הנאשמת, אכן הופלתה שלא כדין בשל הריונה. הראיות, העלו, מבהירה, סגן ממונה על האכיפה במחוז הצפון, הגב’ מורן, כי; “לאחר היוודע דבר הריונה הנימוק שהיווה שיקול לאי קבלת העובדת לעבודה הייתה העובדה, כי בשל הריונה, העובדת לא תוכל לטפל בילדים במשך שנת הלימודים במלואה אלא תאלץ לצאת ל’חופשת לידה’”.

עו”ד רנין יעקוב-מנסור ממשרד התמ”ת, שהגישה את כתב האישום, אשר ייחס לקיבוץ עין כרמל עבירה של אי קבלה לעבודה בניגוד ל’חוק שוויון הזדמנויות בעבודה’. אולם בטרם הקראה, הגיעו הצדדים משרד התמ”ת, ועין כרמל, להסדר טיעון.

במסגרת הטיעונים לעונש טענה עוה”ד יעקוב-מנסור, כי הגבלת האפשרות להתקבל לעבודה בשל ההריון משליכה על העסקת סקטור הנשים בשוק העבודה ופוגעת בחברה הישראלית ולכן, ביקשה להשית על הקיבוץ, עונש מרתיע.

עו”ד גלי לוי, התובעת הראשית במשרד התמ”ת, ברכה על גזר הדין; “זהו בהחלט קנס מרתיע במסגרת ההליך הפלילי שמעביר מסר ברור לציבור המעסיקים שלא להפלות שלא כדין עובדות הרות בקבלה לעבודה”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן