עובדים | תעסוקה | כוח אדם

בעלי ומנהלי מפעלי ים המלח, משלשלים לכיסיהם כספי הטבות המס במקום לעובדים

0
0

– כך מאשים, יו”ר ועד העובדים מפעלי ים המלח, ארמונד לנקרי, על רקע התמשכות שביתת העובדים במפעלי ים המלח; זה הסיפור – הם הנהלת כימיקלים לישראל), חוגגים ולפועלים, לא נשאר. עכשיו, תבינו כמה מגוחך שלפתע ההנהלה “דואגת” לעובדי הקבלן, שהיא בעצמה מעסיקה וזאת בתנאים מחפירים”.
בעלי ומנהלי מפעלי ים המלח, משלשלים לכיסיהם כספי הטבות המס במקום לעובדים
בעלי ומנהלי מפעלי ים המלח, משלשלים לכיסיהם כספי הטבות המס במקום לעובדים

ארמונד לנקרי, יו”ר ועד העובדים מפעלי ים המלח, מגלה ומאשים, כי; מדינת ישראל, קיצצה לאחרונה, בהטבות המס המפליגות שניתנו שנים רבות לקונצרן הנהלת כימיקלים לישראל (כי”ל), חברה בת של החברה לישראל (הנשלטת על ע”י משפחת עופר), אך לא ביטלה אותן כליל. זאת חרף העובדה, כי המפעלים מציגים רווחי עתק של למעלה ממיליארד שקלים, מדי שנה, הוחלט להשאיר להם הטבות מס בשווי של מאות מיליוני שקלים, כדי שלא ייפגעו תנאי העובדים, וכדי לאפשר קליטתם של מאות עובדים נוספים.

“חברת כי”ל, התחייבה בפנינו להשתמש בכספי הטבות המס, כדי לקלוט עוד 350 עובדים, וכדי שתנאי העובדים הקבועים, ועובדי הקבלן, לא ייפגעו. בשל כך, יצאנו להפגנות, ופנינו לשרים וחברי כנסת, והצלחנו במאבק” – מוסיף לנקרי, יו”ר ועד העובדים מפעלי ים המלח; “היום, מסתבר שבמקום להשתמש בכסף כפי שהם התחייבו, הם מחלקים אותו לעצמם וצוחקים בקולי קולות, כל הדרך אל הבנק”.

לנקרי, מפרט; “הנהלת כימיקלים לישראל, החליטה לאחרונה, לחלק 203 מיליון שקלים לכמה מנהלים, בהם: עקיבא מוזס אופציות בשווי 20.4 מיליון, לניר גלעד אופציות בשווי 14.8 מיליון שקלים, עבור עבודה של -60% משרה ועם שכר חודשי של 185,000 ₪, ומר עידן עופר, בעל השליטה, קיבל חבילות שכר בשווי עשרות מיליונים.

זה הסיפור – הם חוגגים ולפועלים, לא נשאר. עכשיו, תבינו כמה מגוחך שלפתע ההנהלה “דואגת” לעובדי הקבלן, שהיא בעצמה מעסיקה וזאת בתנאים מחפירים”. סיכם יו”ר ועד העובדים מפעלי ים המלח.

מפעלי ים המלח, צילום: ויקיפדיה

שביתת העובדים במפעלי ים המלח, נמשכת קרוב לחודש בשל מה שמכנה הוועד, התנכלות הנהלת המפעלים ובשל עיכובים בחתימה על הסכם שכר חדש. במפעלי ים המלח, מועסקים כ- 1500 עובדים ועל פי ההסכמים בין הוועד להנהלה שכרם של העובדים מותאם לרווחי החברה, והשנה צפוי רווח של 700 מיליון דולרים לטובת מפעלי ים המלח.

למרות זאת ההנהלה העמידה שורת דרישות שלדעת העובדים פוגעות בזכויותיהם. בד בבד עם זאת, הנהלה, הודיעה לעובדים, כי תקצץ בשכרם של קבוצות עובדים שישמעו להוראות מועצת העובדים.

יו”ר ההסתדרות בנגב, מר מאיר בביוף, אמר עם פרוץ השביתה, כי; “לצערי, הנהלת מפעלי ים המלח מחפשת עימות, וכנראה מעוניינת בו. המהלכים שננקטים בפועל על ידי ההנהלה כגון יצירת שינויים מבניים ביחידות השונות תוך התעלמות מוחלטת ממועצת העובדים, וללא שום תיאום והסכמה עם נציגות העובדים וההסתדרות.

מהלכים אלו, מעידים על חוסר תום לב ועל רצון להתעמת מצד ההנהלה. אינני מקבל את הסגנון הזה. נראה לי שאם זה יהיה הכיוון הרי שהתדרדרות מואצת במשבר תתרחש תוך ימים ספורים – וחבל שזה קורה”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן