חברת מנו ספנות, פרסמה באתר האינטרנט של החברה וב”פייסבוק”, בניגוד לחוק הגנת הצרכן, מחיר הפלגה ב-$199 כשבפועל לא ניתן היה לרכוש את כרטיס ההפלגה במחיר שפורסם, המחיר שנדרש היה מעל $199 ◄ הממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן, עו”ד פינקוס; “על העוסק לנקוט במלא השקיפות בפרסומים אותם הוא מציג זאת כדי למנוע הטעית צרכנים ופגיעה בזכויותיהם”
הממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן, הורתה ל’מנו ספנות’ להסיר פרסום מטעה בפייסבוק
חברת מנו ספנות בע”מ, נדרשה על ידי הממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן עו”ד תמר פינקוס, להסיר באופן מיידי כל פרסום מטעה המופיע באתר “פייסבוק” ובאתר האינטרנט של החברה, בניגוד ל’חוק הגנת הצרכן’, זאת לאחר שאל משרדי הרשות על הגנת הצרכן והסחר ההוגן, הגיעו פניות צרכנים שעניינן פרסום מחיר הפלגה ב-$199, כאשר בפועל לא ניתן היה לרכוש את כרטיס ההפלגה במחיר שפורסם. המחיר שנדרש היה מעל $199.
הממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן עו”ד פינקוס, מציינת, כי הצגה ופרסום מחיר הפלגה, היוצר מצג, ממנו עולה, כי המחיר זול מכפי שהוא בפועל מהווה עבירה, לכאורה, של הטעיה בניגוד לסעיף 2 של חוק הגנת הצרכן.
עוד יצוין, כי אין בתקנון החברה מידע לגבי זכות הביטול של הצרכן, מועד הביטול ואופן הביטול כפי שנדרש בסעיף 14(ג)(א). המידע בתקנון בדבר דמי הביטול מפרים את האמור בסעיף 14 (ה), הקובע, כי דמי הביטול במקרה של ’ביטול עסקה\שרות במכר מרחוק’, הינם 5% או 100 ₪ לפי הנמוך מבניהם.
מנו ספנות, נדרשה על ידי הממונה על הרשות עו”ד תמר פינקוס להסיר מהאתר באופן מיידי את הסעיפים המפרים או לחילופין לתקנם לאלתר, שכן אי מלוי ההוראה תהווה עבירה נמשכת ואף תגרור נקיטת הליכים.
הממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן, עו”ד תמר פינקוס, מדגישה, כי ב-29.08.10, שלחה הנחיות ל’התאחדות סוכני הנסיעות’ (שחברת ’מנו ספנות’ חברה בה) לגבי פרסום מבצעים (טיסות, חבילות נופש, וכו’), וחברת מנו ספנות, התעלמה מהנחיות אלה.
על כן, הממונה, דרשה כי חב’ מנו ספנות, תעביר לידיה תוך 7 ימים את התיקונים בפרסומים ובתקנון .
עו”ד פינקוס, מציינת, כי על העוסק לנקוט במלא השקיפות בפרסומים אותם הוא מציג זאת כדי למנוע הטעית צרכנים ופגיעה בזכויותיהם.