מנכ”ל המועצה לצרכנות עו”ד אהוד פלג, קורא ל’ועדת הכלכלה’, המתכנסת, מחר (ב’), כי; “יש צורך להשלים את נהלי החקיקה שתחייב מפעילי טיסות לשלם פיצוי לצרכנים במקרה של איחור או שינוי מועד טיסה, ולאמץ את ההסדר הקיים באיחוד האירופי, מזה שנים רבות”.
המועצה לצרכנות, תומכת בהצעת החוק פיצוי וסיוע לנוסעים עקב עיכוב או דחייה בטיסה
מחר (שני), יתקיים בוועדת הכלכלה של הכנסת דיון בנושא הצעת חוק; ” פיצוי וסיוע לנוסעים עקב עיכוב או דחייה בטיסה, התש”ע 2010″. המועצה לצרכנות, אומרת, כי “הצעת החוק לפיצוי על איחור בטיסות תשים קץ למדיניות היד הרכה של בתי המשפט, כלפי מפעילי ומארגני טיסות שכר, במקרים של שינוי במועדי הטיסה”.
זאת לאחר, שעולה, כי אל ’המועצה לצרכנות’, מגיעות תלונות רבות של צרכנים שעניינן- שינויים ב’מועדי הטיסה’, לרבות עיכובים, והעברת נוסעים לטיסות אחרות מאלה שנרכש עבורם כרטיס במועדים אחרים.
מנתוני המועצה לצרכנות, עולה, כי כ- 16% מכלל התלונות בתחום ה’תיירות’, עוסקות בנושא זה.
לעמדת המועצה לצרכנות, הצעת החוק (“פיצוי וסיוע לנוסעים עקב עיכוב או דחייה בטיסה, התש”ע 2010”), מציעה פתרון לבעיה נמשכת, המטרידה רבים מהצרכנים, נתון זה הוא עקבי במשך שנים ונובע, בעיקר ממדיניות “היד הרכה”, בה נוקט ביהמ”ש, כלפי מפעילי ו’מארגני טיסות שכר’ במקרים של שינויים במועדי הטיסה, תוך הטלת מרבית הנזקים שנגרמים, במקרים רבים, פיתחו של הצרכן.
המועצה לצרכנות, רואה חשיבות רבה בקידום הצעת החוק, אשר תביא ככל הנראה לצמצום ניכר בהיקף התופעה, כפי שקרה באירופה לאחר שהתקבלה הדירקטיבה עליה מסתמכת הצעת החוק.
למרות החשיבות הרבה של הצעת החוק לפתרון הבעיה, הצעת החוק מתגלגלת, בנוסחים דומים, כבר קדנציה שלישית בכנסת, ואולם, טרם עברה אפילו אישור בקריאה ראשונה.
מנכ”ל המועצה לצרכנות עו”ד אהוד פלג, קורא ל’ועדת הכלכלה’, המתכנסת, כאמור, מחר (ב’), כי; “יש צורך להשלים את נהלי החקיקה שתחייב מפעילי טיסות לשלם פיצוי לצרכנים במקרה של איחור או שינוי מועד טיסה, ולאמץ את ההסדר הקיים באיחוד האירופי, מזה שנים רבות”.
Add Comment