תחבורה | רכב | תעופה

חדרה: נחנך גשר אריאל שרון, בפרויקט הפרדה מפלסית המונע פקקים ותאונות דרכים

0
0

נחנך גשר אריאל שרון, בעיר חדרה, במעמד שר התחבורה ישראל כץ ובני משפחת שרון * הגשר השלים למעשה את ההפרדה המפלסית בין פסי הרכבת לעורקי התחבורה העיקריים וימנע פקקים ותאונות דרכים ◄ ראש העיר חדרה, אביטן; “זוהי זכות גדולה עבורי להעניק לגשר את שמו של אריאל שרון”
חדרה: נחנך גשר אריאל שרון, בפרויקט הפרדה מפלסית המונע פקקים ותאונות דרכים
חדרה: נחנך גשר אריאל שרון, בפרויקט ההפרדה המפלסית המונע פקקים ותאונות דרכים

בטקס מרגש ורב משתתפים נחנך היום (שלישי, 30.11.2010) פרויקט ההפרדה המפלסית והוסר הלוט מהשלט המעניק לגשר את שמו של אריאל שרון, אשר בתקופת כהונתו כראש ממשלה היה מודע למצוקה התחבורתית העיר חדרה ואישר את בנייתו.

הטקס התקיים במעמד עומרי ואחיו גלעד שרון, בניו של ראש הממשלה לשעבר מר אריאל שרון, וכן במעמד שר התחבורה מר ישראל כץ, מנכ”ל משרד התחבורה מר יעקב גנות, ח”כ רוחמה אברהם, יו”ר דירקטוריון חברת “נתיבי איילון” מר איזי בורוביץ, המנכ”ל היוצא של חברת “נתיבי איילון” מר שי ברס אשר מהשבוע, יתחיל לכהן כמנכ”ל החברה הלאומית לדרכים (מע”צ), המנכ”ל הנכנס מר אלי נקר, יו”ר החברה הלאומית לדרכים מר מיכה גולדמן, מנכ”ל רכבת ישראל מר יצחק הראל, ראשי רשויות, בכירי משרד הפנים ב מחוז חיפה, ורבים אחרים.

התרגשות רבה גרמה קלטת שהושמעה בטקס ובה נשמע ראש הממשלה לשעבר, מר אריאל שרון משבח את ראש העיר חיים אביטן, ומקנח במילים; “אני אוהב אותו”.

בדברים שנשא ראש העיר אביטן, הוא אמר, כי, “זוהי זכות גדולה עבורי וזכות גדולה לחדרה להעניק את שמו של אריאל שרון, לפרויקט כה משמעותי לעתיד העיר. האמון שהאמין בי, הבעת תמיכה כה פומבית, גלויה ואמיצה הייתה ועודנה דבר נדיר במחוזותינו. אבל כזה היה שרון, אדם אמיץ נאמן ונדיר.

זו גם הייתה המורשת שספגתי ממנו, מורשת של אמונה בדרך, אמינות ונאמנות. היכרותי עימו עיצבה חלק גדול מחיי כמנהיג של המערכת העירונית. את האומץ לקדם את העיר, להילחם בקשיים, להניע מהלכים ולהזיז הרים למדתי מה”בולדוזר” אריאל שרון. עכשיו נותר רק לקוות שיום אחד אוכל להביע באוזניו את הערכתי ואהבתי, ואוכל להציג את הגשר הזה בפניו, בריא ואיתן כשהיה”.

שר התחבורה מר ישראל כץ, עלה אף הוא לברך, ואמר, כי; “אני גאה לחנוך את הגשר הנקרא על שם אריאל שרון, כי יש כאן ביטוי מובהק לאיש ולדרכו. לגשר, חשיבות רבה מאחר שהוא משדרג את העיר מבחינה תחבורתית ובטיחותית. הגשר ממוקם בכניסה הראשית לחדרה, בין שני חלקי העיר לבין כביש 4 וכביש 2, וקיבלנו החלטה שהוא יחובר לכביש החוף”.

השר, שיבח את ראש העיר חיים אביטן על נחישותו ואמר; “ברור לי שעם קבלת ההחלטה לחבר את הגשר לכביש החוף, תנהג כמו שאתה עושה תמיד, לא תרפה ותלווה את הנושא באפן צמוד עד שנחנוך אותו”.

לדברי השר כץ; “כשמחליטים על פרויקט מסוים שעיריית חדרה צריכה לבצע, הפרויקט מתבצע במהירות. “אתה מקבל את האישור”, אמר השר לראש העיר; “והעבודה מתבצעת”.

◄ שרון; מנהיג, מצביא, ואיש אדמה

עוד אמר השר, כי החלטת בית המשפט לאשר את כביש 9 שיחבר את חדרה לכביש 6, ההחלטה להתחיל בתכנון וביצוע החיבור לכביש 2 ופרויקטים נוספים בתוך העיר יביאו לקידום ושדרוג של חדרה. “ממשלה, צריכה לספק תנאים וראש עיר, צריך להשתמש בהם ביעילות לשגשוג וצמיחה”, אמר השר, והוסיף; “ואין ספק שעם ההובלה שלך העיר תשגשג, והדבר הבא בארץ בזה חדרה”.

בתום הברכות, הוסר הלוט מעל הגל-עד, המתאר את אריאל שרון.

הסרת הלוט מעל הגל-עד, המתאר את אריאל שרון

לשון הגל-עד; “אריאל שרון, ראש ממשלת ישראל בשנים 2001-2006. נולד בכפר מל”ל ב-1928. שירת בהגנה, נלחם במלחמת העצמאות במסגרת חטיבת אלכסנדרוני ונפצע קשה בלטרון בקרבות על פתיחת הדרך לירושלים. מקים ומפקד יחידה 101 ומפקד הצנחנים בשנים 1953-1957, תקופה בה ביצעו יחידות אלה לבדן את פעולות התגמול.

מפקד אוגדה במלחמת ששת הימים, אשר פרצה את המערך המצרי העיקרי בסיני. אלוף פיקוד הדרום 1969-1973, מפקד אוגדה במלחמת יום הכיפורים אשר צלחה את תעלת סואץ והביאה בכך למהפך ולניצחון במלחמה. חבר כנסת, שר חקלאות, שר ביטחון, שר מסחר ותעשייה, שר הבינוי והשיכון, שר התשתיות, שר חוץ וראש ממשלה. מנהיג, מצביא, ואיש אדמה”.

בתום הטקס גזרו ראש העירייה, ולצדו שר התחבורה מר ישראל כץ וכן עומרי וגלעד שרון, את הסרט ובכך חנכו את הגשר לקראת פתיחתו לתנועה.

לדברי ראש עיריית חדרה, פרויקט ה’הפרדה המפלסית’ מבשר עידן חדש לעיר. כניסה מכובדת לעיר המצויה בתנופת צמיחה; גישה מהירה לכל ומכל הכבישים הבינעירוניים; אפשרות להגיע תוך דקות מכביש 2 לכביש 4 ומשם למרכז העיר; אפשרויות לקידום ופיתוח; בסיס לפרויקטים תחבורתיים שיהפכו את חדרה, עיר במרכז המדינה, לאחת הערים הנגישות ביותר בארץ – ויש לכך משמעויות רבות, כולל הגירה חיובית לעיר, עלייה במחירי הנדל”ן, גידול בכל התחומים ופיתוח מואץ.

ראש העיר חדרה מר חיים אביטן; “זו הפעם הראשונה שהמדינה משקיעה 150 מיליון שקלים להקמת הגשר, שאמור להתחבר בעתיד לכביש החוף. מדובר בצעד משמעותי ביותר, שישפר באופן ניכר את איכות חיים של תושבי חדרה. הגשר עומד לפתור חלק גדול ביותר מבעיות התחבורה בעיר חדרה ויפחית משמעותית את תאונות הדרכים שנגרמו כתוצאה מהפקקים העצומים שנגרמו עד היום, בהיעדר הסדר תחבורתי רציני”.

הפרויקט, שבנייתו החלה באוגוסט 2008, כולל גשר להפרדה בין מפלסית בין מסילות הרכבת לכביש, דבר שימנע מתנועת הרכבות המתרבה לעצור את תנועת הרכבים בעיר פעמים רבות במהלך היום ולייצר פקקי ענק.

בנוסף לגשר, מוסדר כביש הגישה לתחנת הרכבת, תוסדר הכניסה לשכונת סלע ומערכת התשתיות הכוללת את תשתית הניקוז, המים, הביוב, הסניקה, בזק, כבלים, חשמל ותאורה יועתקו ויחודשו. לצד הגשר מתוכנן היבנות בעתיד פארק עסקים והיי טק על שטח של כאלף דונמים.

מדובר בגשר שאורכו 182 מטרים ורוחבו 28 מטרים. הגשר, יכיל שני מסלולי נסיעה, שכל אחד מהם כולל שלושה נתיבים לכל כיוון, מדרכות ושבילי אופניים. הכבישים והמדרכות על ומהגשר באורך של 2.5 קילומטרים.

פרויקט הגשר כולל שני מעגלי תנועה דו-נתיביים, קירות תומכים וקירות אקוסטיים באורך שני קילומטרים. שווי הפרויקט מוערך ב-150 מיליון שקלים והחברה המבצעת היא חברת “נתיבי איילון”.

על פי התכנון המתגבש, יחובר גשר אריאל שרון, ישירות לגשר ’מחלף אולגה’, הקיים ותהיה פנייה ישירה ימינה מכביש 2 לבאים מדרום ישירות לכביש החדש. עם השלמת החיבור תופנה התנועה מרחוב אהרונסון, ישירות למחלף אולגה.

השלמת החיבור ל’מחלף אולגה’, ישלים למעשה את הציר העירוני הרציף מבית אליעזר לחוף הים. המהלך התאפשר בין היתר באמצעות אישור תוכנית פארק העסקים “יער חדרה” חד/1300 (אגרובנק), שהשלימה את תכנון הציר מגשר הרכבת למחלף אולגה. תוכנית אגרובנק, כוללת מתחם של מפעלי הייטק ותעשיות נקיות בשילוב מסחר ובילוי.

לתוכנית צפויה תרומה כלכלית אדירה מבחינת הקופה העירונית וקידום העיר. הכנסות בסך מאות מיליוני שקלים מהיטלי השבחה וארנונה צפויות להיכנס לקופת העירייה. בנוסף תתרום התוכנית לעיר מבחינת אוכלוסיות חזקות שיגיעו לעיר.

בעירייה, צופים שיגיעו לעיר חדרה, משפחות בעלות מאפיינים סוציו אקונומים חזקים, שישתלבו בהיצע התעסוקתי ויעדיפו להתגורר קרוב למקום העבודה.

תופעה דומה הייתה בחדרה, כאשר נבנתה תחנת הכוח של חברת החשמל ועשרות משפחות עברו להתגורר בחדרה. סיום העבודות על גשר ומחלף הרכבת והתחלת הבנייה ב’מתחם אגרובנק’, וכן הקמת מרכז תחבורה, יהפכו את המתחם לאזור מרכזי בערי ובאזור השרון כולו.

העלייה ל’גשר אריאל שרון’, תבטל את קטע הכביש החוצה את הרכבת. עם פתיחת ה’הפרדה המפלסית’ תבוטל תנועת כלי רכב בקטע שבין שיכון סלע לכיכר אהרונסון, והתנועה תזרום אך ורק על הגשר החדש.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.

ברכת ראש הממשלה ליום העצמאות ה-77 למדינה

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

פתיחת חגיגות יום העצמאות ה77 בהר הרצל

תפילה ליום העצמאות ה-77 תשפ”ה

חגיגה ישראלית – מוסיקה ליום העצמאות ה- 77

רמיקסים לחגיגת יום העצמאות 77

דילוג לתוכן