בשורה לציבור; ועדת הכלכלה של הכנסת, אישרה צמצום משמעותי בקנסות היציאה מחברות הסלולר גם על הסכמים קיימים ◄ השר משה כחלון; “קנסות יציאה הם החסם המרכזי של התחרות גם למגזר הלקוחות העסקיים וגם למגזר הלקוחות הפרטיים” ◄ הערב, הודיעה “פרטנר”, כי מינואר 2011, היא תציע תוכניות ללא התחייבות בלבד, וגם לא תגבה קנסות יציאה, כלל.
שר התקשורת, כחלון, יקיר הצרכנים – שנוא חב’ הסלולר – צומצם קנס יציאה מחב’ הסלולר
לא ברור לאיזה אהדה זוכה שר התקשורת מר משה כחלון, בקרב הציבור צרכנים בישראל, אבל אפשר וניתן, כן, יכול לקבוע מי הוא בוודאות “שנוא חברות הסלולר”. הינה עוד בשורה המחזקת את מעמדו בתארים שצוינו. היום בפתח דיון שהתקיים היום, רביעי, בוועדת הכלכלה של הכנסת, בנושא; תשלומי מנוי – להצעת חוק המדיניות הכלכלית לשנים 2011 ו- 2012 (חוק ההסדרים), אמר שר התקשורת ח”כ משה כחלון, כי; “קנסות היציאה היציאה מחברות הסלולר, הם החסם המרכזי של התחרות בלקוח העסקי והפרטי”.
עוד אמר השר כחלון, כי; “ללא יכולת מעבר פשוטה ונוחה בין חברות – לא תהיה תחרות, וכל הניסיונות להפריד בין הפרטי לעסקי, הם אחיזת עיניים, יש לאפשר ללקוחות מעבר בין החברות, כדי שתהיה תחרות אמיתית בשוק”.
כזכור; מבדיקה שערך משרד התקשורת, עולה, כי לעיתים קרובות מדובר ב’תשלום גבוה’ אשר אופן חישובו אינו ברור. יתר על כן, מדגישים, במשרד התקשורת; לא קיימת אחידות בין החברות הסלולר, באשר לאופן “חישוב דמי היציאה”, ולפיכך, נפגמת השקיפות למנויים.
זאת ועוד; במשרד התקשורת, התקבלו במהלך השנים האחרונות תלונות רבות של מנויים בנוגע לתשלום אשר הם נדרשים לשלם לחברות תקשורת בגין הפרת התחייבותם.
מן התלונות, עולה, כי ’דמי היציאה’, הגבוהים, הופכים לחסם מעבר ממשי אשר אינו מאפשר למנוי לעבור ולקבל שירותים מחברה מתחרה.
נמצא, גם כי תלונות מנויים רבות, מתייחסות להיעדר שקיפות לגבי העובדה, כי הפרת ההתחייבות כרוכה בתשלום ומהו אופן חישובו של אותו התשלום.
משרד התקשורת, סבור, כי יש להבטיח שכל צרכן, יוכל להתנייד בין החברות במידה והוא מעוניין בכך. מאידך, המשרד, מכיר בכך ש’נאמנות צרכנית’ לחברה, עשויה לחסוך בעלויותיה של החברה. ככל שחלק מסוים, מחסכון זה, מגולגל ישירות למנוי, הרי שפרקטיקה זו, עשויה להיטיב עם המנויים.
לפיכך, משרד התקשורת, רואה חשיבות רבה במציאת האיזון שבין מתן אפשרות לשיווקן של תוכניות בהן קיימת תקופת התחייבות לבין קביעת רף מרבי לגובה דמי היציאה של המנוי מן התחייבותו כלפי החברה, באופן שיתרום להגברת התחרות בין החברות.
קנס יציאה, המהווה יותר מ- 10% מהחשבון החודשי הממוצע ששילם המנוי לבעל הרישיון בתקופת ההתחייבות, כפול מספר החודשים שנותרו עד תום תקופת ההתחייבות, מהווה חסם יציאה.
על כן, על פי ההחלטה “דמי היציאה” לא יעלו על הסכום המתקבל בתחשיב של 8% מהחשבונית החודשית הממוצעת – כפול מספר החודשים שנותרו עד תום תקופת ההתחייבות.
הערב, הודיעה חברת פרטנר, כי מחודש ינואר 2011, היא תציע תוכניות ללא התחייבות בלבד, וגם לא תגבה קנסות יציאה, כלל, פירושו של דבר; פרטנר, לא תגבה גם את הסכום ש’וועדת הכלכלה’, אישרה הבוקר, כי יותר לחברות לגבות במקרה של התנתקות.
Add Comment