נגישות כאן ישראל

חניית נכים: הכנסת אישרה חוק – תהייה גבר, תחנה ללא ’תו נכה’, ותחטוף 1000 ₪ קנס

0
0

יוזמת והצעת ח”כ זבולון אורלב, בכנסת, להגדיל את הקנס לאזרחים עבריינים אשר חונים במקום המיועד לנכים מ-500 שקל ל-1,000 שקל, אושרה סופית (שני) ◄ ח”כ אורלב; “תפיסת מקום חנייה של נכה משבשת לו את חייו… החוק החדש בא להבטיח את סמכות הרשויות המקומיות להציב תמרורים האוסרים על חניה במקום של נכה אף במגרשי חניה ציבוריים ופרטיים
חניית נכים: הכנסת אישרה חוק - תהייה גבר, תחנה ללא ’תו נכה’, ותחטוף 1000 ₪ קנס
חניית נכים: הכנסת אישרה חוק – תהייה גבר, תחנה ללא ’תו נכה’, ותחטוף 1000 ₪ קנס

על תרומתם של חברי הכנסת, למען האזרח הקטן ולעיתים גם בעל המוגבלויות, ממעטים לדבר. ממעטים לשבח ולציין. יש כאלה וראשית, נציין את שמותיהם; ח”כ זבולון אורלב, ח”כ משה מטלון, ח”כ אופיר אקוניס. המחנה המשותף לשלושתם פועלם למען הנגישות לטובת נכים. השלושה טיפלו בנושאים הבאים; הצבת תמרור, במקום חנייה המיועד ל’נכים’. אשר נועד להבטיח את זכותם של אנשים עם נכות לחנות במקומות חניה שהוקצו בעבורם.

לפני כחודש, הגיש ח”כ משה מטלון (סיעת ישראל ביתנו), נכה, בעצמו, הצעת חוק, על פיה לא ניתן יהיה להגביל בזמן את חניית הנכה.

חבר הכנסת אופיר אקוניס, קרא לא מכבר (יום המודעות הארצי לחניית נכים, 18/10/2010) אל רשויות המקומיות לקבוע בחוקי העזר העירוניים, חובת גרירה של רכבים שחונים במקומות המיועדים לנכים.

אתמול (שני), נרשם הישג כביר נוסף בזכות ח”כ זבולון אורלב (סיעת הבית היהודי), הבלתי נלאה למען הציבור בכלל, נכי ישראל, ובעלי המוגבלויות, בפרט, במקרה דנן; מליאת הכנסת, אישרה פה אחד בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק המכפילה את הקנס בגין חנייה במקום המיועד לנכים, ללא תו נכה.

העוברים על החוק, ייקנסו, וייפרדו מעכשיו, מסכום של 1000 (אלף) שקלים במקום 500 שקלים, שהיה מוטל עד היום כנגד העבריינים.

החוק החדש, קובע, עוד, כי בחנייה המיועדת לנכים, יציבו הגורמים האחראים, למשל קניון או רשות מקומית, את תמרור אשר קבעה רשות התמרורים, ולא יסתפקו בשלט עצמאי או בצביעת מקום החנייה בצבע כחול.

על המקומות אשר נוספו, ועליהם, יהיה פיקוח של פקחי הרשות המקומית. את התמרור, יוסיפו, גם אם לא עשו זאת עד עתה, כל אלה המחויבים בחוק, להקצות מקומות חנייה לנכים במקומות ציבוריים, בהם; קניונים, מגרשי ספורט, מוסדות להשכלה גבוהה, מרכולים, ואולמות שמחה, ועוד אשר בהם עד היום לא היה מי שיקנוס את החונים בחניית נכה.

ח”כ אורלב, אמר, כי; “תפיסת מקום חנייה של נכה, משבשת לו את חייו. אנחנו יודעים כי החוק, היה חסר, כי במקומות חנייה הסמוכים למבנים ציבוריים, ליד קניונים, למשל, לא הייתה משמעות לתמרור, שאוסר על חנייה.

החוק החדש בא להבטיח את סמכות הרשויות המקומיות להציב תמרורים האוסרים על חניה במקום של נכה אף במגרשי חניה ציבוריים, ופרטיים, ואת האכיפה של הרשויות המקומיות בכל מקום אליו ’הנכים’, צריכים להגיע”. סיכם ח”כ זבולון אורלב.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן