משרד התקשורת החיל את הנחיית המועצה על סלי השירותים המשולבים(טריפל) הכוללים שרותי טלפוניה, אינטרנט ושידורי טלוויזיה ◄ שר התקשורת: “צעד נוסף בסדרת צעדים שיגבירו התחרות בענף התקשורת, ישחררו חסמי מעבר, ויקלו על ציבור הצרכנים” ◄ יו”ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן: “החלטתה ההיסטורית של המועצה תחזק את התחרות”
מועצת הכבלים והלוויין, החליטה להגביל ההתחייבות ל-HOT ו-Yes רק לשנה וחצי
מהפכה אמיתית ןמשמעותית בהתקשרות של לקוחות חברות הכבלים והלווין; מועצת הכבלים והלוויין, החליטה להגביל את תקופת ההתחייבות של מנויי הכבלים והלוויין לתקופה שלא תעלה על 18 חודשים. בנוסף, חייבה המועצה את חברות הכבלים והלוויין, ליצור חפיפה בין תקופות ההתחייבות של המנוי לשירותיהן השונים, כך שתוקף תקופת ההתחייבות עבור כל השירותים אשר צרך המנוי, יפקע בו זמנית, במועד אחד. משמעות הדבר היא שתהיה חפיפה, בין תקופת ההתחייבות לתוכן לתקופת ההתחייבות בקשר עם הממיר.
החלטה זו של מועצת הכבלים והלוויין, מקורה, בין היתר, בתלונות רבות של מנויים שהלינו על תקופות התחייבות ארוכות העומדות על שלוש שנים.
בשנים האחרונות מובילים משרד התקשורת, ו-’מועצת הכבלים והלוויין’, מהלך של הסרת חסמי המעבר ובכלל זה בחינת משך תקופת ההתקשרות של הצרכן עם ספקי התקשורת, וזאת, על מנת להיטיב עם הצרכן ולהגביר את התחרות בשוק התקשורת בישראל. המשרד, הצהיר בעבר, כי יעודד הסכמים בהם תקופת ההתקשרות קצרה ונערך לפעול גם בתחומים נוספים בענף לקיצור תקופת ההתחייבות המרבית (בנוסף לתחום הסלולר, בו לקוחות פרטיים כבר נהנים מהחלטה כזו של המשרד).
ההחלטה שהובילה המועצה בגיבוי משרד התקשורת, כעת, יגביל את משך ההתקשרות עם נותני השירותים לפרק זמן של 18 חודשים, לרבות על סלי השירותים שכוללים שירותי שידור טלוויזיוני הניתנים ללקוח.
בעקבות ההחלטה תהיה תקופת ההתחייבות של הצרכן לספק, אחידה לכל השירותים הניתנים לו, במסגרת סל השירותים (כגון; שירותי טלפוניה, שירותי אינטרנט, ושירותי טלוויזיה).
מהלך חשוב זה, ינמיך חסמי מעבר בין ספקים עבור הצרכן ויעודד תחרות אמיתית בין ספקי השירות. כך, יוזלו המחירים, ישתפרו התנאים והשירות בשוק לטובתו של הלקוח, משום שכוח המיקוח שלו יגבר. אין בכוונת המשרד לערוך שינוי בהסכמי התקשרות שאינם כוללים “סל שירותי שידור טלוויזיוני”.
יו”ר מועצת הכבלים והלוויין, מר ניצן חן; “אני גאה להיות חלק ממועצה, אמיצה, אשר בהחלטתה חיזקה את התחרות בשוק השידורים. כולי תקווה, כי כתוצאה ממהלך זה, רמת השירות תעלה, המוצרים ישתפרו, והצרכנים שכושר המיקוח שלהם יגבר, יצאו נשכרים”.
Add Comment