תאונת דרכים | תנועה

אור ירוק: כ- 9,200 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים במזג אויר גשום בערי ישראל

0
0

במהלך 5 השנים האחרונות, מהם 118 הרוגים ◄ 40% מהנפגעים בתאונות דרכים במזג אויר גשום נפגעו בערים המרכזיות בישראל ◄ בראש רשימת הערים בהם נפגעו בתאונות דרכים נמצאת ירושלים, אחריה נמצאת ת”א-יפו ◄ שמואל אבואב, מנכ”ל אור ירוק; “יש הנוטים לחשוב, כי ברכב חדש אין צורך לבדוק את המערכות הבטיחותיות לקראת החורף. זוהי טעות”.
אור ירוק: כ- 9,200 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים במזג אויר גשום בערי ישראל
אור ירוק: כ- 9,200 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים במזג אויר גשום בערי ישראל

למרות ימי הגשם המועטים בישראל, כ- 9,200 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים ב’מזג אויר גשום’, במהלך 5 השנים האחרונות, מהם 118 הרוגים, כך עולה מדווח של ’עמותת אור ירוק’ על סמך ניתוח נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

שמואל אבואב, מנכ”ל אור ירוק; “בחורף, כאשר יורדים גשמים והכביש חלק, אחיזת הצמיגים בכביש פחות טובה וקיימת סכנת החלקה. לכן, אם חשיבות תקינות ה’צמיג’, חשובה מאוד בכל ימות השנה, היא חשובה שבעתיים בתקופת החורף.

כמו-כן, בזמן גשם, הראות לקויה, ורפידות הבלמים רטובות, ובמקרה של בלימת חירום, מרחק העצירה גדל. הדבר מחייב נהיגה איטית יותר, ושמירה על מרחק גדול יותר מהרכב הנוסע לפנים”.

על פי הנתונים, כ- 3,800 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים, במזג אויר גשום ב-71 הערים שנבדקו. כ-55% מהם נפגעו ב-7 ערים בלבד.

בראש רשימת הערים בהם נפגעו בתאונות דרכים נמצאת ירושלים עם 597 נפגעים במהלך 5 השנים האחרונות, מהם 3 הרוגים ו- 28 פצועים קשה. אחריה נמצאת העיר ת”א-יפו עם כ-500 נפגעים במזג אויר גשום, מהם 5 הרוגים ו-21 פצועים קשה.

בעיר חיפה, נפגעו בתאונות דרכים כ-375 בני אדם במזג אויר גשום, בעיר פתח תקווה 181, גם בעיר הקטנה חדרה, הנתונים מדאיגים, דווח על 172 נפגעים, בעיר באר שבע, דווח על 137 בני אדם נפגעים, ובעיר חולון, דווח, כי נפגעו בתאונות דרכים במהלך 5 השנים האחרונות 125 בני אדם במזג אויר גשום.

יחד עם זאת, ניתן להבחין, כי מספר הנפגעים בתאונות הדרכים בעת ימי גשם בעיר באר שבע הינו חריג וגבוה מרוב ערי ישראל למרות היותה עיר דרומית עם מעט ימי גשם.

אבואב; “השפעת הראות הלקויה במזג אויר חורפי (גשם או ערפל) אינה חלה רק על האופן בו הנהג רואה את הכביש, אלא גם על האופן בו נהגים אחרים רואים את הרכב שלך. לכן, חשוב להדליק אורות גם ביום, מה גם שהחוק מחייב זאת בתקופת החורף. בנוסף, רצוי להימנע מעקיפות מסוכנות”.

עוד נמצא על פי הנתונים, כי מתוך 118 ההרוגים בתאונות דרכים במזג אויר גשום בישראל, 29 נהרגו ב-71 הערים שנבדקו.

כמו-כן, רוב הנפגעים בערים, הינם נהגים (כ-1,670), אחריהם 1,375 נוסעים ברכב, 522 הולכי רגל ו- 225 רוכבי דו גלגלי.

אבואב: “יש הנוטים לחשוב, כי ברכב חדש אין צורך לבדוק את המערכות הבטיחותיות לקראת החורף. זוהי טעות. הזנחה של מערכות בטיחותיות, גם במכוניות חדשות ביותר, הופכות למסוכנות בפוטנציה. מחקרים רבים, הוכיחו, כי ל’תקינות הרכב’ ומצבו הבטיחותי, חלק משמעותי בגרימה, הימנעות ושרידות בתאונות הדרכים בכלל ובעונת החורף, בפרט”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן