לב וכלי דם

נא להכיר: פרדקסה (Pradaxa), תרופה שעתידה להחליף את התרופה הוותיקה קומדין

0
0

לראשונה, מזה 50 שנה, נמצאה, חלופה יעילה לתרופת הקומדין ◄ אושרה ע”י מינהל המזון והתרופות של ארצות הברית, ה-FDA ◄ מחקר: תרופת פרדקסה (Pradaxa), העדיפה על קומדין במניעת שבץ ותסחיפים סיסטמיים בניגוד לקומדין, אינה מחייבת דיאטה מיוחדת, התאמת מינון או בדיקות דם תכופות
נא להכיר: פרדקסה (Pradaxa), תרופה שעתידה להחליף את התרופה הוותיקה קומדין
נא להכיר: פרדקסה, (Pradaxa), תרופה שעתידה להחליף את התרופה הוותיקה קומדין

יש לנו חדשות טובות לישראלים, הנזקקים לתרופה בשל הפרעות קצב, ועקב כך, נאלצים לשמור על דיאטה מיוחדת, ועל בדיקות דם, לעיתים קרובות – מינהל המזון והתרופות של ארצות הברית, ה-’FDA’, הודיע על אישורה של תרופה חדשה, בשם; פרדקסה, Pradaxa, למניעת שבץ מוחי בקרב חולים, הסובלים מהפרעות קצב, מסוג; פרפור פרוזדורים. התרופה, המהווה ’נוגד קרישה’ מתקדם מסוגו, והיא עתידה להיות חלופה יעילה ובטוחה לתרופת “קומדין” (Coumadin), שנחשבת עד היום כתרופה המקובלת אשר לא נמצא לה תחליף ב-50 השנים האחרונות.

החלטת ה-FDA, התקבלה לאור פריצת דרך מהפכנית במחקר בינלאומי נרחב אשר עקב במשך כשנתיים, אחרי 18,113 חולים שנאספו מ-44 ארצות ברחבי העולם, ובכללן; ישראל, ופורסם לאחרונה, בכתב העת המדעי הרפואי ה-New England Journal of Medicine.

המחקר, הוכיח, כי התרופה החדשה, הנקראת; ’פרדקסה’ (Pradaxa), הינה עדיפה באופן מובהק על קומדין במניעת שבץ ו’תסחיפים סיסטמיים’, ובניגוד לקומדין, אינה מחייבת דיאטה מיוחדת, התאמת מינון או בדיקות דם תכופות.

החלק הישראלי, במחקר, היה בידיו המיומנות של פרופ’ בזיל לואיס, מנהל המערך הקרדיולוגי ב’מרכז הרפואי כרמל’, והיו”ר היוצא של ’האיגוד הקרדיולוגי בישראל’, והשתתפו בו 689 חולים ישראלים מ-29 מרכזים רפואיים ברחבי הארץ.

פרפור פרוזדורים היא הפרעה בקצב הלב המלווה לעיתים בקוצר נשימה, כאבים בחזה, הרגשה כללית רעה, וירידה משמעותית באיכות החיים. ההפרעה, מגבירה באופן משמעותי את הסיכון ליצירת קרישי דם בחלל הלב, בשל שינוי בזרימת הדם.

המטרה העיקרית בטיפול ב’פרפור פרוזדורים’, היא הגנה על ה’מוח’, שכן הקרישים הנוצרים עלולים להגיע מה’לב’ דרך כלי הדם אל המוח ולגרום ל’שבץ מוחי’.

פרדקסה, פותחה על ידי חברת ’ברינגר אינגלהיים’ במדינת גרמניה ומשווקת במדינת ישראל באמצעות חברת ’מעבדות רפא’.

התרופה, נמסר, אושרה בישראל, כבר לפני כשנה, במינון נמוך יותר, להתוויה אחרת של מניעת קרישי דם לאחר ניתוח אורטופדי וחברת מעבדות רפא, כבר החלה ברישומה והגשתה ל’סל הבריאות’ גם למניעת שבץ מוחי בקרב חולים עם פרפור פרוזדורים במינון (150 מ”ג, פעמיים ביום) אשר אושר על ידי ה-FDA.

נאוה עינבר, דוברת תחום תרופות מרשם מעבדות רפא בע”מ, מסרה לפורטל “כאן נעים”, כי על פי הערכות כ-7 מיליון אנשים ברחבי העולם, חיים עם פרפור פרוזדורים.

כ-3 מיליון איש ברחבי העולם, סובלים כל שנה משבץ הקשור ל’פרפור פרוזדורים’.

כ-100 אלף נשים וגברים בישראל, סובלים מפרפור פרוזדורים, כ- 15 אלף מקרי שבץ, שונים לרבות שבץ מוחי, מתרחשים בארץ, 55% מהם בקרב גברים ו-45% בקרב נשים, וכ- 30,000 ישראלים, מטופלים בארץ בקומדיו, בגלל הפרעות קצב מסוג; פרפור פרוזדורים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן