תאונת דרכים | תנועה

אור ירוק: רק ל-2.5% מציבור בעלי הרכב חשוב שיהיו מערכות בטיחות בעת רכישת רכב חדש

0
0

מערכות בטיחות, כמו; ESP, איווקס או קופסא ירוקה בעת רכישת מכונית חדשה הן בתחתית עדיפות הנהג הישראלי כך קובע סקר שערכה ’עמותת אור ירוק’ ◄ “יש להעלות את המודעות לחשיבות המערכות השונות לבטיחות ברכב… יש למצוא דרכים אפשריות להוזלת מערכות אלו או להוזלת רכבים בהן קיימות מערכות אלו, למשל ע”י הקלה במיסוי” – אומר שמואל אבואב, מנכ”ל אור ירוק.
אור ירוק: רק ל-2.5% מציבור בעלי הרכב חשוב שיהיו מערכות בטיחות בעת רכישת רכב חדש
אור ירוק: רק ל-2.5% מציבור בעלי הרכב חשוב שיהיו מערכות בטיחות בעת רכישת רכב חדש

רק 2.5% מהציבור, ציין באופן ספציפי מערכות בטיחות שחשוב לו שיהיו בעת רכישת רכב חדש, כגון; ESP, איווקס או ’קופסא ירוקה’, כך עולה מסקר שערכה ’עמותת אור ירוק’ באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה. הסקר כלל מדגם ארצי מייצג בקרב האוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל.

על פי הסקר, שאת נתוניו עיבד אלון חן, מנהל מדיה מקומית ומגזרית, אור ירוק, עולה, כי כאשר נדרשו הנשאלים לענות באופן חופשי, מה חשוב להם בעת רכישת רכב, עבור 40% מהציבור, נוחות הנסיעה ברכב צוינה כגורם חשוב במכלול השיקולים ברכישת רכב.

עבור 26%, צריכת דלק נמוכה ואמינות הרכב, צוינו כשיקול מכריע. 17%, ציינו את מחיר הרכב, ל- 16% מאוד חשוב שהרכב יהיה יפה ומעוצב וכאמור, בתחתית השיקולים, ציינו רק 2.5%, כי חשוב להם שברכב יהיו מערכות בטיחות, כמו; ESP, איווקס או קופסא ירוקה.

שמואל אבואב, מנכ”ל אור ירוק; “ממצאי הסקר, מצביעים על כך שאומנם 60% מהציבור מייחס חשיבות גבוהה לנושא בטיחות הרכב, אולם זו באה לידי ביטוי בעיקר בגודל הרכב, “אחיזת הכביש”, החוזק והמאסה שלו ולא בהכרח במערכות הבטיחות הקיימות בו”.

◄ אז מה באמת חשוב לישראלי לבדוק בעת רכישת רכב חדש?

בהמשך נתבקשו הנשאלים לדרג 7 גורמים שונים, אשר פורטו בפניהם, כשיקול בעת רכישת רכב חדש. 7 הגורמים הם; דירוג שהרכב מקבל במבחני ריסוק, ביצועי מנוע, המראה החיצוני ועיצוב הרכב, קיום מערכות בטיחות ברכב בתשלום נוסף, שיהיו אביזרים נלווים, כמו; מצלמת רוורס או GPS בתשלום נוסף, שיהיה רכב ידידותי לסביבה, וכן, עלויות האחזקה וצריכת הדלק.

מבין כל 7 הגורמים הללו, קיום מערכות בטיחות ברכב נדחק למקום החמישי (אם כי עדיין בציון גבוה יחסית; 7.7 מתוך 10).

בחלוקה לאזורים, תושבי אזור הדרום, מובילים את נושא בטיחות הרכב עם דירוג ממוצע של 8 ואת המקום האחרון תופסים תושבי אזור ירושלים עם דירוג ממוצע של 7.2.

◄ מודעות גוברת לדירוג הבטיחות במבחני ריסוק

עובדה מעודדת, היא כי את המקום הראשון במכלול השיקולים בעת רכישת רכב חדש (מבין 7 הגורמים שפורטו), תפס ’דירוג הבטיחות שהרכב מקבל במבחני ריסוק’. על פי ממצאי הסקר, שיקול זה, קיבל ציון ממוצע של 9 (מתוך 10), כאשר גם כאן מובילים תושבי אזור הדרום, עם ציון ממוצע של 9.2 אל מול 8.9 בקרב תושבי אזור ירושלים ואזור חיפה.

◄ הפכו לסטנדרט

מבין המערכות שנבדקו, מערכת המתריעה על אי חגירת חגורות בטיחות ומערכת ABS הן המערכות הנפוצות ביותר ברכבים (63% ו-58% בהתאמה), לאחריהן קיום 6 כריות אוויר (41%). יחד עם זאת, חשוב לציין, כי שלוש המערכות הללו, ניתנות מזה זמן כחלק מאבזור סטנדרטי ברכבים רבים, ללא צורך בתשלום ספציפי עבורן.

בחלוקה לאזורים, ל- 70% מבעלי הרכבים באזור השרון, יש מערכת המתריעה על אי חגירת חגורות בטיחות, ל- 67.5% מבעלי הרכבים באזור חיפה, 65.5% באזור המרכז, 53.5% באזור הדרום ול- 47.5% מבעלי הרכבים באזור ירושלים.

לגבי מערכת בלימה אוטומטית (ABS), בעלי הרכבים מאזור חיפה מובילים עם 65% שמערכת זו מותקנת ברכבם, 63.5% לבעלי הרכבים מאזור השרון, 61.5% מאזור ירושלים, 55% מאזור המרכז ו- 52% מבעלי הרכבים הגרים באזור הדרום.

לגבי קיום 6 כריות אויר ברכב, מובילים בעלי הרכבים מאזור חיפה (55.5%), אחריהם אזור השרון עם 52%, אזור ירושלים – 36%, אזור המרכז – 35% ו-33% בלבד מבעלי הרכבים באזור הדרום, דיווחו, כי יש להם ברכב 6 כריות אוויר.

◄ מכירים בחשיבות מערכות הבטיחות המתקדמות לרכב אך לא יקנו

הציבור, מכיר בחשיבותן של מערכות הבטיחות המתקדמות לרכב, דוגמת מערכת ESP, קופסא ירוקה, איווקס או חיישני רוורס, ובתרומתן הרבה לבטיחות הנהג ברכב. מערכות אלו ניתנות לרכישה בנפרד (כמוצרי מדף, להוציא ESP), אך נכונות הציבור לרכוש אותן נמוכה. הסיבה העיקרית – מחירן היקר.

אבואב; “על מנת לגרום לציבור לבחור באמצעי בטיחות לרכב כשיקול עיקרי ומכריע בעת רכישת רכב חדש ועל מנת להביא את הציבור לרכוש בנפרד אמצעי בטיחות מתקדמים נוספים, אשר אינם מגיעים עם הרכב כסטנדרט, נדרשת פעילות בשני מישורים.

במישור הראשון, יש להעלות את המודעות לחשיבות המערכות השונות לבטיחות ברכב, שכן הציבור מעריך שהן תורמות, אך עדין לא רואה אותן כחלק מהשיקולים העיקריים בבחירת רכב.

במישור השני, יש למצוא דרכים אפשריות להוזלת מערכות אלו או להוזלת רכבים בהן קיימות מערכות אלו, למשל על ידי הקלה במיסוי”. סיכם שמואל אבואב, מנכ”ל אור ירוק.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן