הגידול הבולט ביותר של 89% במכירות רשתות השיווק בחודש החגים’ נרשם במכירות כלי בית ומטבח לעומת ירידה בהיקף של כ 41% בממוצע בחודש לאחר החגים ◄ במכירות ה’הנעלה’, נרשמה עלייה של כ 12% בממוצע לעומת ירידה של 6% בחודש שלאחריו.
איגוד לשכות המסחר: גידול של 7% במכירות רשתות השיווק בחודש החגים
לרגל השנה החדשה, צפוי גידול של כ- 7% במכירות רשתות השיווק* השונות, בהן; מזון, הלבשה, מוצרי בני קיימא, וכלי בית, בחודש החגים, וזאת בדומה לממוצע בשנים האחרונות. כך עולה מסקירה שערך אגף הכלכלה ב’איגוד לשכות המסחר’, לקראת ראש השנה, ותקופת חגי תשרי.
בסקירה נבחנו ההתנהגות מדדי המכירות של רשתות השיווק בשנים 2003 – 2009. מן הניתוח של הנתונים, עולה, כי ב-7 השנים האחרונות, הייתה עליה ממוצעת של כ- 7% בסך כל המכירות ב’רשתות השיווק’ בתקופת החגים, בהשוואה לחודש שקדם לה, וירידה ממוצעת במכירות של כ- 8% בחודש שאחרי החגים.
בשנים 2003 – 2009, נרשמה עלייה ממוצעת של כ- 9% במכירות המזון בחודש החגים, לעומת ירידה של 8% בחודש שלאחר החג.
במכירות טקסטיל ו’הלבשה’, נרשמה עלייה ממוצעת של 11% בחודש החגים, לעומת ירידה ממוצעת של 2% בחודש שלאחר החג.
במכירות ה’הנעלה’, נרשמה עלייה של כ- 12% בממוצע לעומת ירידה של 6% בחודש שלאחריו.
במכירות מוצרי בני קיימא, דוגמת מוצרי חשמל לבית, נרשמה בחודש החגים עליה של 9% בהשוואה לחודש הקודם. לעומת זאת, נרשמה ירידה של כ- 14% במכירות בחודש שלאחר תקופת החגים.
הגידול הבולט ביותר של כ-89%, נרשם במכירות כלי בית ומטבח, לעומת ירידה בהיקף של כ 41% בממוצע בחודש לאחר החגים.
_________
* רשת שיווק: כמה חנויות, לפחות 3, השייכות לאותה רשת והמוכרות מוצרים מכל ענפי המסחר, כולל; מזון.
Add Comment