ביטוח |

המבוטח לקה בשתי מחלות קטלניות חב’ הביטוח ’שמגד’, הסכימה לכסות רק אחת

0
0

לאחר שלקה במחלת סרטן, וזכה בכספי הביטוח נגד מחלות קשות, המשיך המבוטח לשלם פרמיה מלאה לחב’ הביטוח. לצערו לקה האיש בטרשת נפוצה, כשפנה להפעיל הביטוח, נתקל בסירוב חב’ הביטוח להעניק כיסוי ביטוחי בגין מחלתו ◄חב’ הביטוח ’שמגד’, טענה; הפוליסה מבטחת נגד מחלה קשה אחת בלבד, והמשך חיובו של האיש בפרמיה מלאה למשך 5 שנים בקירוב לאחר האירוע הביטוחי הראשון נעשה מטעות טכנית.
המבוטח לקה בשתי מחלות קטלניות חב’ הביטוח ’שמגד’, הסכימה לכסות רק אחת
המבוטח לקה בשתי מחלות קטלניות חב’ הביטוח ’שמגד’, הסכימה לכסות רק אחת

תביעה נדירה, הוגשה לאחרונה נגד חברת הביטוח ’שמגד’ בבית המשפט השלום בעיר תל אביב. מדובר במבוטח אשר רכש פוליסת בריאות פרטית נגד מחלות קשות לקה לפני מספר שנים במחלת סרטן וזכה לפיצויים וכיסוי הוצאות הטיפול מחברת הביטוח ’שמגד’. לאחר מאבק מוצלח במחלה, החלים האיש, והמשיך לשלם את פוליסת הבריאות לחברת הביטוח כקדם.

בפוליסות לביטוח מחלות קשות, נהוג לציין רשימה סגורה של מחלות המוכרות כמחלות קשות, ושבמידה והמבוטח לוקה באחת מהן, אין הוא זכאי לכיסוי נוסף מפני מחלה קשה נוספת מאותה רשימה. על כן, לאחר מתן פיצוי בשל מחלה קשה, נוהגת חברת הביטוח להוריד את תשלומי הפרמיה, ולא לכלול בביטוח התייחסות למחלות קשות נוספות.

אך במקרה המעניין שהגיע לשולחנו של עו”ד אמיר לוינשטיין, המשיך המבוטח לשלם את מלוא הפרמיה לביטוח למחלות קשות, וחברת הביטוח, מצידה לא התריעה בפניו, כי אינו מכוסה יותר נגד תרחישים של מחלות קשות, ואף לא הורידה את גובה הפרמיה, בשל אי זכאותו.

לרוע מזלו, גורלו של האיש הכה בו שנית, וכעבור מספר שנים, אובחנה בו מחלה קשה נוספת מרשימת המחלות הקשות שבפוליסה – הפעם; טרשת נפוצה.

האיש פנה לקבל את הפיצוי המגיע לו מתוקף ’הפוליסה למחלות קשות’, בה הוא מבוטח, אך חברת הביטוח, התעשתה, סירבה לפצותו – ובמקום זאת, החזירה לו חזרה את הפרש הפרמיה אותה שילם מאז התביעה הראשונה שלו.

להגנתה טענה חברת הביטוח, כי ארעה “טעות מנהלתית”, שכתוצאה ממנה לא עודכנה הפרמיה שלו עם קרות מקרה הביטוח הראשון.

◄ טענת הסתמכות

עו”ד אמיר לוינשטיין, מומחה ותיק ומוערך לתביעות רשלנות רפואית כנגד חברות ביטוח וקופות החולים, המייצג את התובע, הגיש לאחרונה, תביעה כנגד חברת הביטוח ’שמגד’ – בדרישה לשלם למבוטח את מלוא התשלום המגיע לו בשל מחלת הטרשת הנפוצה בה לקה, וזאת מנימוק של ’טענת ההסתמכות’.

לדברי עו”ד לוינשטיין; “הלקוח סמך על כך שחברת הביטוח מבטחת אותו כל העת בפני הישנות של מחלות קשות, כפי שהדבר בא לידי ביטוי בתשלומים אותם שילם.

כל אותן שנים בין מחלתו הראשונה והשנייה, חי האיש באמונה, כי הוא מבוטח מפני תרחיש של הישנות מחלה קשה, והסתמך באמונתו זו על המכתבים שקיבל מעת לעת מחברת הביטוח”.

לטענת עו”ד לוינשטיין, המתמחה בתביעות ביטוח ומימוש זכויות רפואיות; “אם התובע, היה יודע שאין הוא מבוטח כלל כנגד מחלות קשות, ייתכן, והיה משנה מהתנהגותו, ואף פונה לחברת ביטוח אחרת שהייתה אולי נאותה לבטחו. (כידוע קיימים כיום ב’שוק הביטוח’ גם ביטוחים ללא חיתום המיועדים לאנשים שלקו בעברם במחלה קשה, ומתקשים לעבור חיתום אצל חברות הביטוח)”.

הוגש כתב הגנה אך טרם נקבע מועד דיון.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן