סביבה | אקולוגיה

המועצה הארצית לתכנון ובנייה: החלופה להקמת מפעל הגז בים – החלופה היחידה

0
0

הבדיקה תתבצע ע”י צוות מומחים בלתי תלוי ◄ החלטת הארצית לתכנון ובנייה, באה בהמשך להודעת מנכ”ל נובל אנרג’י, כי יקים מפעל הטיפול בגז על גבי אסדה ואין בכוונתם להמתין להחלטות המועצה הארצית ◄ כרמל סלע, ראש המועצה האזורית חוף הכרמל; “החלטות המועצה הארצית חשובות וניכר, שנערכה חשיבה מחודשת ומדוקדקת של העובדות בשטח
המועצה הארצית לתכנון ובנייה: החלופה להקמת מפעל הגז בים - החלופה היחידה
המועצה הארצית לתכנון ובנייה: החלופה להקמת מפעל הגז בים – החלופה היחידה

המועצה הארצית לתכנון ובנייה, בישיבתה היום, (יום ג’ 3.8.10), החליטה לפני שעה קלה, לאמץ באופן מלא את דרישת ’מטה המאבק בחוף הכרמל’, והודיעה, כי החלופה היחידה שתיבדק לטיפול בגז מ’קידוח תמר’, תהיה החלופה הימית.

המועצה, הודיעה, כי את הבדיקה יבצע צוות מומחים בלתי תלוי, ולא היזם, כפי שנעשה עד כה בהליך בחירת המיקום למפעלי הגז.

המועצה, הוסיפה, כי צוות המומחים יבחן את האפשרות לטיפול מלא של הגז מ”תמר” על גבי אסדה, לרבות תחנת הפחתת הלחץ הנדרשת לשם הטיפול בגז.

המועצה, דחתה את הדיון בחלופות היבשתיות למועד בלתי ידוע.

החלטת המועצה באה בהמשך להודעה של מנכ”ל חברת נובל אנרג’י, מר צ’אק דוידסון (Charles D. Davidson), בשבת האחרונה, כי הם מבקשים להקים את מפעל הטיפול בגז על גבי אסדה ואין בכוונתם להמתין להחלטות המועצה הארצית.

מנכ”ל נובל אנרג’י, מר דוידסון ,הוסיף, כי לדעתו אין הצדקה בהקמת תחנה יבשתית לקידוח תמר ויש לקדם תכנון לטיפול בגז שלוקח בחשבון גם את גילוי הגז בשדה לוויתן.

ב’מטה המאבק בחוף הכרמל’, אמרו; “החלטת נובל אנרג’י, והודעת המועצה הארצית, מהיום, מהווים מבחינתנו ניצחון ההיגיון הבריא והאינטרס הלאומי על פני שיקולים צרים של חברות דורסניות, אשר ניסו לפגוע באחד מחבלי הארץ היפים ביותר בישראל, עבור בצע כסף. אנו נמשיך לפעול בנחרצות כדי להבטיח את יישום ההחלטה מהיום”.

כרמל סלע, ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, אמר בתגובה, כי; “החלטות המועצה הארצית לתכנון ובנייה, חשובות וניכר, כי אכן נערכה חשיבה מחודשת ומדוקדקת של העובדות בשטח.

מטה מאבק התושבים וראשי הרשויות באזור, דרשו בתוקף, כי מתקן ה’גז’, יוקם ב’ים’, וזהו אכן הישג מרשים במאבק. עם זאת, אנו ממתינים לאישור סופי ומוחלט של הממשלה, שאכן ייתן תוקף לדברים”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן