תיירות | נופש

פרופ’ יואל מנספלד, אוניברסיטת חיפה: ירי הטילים לא יפגע בתיירות באילת בטווח הקרוב

0
0

– כך טוען, פרופ’ מנספלד, ראש המרכז לחקר התיירות באוניברסיטת חיפה; “העובדה, כי מרבית התיירים לאילת הם גם כך מישראל; הלחץ של הילדים והתחושה ש”לי זה לא יקרה” – כל אלה יביאו לכך שבטווח הקרוב התיירות לא תפגע. אולם העובדה שלישראל אין יכולת אמיתית לעצור ירי מסוג זה בעתיד חייבת להדליק נורת אזהרה
פרופ’ יואל מנספלד, אוניברסיטת חיפה: ירי הטילים לא יפגע בתיירות באילת בטווח הקרוב
פרופ’ יואל מנספלד, אוניברסיטת חיפה: ירי הטילים לא יפגע בתיירות באילת בטווח הקרוב

ירי הטילים על העיר אילת הבוקר (יום ב’), בשיאה של עונת התיירות, לא ישפיע על ענף התיירות בעיר בטווח הקרוב, כך מעריך פרופ’ יואל מנספלד, ראש המרכז לחקר התיירות באוניברסיטת חיפה. “הנסיון המחקרי בנושא הקשר בין ארועי טרור ותיירות מראה כי להתקפות טרור ספורדיות, ובעיקר לכאלה שלא יצרו נפגעים בנפש, אין השלכות תיירותיות מרחיקות לכת וכי גם אם מתרחשת פגיעה נקודתית היא מסתיימת מהר”, אמר.

לדבריו של פרופ’ מנספלד, ישנן מספר סיבות עיקריות מדוע ירי הטילים מהבוקר לא ישפיע על התיירות. סיבה אחת היא העובדה שאילת פסקה מזמן להיות עיר תיירות בינלאומית וכ-90% מהתיירים שמגיעים אליה הם ישראלים, שרגישים פחות לאירועי טרור מסוג זה, וסביר להניח שבעקבות אירוע בודד לא יפנו עורף לעיר אילת.

גם הירידה הדרמטית בביקושים לנופש ישראלי בטורקיה, חיזקה את מעמדה של אילת בעיני הנופש הישראלי, ונראה שאירוע בודד של ירי טילים לא ישנה מצב זה.

עוד הוסיף פרופ’ מנספלד, כי להערכתו גם תיירות החוץ אינה בסכנה. “חדשות טרור אמנם מנופחות באופן מוגזם על ידי התקשורת אך הן מוחלפות מהר מאוד בחדשות אחרות וטריות יותר ממקומות אחרים, כך שלמעשה, אירוע הטרור, יורד מהר מאד מסדר היום.

בנוסף, תיירים נוטים להעריך, לעיתים בצורה מוטעית, כי לאחר אירוע כזה המדינה המארחת תפעל ככל יכולתה למנוע הישנות של מקרים דומים, כך שבעצם לאחר אירוע כזה, המקום הוא ’בטוח יותר’”, אמר.

סיבות נוספות לכך שאירוע ’טרור ספורדי’, משפיע בצורה מועטה הן זיכרונו הקצר של התייר הנובע מהדחף והרצון העז לצאת לנופש; תחושת ה”לי זה לא יקרה”; הפסד כספי בשל ביטול החופשה; לחץ של המשפחה; הקושי למצוא יעד חלופי, בעיקר כעת – שיא עונת התיירות בישראל, אירופה וארצות הברית, ועוד.

אולם למרות העדר הנזק לטווח הקצר, האירוע חייב להדליק נורת אזהרה תיירותית לא רק בישראל, אלא גם בירדן ובמצרים, טוען פרופ’ מנספלד; “נוצר פה מצב רגיש שלמדינות המעורבות, ובעיקר לישראל ולירדן, אין יכולת ממשית למנוע המשך של ירי מסוג זה מכיוון סיני. במידה ואירועים כאלה יחזרו על עצמם, המקום כן יתקבע בתודעה התיירותית כמקום מסוכן, דבר שישפיע כמובן על התיירות הנכנסת אל אילת, עקבה וחופי סיני”.

פרופ’ מנספלד, הוסיף, וסיכם, כי; “בחודשים האחרונים נעשה מאמץ מצד גורמים תיירותיים למתג את אילת מחדש כעיר תיירות בינלאומית המתחרה במוצרי התיירות החדשים בעקבה ובסיני.

במידה מסוימת הצליחה בשנים האחרונות העיר למשוך אליה תיירות חוץ בחודשי הקיץ, ויש לקוות, כי האירוע שהתרחש היום אכן היה חד-פעמי”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן