חיפה

שר התמ”ת, אחרי נסיעה ב’מנהרות הכרמל’: אנחנו בדרך לשינוי דרמטי בעיר חיפה ובמפרץ

0
0

משרד התמ”ת, השקיע כ- 40 מיליון שקל בפרויקט ’מנהרות הכרמל’ בפרויקט מתחם הצ’ק פוסט בחיפה במסגרת שיקום הצפון לאחר מלחמת לבנון השנייה ◄ השר בן אליעזר; מטרת השיקום, הינה שימור עסקים קיימים, עידוד כניסה של עסקים קיימים ושדרוג איכות הסביבה במתחמים.
שר התמ
שר התמ”ת, אחרי נסיעה ב’מנהרות הכרמל’: אנחנו בדרך לשינוי דרמטי בעיר חיפה ובמפרץ

“מתחם הצ’ק פוסט המחודש, ייתן מענה הולם וחדשני לנושא התעסוקה באזור, ויציב אותו כאחד מהאזורים המרכזיים והפעילים באזור חיפה. המשך השיקום והחיזוק של המפרץ, התשתיות המתקדמות, הנגישות התחבורתית וכוח העבודה המיומן והמגוון יביאו לחיזוק מטרופולין חיפה כמוקד תעסוקה ובעקבותיו לחיזוק הצפון כולו” – כך אמר היום (ג’), שר התמ”ת מר בנימין (פואד) בן אליעזר, בטקס סיום עבודות במתחם הצ’ק פוסט בעיר חיפה ובהשתתפות ראש עיריית חיפה מר יונה יהב.

השר בן אליעזר, אמר; “סיימתי עתה נסיעה לאורך ’כביש מנהרות הכרמל’. אני נרגש וגאה לומר שאני בין הראשונים שזוכים לנסוע בכביש זה, שיחולל מהפיכה תעבורתית של ממש בכל אזור חיפה והמפרץ.

אני מצדיע לראש העיר על יכולת הדמיון, התכנון והביצוע. מדובר בכביש המתקדם ביותר בארץ, כביש שאני חייב להודות שהוא כביש מרהיב ביופיו ובאיכותו, שנבנה בזכות דחיפה רבה של עיריית חיפה, והעומד בראשה, וכן בזכותם של שלל שרי התחבורה בשנים האחרונות ושל חברת יפה נוף וחברת C.T.A”.

עוד אמר השר בן אליעזר, כי; “מנהרות הכרמל, יאפשרו להגיע במהירות מכביש 2 אל מתחם זה, יחד עם האירוע שאנו מציינים היום – סיום העבודות במתחם הצק פוסט, יהוו שינוי ממשי ויחוללו שינוי תעסוקתי באזור”.

השר בן אליעזר, הוסיף ואמר כי; “קראתי גם השבוע שתכניתי כשר התשתיות הקודם – לבנות “מנהרת תשתיות” באזור – יוצאת סוף סוף אל הפועל. עם מימוש פרויקט חשוב זה, ביחד עם הגעת הגז הטבעי לאזור, נוכל להכריז באמת על עידן חדש במפרץ חיפה, הן לתעסוקה באזור, הן מבחינה בטיחותית וביטחונית והן לבריאות הציבור ולאיכות החיים שלו.

עוד אמר השר בן אליעזר; “מיום היכנסי לתפקיד שר התמ”ת, שמתי לי מטרה חדה וברורה והיא הגברת התעסוקה במשק. במסגרת זו, אנו מפעילים במשרד את כל הכלים והאמצעים אשר עומדים לרשותנו על מנת למגר את האבטלה, לעודד את התעסוקה ולפתח את תחומי המסחר והתעשייה במשק – במיוחד באזורי פריפריה”.

השר בנימין בן אליעזר, בטקס סיום עבודות במתחם הצ’ק פוסט בעיר חיפה וראש עיריית חיפה מר יונה יהב

השר בן אליעזר; “איזור מפרץ חיפה הוא אחד מאזורי התעשייה והמלאכה החשובים והוותיקים במדינת ישראל. פרויקט השיקום, אשר הושקעו בו כ-90 מליון ₪, נועד על מנת להתמודד עם התיישנות המערכות, חידושם והקמת מערכות חדשות – כל זאת על מנת לעמוד בסטנדרטים הגבוהים המקובלים כיום באזורי תעשייה. אנו מציינים היום את סיום שלב א’ של ’מתחם צ’ק פוסט צפון’ וכבר נמצאים עם הפנים קדימה לעבר שלב ב’ של עבודה ברחובות נוספים במקום”.

משרד התמ”ת, השקיע כ- 40 מיליון שקל בפרויקט מתחם הצ’ק פוסט בחיפה. במסגרת שיקום הצפון לאחר ’מלחמת לבנון השנייה’. מטרת השיקום, הינה שימור עסקים קיימים, עידוד כניסה של עסקים קיימים ושדרוג איכות הסביבה במתחמים.

יצוין, כי במסגרת שיקום הצפון לאחר מלחמת לבנון השנייה, ניתנה הרשאה לעיר חיפה ע”י מינהל אזורי פיתוח במשרד התמ”ת לשקם שלושה מתחמים וזאת במטרה לשמר את העסקים הקיימים, לעודד כניסה של עסקים חדשים ולשדרג את איכות הסביבה במתחמים; צ’ק פוסט צפון, צ’ק פוסט דרום ורח’ השיש. סך ההשקעה הנה כ-90 מליון ₪; העירייה מממנת 50 מליון ₪ והשתתפות התמ”ת היא 45% מהעלויות דהיינו כ- 40 מליון שקל.

להלן העבודות שבוצעו במתחמים;

• שדרוג כבישים ומדרכות
• שדרוג מערכות תת קרקעיות: מים, ביוב וניקוז
• שדרוג תאורת רחוב
• שדרוג פיתוח נופי

פרויקט ’מנהרות הכרמל’, נועד במהותו להסדיר את התנועה בתוך העיר חיפה תוך מתן מענה לתנועה הזורמת בין הכניסה הצפונית של העיר (צומת הצ’ק פוסט), אזור נווה שאנן (רופין), והכניסה הדרומית של העיר (תחילת כביש מס’ 2). הפרויקט נבנה בשיטת B.O.T (BuiltOperate Transfer) עפ”י הסכם למשך 35 שנה (כולל משך הביצוע) בין מזמין העבודה – מדינת ישראל לבין הזכיין- חב’ כרמלטון בע”מ.

הקבלן הראשי בפרויקט הינו שותפות החברות אשטרום בע”מ וסולל בונה בע”מ באמצעות מנהלת הקמה שבראשה עומד מר חיים ברק. העבודות בפרויקט החלו בינואר 2007. זמן משוער להפעלת שתי המנהרות הינו אוקטובר 2010.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן