הריון | לידה | תינוקות

משרד הבריאות, מינה ועדה ציבורית לנושא הסדרה חקיקתית של נושא הפריון וההולדה

0
0

הועדה הועדה בראשות פרופ’ שלמה מור יוסף, מנכ”ל הדסה, תיתן את דעתה לשינויים הנובעים מהתפתחות הרפואה והקדמה הטכנולוגית, לשיקולים אתיים, לזכות להורות, לטובת הילד וזכותו לחיים טובים, להיבטים הלכתיים, לתמורות החברתיות ולמקובל במדינות אחרות בעולם.
משרד הבריאות, מינה ועדה ציבורית לנושא הסדרה חקיקתית של נושא הפריון וההולדה
משרד הבריאות, מינה ועדה ציבורית לנושא הסדרה חקיקתית של נושא הפריון וההולדה

מנכ”ל משרד הבריאות, ד”ר רוני גמזו, מינה היום ועדה ציבורית לנושא הסדרה חקיקתית של נושא הפריון וההולדה. בראש הועדה עומד פרופ’ שלמה מור יוסף, מנכ”ל הדסה, ומורכבת מאחד עשר חברים בינהם רופאים מומחים במיילדות, משפטנים, פילוסופים, אתיקנים ועו”ס.

הועדה, מתבקשת לגבש המלצה לעניין הסדרה בחוק של נושא הפריון וההולדה, בהיבטים שאינם מטופלים כיום בחקיקה, וכן להציע שינויים בחקיקה הקיימת. לשם כך, תיתן הועדה את דעתה לשינויים הנובעים מהתפתחות הרפואה והקדמה הטכנולוגית, לשיקולים אתיים, לזכות להורות, לטובת הילד וזכותו לחיים טובים, להיבטים הלכתיים, לתמורות החברתיות ולמקובל במדינות אחרות בעולם.

בין היתר, תיתן הועדה דעתה לנושאים הבאים;

1. נגישותן של קבוצות אוכלוסיה לטכנולוגיות פריון שונות: האם יש מקום לקבוע מגבלות ביחס לנגישותם של זוגות או יחידים לטכנולוגיות פריון מסוימות, לפי מיבנה התא המשפחתי, קשרי המשפחה או המעמד האישי של הצדדים לתהליך? האם יש מקום לשנות מגבלות כאמור המופיעות בחקיקה הקיימת?

2. נגישות לטכנולוגיות פריון לפי גיל: האם לקבוע מגבלת גיל ביחס לטכנולוגיות פריון, ומהי?

3. שימור פריון ביחס לבגירים ולקטינים – באילו מצבים? (שימור בשל אי פריון קיים או עתידי, עקב חולי, גיל מתקדם, או משיקולי העדפה אישית).

4. אנונימיות וגילוי – שמירה על סודיות זהותם של תורמים, מול אינטרס הקטין לדעת את זהות הוריו הביולוגיים.
5. בחירת מין הילוד, וכן שימוש בטכנולוגיות פריון מתקדמות,למניעת תחלואה “גנטית”.

6. מעמדם של תהליכי פריון שבוצעו מחוץ לישראל, לרבות תהליכים שהחלו מחוץ לישראל, ושסיומם אמור להיעשות בישראל (בתהליך רפואי נוסף, כגון; “החזרת ביציות מופרות”, או בתהליך “רישומי” או “התאזרחותי” – למשל במקרים של רישום ילוד שנולד בחו”ל במסגרת “תרומה”).

הועדה, מתבקשת להגיש המלצותיה, כעבור שנה, מיום המינוי.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן