ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, ושר החינוך, מר גדעון סער, הצטרפו אתמול (ה’) אל תלמידי כיתות ה’, בעיר תל אביב ובעיר פתח תקוה, ולקחו חלק בשיעורים מתוקשבים במהלך סיורם בבתי הספר בהם תשתיות תקשורת מתקדמות ולימודים במתכונת ייחודית
שר החינוך, מציע: תכנית לאומית חדשנית להתאמת מערכת החינוך למאה ה-21
ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר החינוך, גדעון סער, סיירו אתמול (חמישי), בבתי הספר היסודיים בעיר פתח תקוה (“נעמי שמר”), ובעיר תל אביב (“מודיעים”), לראש הממשלה, הוצגו מערכות מחשוב חדישות, במטרה לעמוד מקרוב אחר אופן הפעלתן של תוכניות לימודים ייחודיות וחדשניות המתבססות על טכנולוגיות מתקדמות.
ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, אמר בביקור, כי; “הטכנולוגיות, הללו, יעזרו לילדים ללמוד חשבון, עברית, תנ”ך ואת כל המקצעות שיצטרכו בעתיד.
“מדינת ישראל, צריכה שתדעו אותם (מקצעות), לכן, ניתן לכם את הכלים הטובים ביותר במטרה להתאים את מערכת הלימוד והמחשוב למאה ה-21, וכדי לצבור את אותו הידע – אתם עתיד מדינת ישראל” – הוסיף מר נתניהו.
שר החינוך, מר גדעון סער, הודה בחמימות לראש הממשלה, אשר לדבריו, מוביל את המאבק המדיני לעמידה על זכותה של מדינת ישראל, להגנה עצמית, ועל שבעת הזו, מצא היום את הזמן לעסוק בעתיד החינוך”.
השר סער, הוסיף, כי; “התאמת מערכת החינוך למאה ה-21, היא אחד מהאתגרים המשמעותיים הניצבים בפני המערכת. שילוב טכנולוגיות מתקדמות וכלים ייחודיים לשיפור איכות ההוראה ולהעלאת הישגי התלמידים הוא יעד מרכזי במסגרת מדיניות משרד החינוך”.
“בכוונתי להביא לאישור הממשלה, תוכנית לאומית להתאמת מערכת החינוך לעידן המאה ה- 21, אשר תקדם את מערכת החינוך לעידן חדש”. גילה שר החינוך.
ראש הממשלה, ושר החינוך, הצטרפו לשיעור של תלמידי כיתות ה’ במקצועות; מתמטיקה ושפה, אשר התקיימו באמצעות מחשבים ניידים ו’לוח חכם’.
שר החינוך מר גדעון סער
התשתיות הטכנולוגיות המתקדמות בבתי הספר, מתברר, מאפשרות ’למידה דיפרנציאלית’ (על פי רמות שונות), ובכך נותנות מענה מיטבי לכלל התלמידים.
הסיור, התקיים על רקע היערכות משרד החינוך ל’הצגת תוכנית לאומית להתאמת מערכת החינוך למאה ה-21’, והפעלתה החל משנת הלימודים הבאה (תשע”א).
יצוין, כי עם כניסתו של שר החינוך מר גדעון סער, לתפקיד, גובשה ’תוכנית לאומית לתקשוב מערכת החינוך והתאמתה למאה ה- 21’. התוכנית המלאה, הוצגה לפני מספר חודשים בפני ראש הממשלה, אשר נודע, כי הוא פועל לקדמה.
התוכנית כוללת ארבעה עוגנים, והצלחתה מותנית בביצוע כל מרכיביה, בו זמנית;
1. תשתיות פיזיות.
2. תחזוקה שוטפת.
3. הכשרת כוח ההוראה.
4. פיתוח תכנים דיגיטאליים במקצועת הליבה.
בבית הספר ע”ש “נעמי שמר” (בעיר פתח תקוה) ובבית הספר ע”ש “מודיעים” (בעיר ת”א), פועלות תוכניות של מט”ח, ועת הדעת בהתאמה, כמו כן, קיימות גם תכניות ויוזמות נוספות וברוכות במערכת.
Add Comment